مجله آنلاین آرایشی و بهداشتی 70رنگ > مدرسه زیبایی > , , , , , > درسهای زیبایی از زبان یک مادر میکاپ آرتیست

درسهای زیبایی از زبان یک مادر میکاپ آرتیست

0
(0)

11 درسی زیبایی از یک مادر میکاپ آرتیست را بخوانید

در این مقاله از مجله اینترنتی آرایشی بهداشتی هفتاد رنگ به شما درسهای زیبایی از زبان یک مادر میکاپ آرتیست خواهیم گفت .

هر کسی من را می شناسد، می داند آرایش و میکاپ در زندگی من چقدر اهمیت دارد. میکاپ به من کمک می کند تا هویت خود را که دائم تغییر می کند، بررسی نمایم. میکاپ به من اعتماد به نفس می دهد و اجازه می دهد بدون هیچ عذر و بهانه ای زن بودنم را با آغوش باز بپذیرم و زیبایی ها خود را ارتقاء دهم.

من توسط یک استاد بزرگ پرورش یافتم-مادرم، یک میکاپ آرتیست حرفه ای که سال های سال است جادویی میکاپ خود را به من یاد می دهد. زمانی که کوچک بودم، با ترس و وحشت او را تماشا می کردم: دقت و موشکافی او هنگامی که لوازم آرایشی را روی دستمال های تا شده مرتب و منظم می چید، دقت او زمانی که صورت را برای استفاده از لوازم آرایشی آماده می نمود و نتیجه کار او که همیشه بی نظیر و قابل تحسین بود. واقعا همه چیز محسور کننده بود و من درس های بسیاری را از او گرفتم.

در طول سال ها او به من درس های ارزشمند زیادی درباره میکاپ آموزش داد، نه تنها توصیه های کاربردی برای میکاپ کردن، بلکه برای این که میکاپ چه کار می کند و زیبایی واقعی یعنی چه. مادرم یکی از دلسوز ترین و فروتن ترین زنانی است که می شناسم و به نوعی فلسفه او در مورد آرایش بسیار با شخصیتش خوانایی دارد. در طول درس های که از او یاد گرفتم، متوجه شدم که چرا زندگی خود را بر پایه میکاپ و آرایش بنا کرده است. در این مقاله درس هایی که از او یاد گرفته ام  و در هر روز از زندگی ام به کار می برم، با شما به اشتراک می گذارم.

 درسهای زیبایی از زبان یک مادر میکاپ آرتیست

درسهای زیبایی از زبان یک مادر میکاپ آرتیست

 

1-میکاپ باید زیبایی ها را ارتقاء دهد نه این که چیزی را مخفی کند

احتمالا یک از برجسته ترین درس هایی که از مادرم درباره میکاپ یاد گرفته ام، این است که باید کامل کننده ویژگی های صورت شما باشد نه این که ویژگی های جدیدی را به غلط و دروغ به وجود بیاورد. برای مثال، من همیشه درباره نقص بینی خود آگاهی کامل داشتم؛ منظورم همان قوس روی تیغه بینی ام می باشد که فکر می کردم اندکی من را شبیه پرنده ها می کند. زمانی که این موضوع را با مادرم در میان گذاشتم، او به من یاد داد چگونه با این خصوصیت و ویژگی خود کنار بیایم: با سایه های تیره قوس بینی ام را محو می نمودم و قسمت های برجسته صورت خود را با تناژ روشن تر هایلایت می نمودم. اما این ترفند به طور کامل قوس بینی من را از دید پنهان نکرد. در عوض به من اجازه داد تا بتوانم روی آن مانور بیشتری بدهم. یعنی توسط میکاپ و آرایش، ویژگی های که دوست داشتم را بیشتر نمایان کردم و روی آن ویژگی که کمتر دوستش داشتم نیز کار کردم.

 

 

2-آرنج خود را در یک جایی ثابت نگه دارید تا یک خط چشم گربه ای صاف و مستقیم بکشید

هر کسی که من را می شناسد، می داند که یکی از ویژگی های زیبایی که همیشه روی آن تاکید دارم، خط چشم گربه ای است. ترفند مشهور مادرم برای دستیابی به دنباله های صاف و مستقیم خط چشم این است که آرنج خود را روی یک سطح صاف تکیه دهید و اجازه دهید گونه تان کف دست ثابت قرار داشته باشد. به این روش دست شما هنگام خط کشیدن، تکان نمی خورد. به یاد داشته باشید که از دستی که روی آن تسلط بیشتری دارید برای کشیدن خط چشم استفاده کنید، زیرا فشار زیاد موجب بر هم ریختگی آن می شود.

 

 

3-شما هم می توانید عشق خود را به میکاپ دنبال کنید و هم با آغوش باز صورت عاری از آرایش و میکاپ خود را بپذیرید

مادر من زن بسیار شگفت انگیزی است. یک چیزی که همیشه در مورد مادرم تحسین می کنم این است که علی رغم عشق و علاقه ای که به محصولات آرایشی دارد، هنوز هم روزهای دوشنبه از میکاپ کمتری استفاده می کند. او به من یاد داد که من نیازی به میکاپ ندارم تا زیبا به نظر برسم: و همیشه به من می گوید: “با همان خط چشم گربه ای که داری، بی نظیر و باشکوه به نظر می رسی و حتی بدون آن نیز عالی و زیبا دیده می شوی”.

 درسهای زیبایی از زبان یک مادر میکاپ آرتیست

درسهای زیبایی از زبان یک مادر میکاپ آرتیست

 

4-همیشه هنگام میکاپ و آرایش کردن، به یاد داشته باشد که خط فک را به خوبی محو کنید

آیا تا به حال دقت کرده اید که زمانی که فراموش می کنید تا کرم پودر خود را محو کنید، خط برجسته ای در ناحیه چانه نمایان می شود؟ بله من هم چنین. به یاد داشتن محو کردن این خط همیشه یکی از بزرگ ترین مشکلات من بوده است و خوشبختانه مادرم همیشه خیلی سریع در این باره به من یادآوری می کند. یک توصیه مفید این است که نه تنها کرم پودر را در ناحیه چانه محو کنید، بلکه این کار تا پایین گردن خود ادامه دهید. هم چنین با استفاده از رژگونه در اطراف چانه و دو طرف به سمت پایین گردن، می توانید ظاهر کرم پودر را در این نواحی ظریف تر نشان دهید.

 

 

5-سبک زندگی شما می تواند روی سلامت پوست تان تاثیر بگذارد

مادرم به من یاد داده است که پوست، بزرگ ترین ارگان بدن است، از این رو منطقی است که عادت های شما روی سلامتی این ارگان بزرگ تاثیر بگذارد. او به من یادآوری می کند تا مراقب خودم باشم- بدنم، ذهنم و روحم- و پوست من نیز تحت تاثیر این موضوع قرار می گیرد و سلامت آن روز به روز تضمین می شود.

 

 

6-به یاد داشته باشید که قبل از خواب آرایش خود را پاک کنید

برگشتن به خانه بعد از یک روز طولانی در محل کار و یا یک بدن خسته بعد از گشت و گذار با دوستان بیرون از خانه، باعث می شود تنها چیزی که بخواهید این باشد که روی تخت خواب بیفتید و همه کارها را به صبح روز بعد موکول کنید. اما مادرم همیشه اهمیت پاک کردن آرایش قبل از خوابیدن و به تختخواب رفتن را به من گوشزد می کند. خوابیدن با صورت پر از کرم پودر می تواند پوست تان را خراب کند: تمام این کثیفی ها و سلول های مرده در طول روز در منافذ پوست تان جمع می شوند و موجب به وجود آمدن التهاب و جوش های می گردند. به این دلیل است که همیشه من توصیه او را بابت استفاده از آرایش پاک کن گوش می دهم و پوستم را به خوبی تمیز می کنم و بعد از آن از مرطوب کننده استفاده می نمایم.

 

 

7-لوازم آرایشی مربوط به چشم ها را به طور منظم عوض کنید

یادتان می آید که به شما گفتم عاشق خط چشم گربه ای هستم؟ این موضوع به این معنی است که من خیلی از خط چشم استفاده می کنم. مادرم همیشه به من یادآوری می کند که لوازم میکاپ چشم خود را جایگزین کنم- هر دو تا سه هفته. لوازم میکاپ چشم می تواند مکان خوبی برای تولید مثل و تکثیر باکتری ها باشد و استفاده از خط چشم و یا ریمل قدیمی می تواند التهاب و عفونت هایی را به وجود بیاورد. توصیه مهم: اگر لوازم میکاپ چشم شما خشک شد و یا بوی نامطبوعی به خود گرفت، زمان این است که با آن ها خداحافظی کنید.

 

 درسهای زیبایی از زبان یک مادر میکاپ آرتیست

درسهای زیبایی از زبان یک مادر میکاپ آرتیست

8-برای میکاپ روزانه، روی لب ها یا چشم های تان تمرکز کنید، نه هر دوی آن ها .

همه می دانند که برای آرایش روزانه، عاشق خط چشم گربه ای و رژلب مات بورگوندی (قرمز مایل به قهوه ای) هستم . مادرم پیشنهاد می کند که یا لب ها یا چشم ها را برای میکاپ روزانه انتخاب کنم . البته بولد بودن میکاپ لب ها و چشم ها به طور همزمان نیز زیبا است (اگر این چنین می خواهید، اصلا مشکلی نیست) اما اگر ظاهر ظریف و زیبایی برای روزهای عادی خود می خواهید، تنها روی برجسته و بولد کردن یک از آن ها تمرکز کنید . به این ترتیب شما ویژگی های طبیعی صورت خود را زیبا تر نمایان می کنید، نه این که از آرایش برای زیبا تر شدن خود کمک بگیرید . قانون همیشگی مادرم این است: “چشم های بولد، لب های لایت و برعکس”.

 

 

9-براش ها واقعا عالی هستند، اما می توانید از انگشتان نیز استفاده کنید و به نتیجه خوبی دست یابید

مادرم زمانی که بیرون از خانه است همیشه تمام براش ها و اسفنج های آرایشی را با خود نمی برد و همیشه هم میکاپ او بی نقص به نظر می رسد. بله شما می توانید بدون ابزارهای جانبی آرایشی، باز هم سایه چشم صاف و همواری داشته باشید. ترفند اصلی این است که از انگشتان خشک و دستی که با آن تسلط بیشتری دارید، استفاده کنید. انگشت میانی خود را مقداری به سایه چشم آغشته کنید و به آرامی روی چین پلک های خود بزنید. سعی کنید از انگشت تمیز استفاده کنید تا بتوانید به خوبی سایه را در اطراف پلک محو نمایید.

 

 

 

10-لوازم آرایشی در اندازه کوچک را در کیف آرایشی خود داشته باشد تا در طول روز میکاپ تان را تمدید کنید

مادرم یک زن پرکار و پر مشغله است، اما هرگز زمانی که بیرون از خانه است دست از تمدید میکاپ خود بر نمی دارد. او همیشه سعی می کند تا لوازم آرایشی کمتری در کیف خود داشته باشد و بیشتر لوازم آرایشی ضروری در اندازه کوچک همراه خود دارد: رژلب، خط چشم، ریمل و رژگونه. همه این ها محصولات بسته بندی شده و قابل حمل می باشند و همیشه همراه او هم هستند. واقعا اطرافیان مادرم تعجب می کنند که چطور در همه زمان ها بی نظیر به نظر می رسد.

11-میکاپ باید متناسب با شما باشد

شاید این موضوع برای تان عجیب باشد. شاید این موضوع به این معنا باشد که هیچ یک از رنگ های پالت سایه چشم خود را استفاده نکنید. شاید به معنی سایه چشم های رنگین کمانی و گرادینتی و یا پر زرق و برق باشد. و بله حتی ممکن است به معنی این باشد که اصلا هیچ آرایشی نداشته باشد. یکی از گرانبهاترین درس هایی که از مادرم یاد گرفتم و همیشه در ذهن من جریان دارد این است که سبک من فقط برای خود من است، فقط برای خود خود خودم. من آرایشی می کنم که من را زیباتر نشان می دهد، باعث درخشش بیشتر من می شود و موجب می گردد روی زیبای های صورتم بیشتر تاکید کنم. این کاری است که میکاپ انجام می دهد و واقعا به این دلیل است که مادرم این حرفه را انتخاب کرده و ادامه می دهد: میکاپ منعکس کننده زیبایی های درونی شما است. میکاپ، زیبایی تان را دو چندان می کند و به شما یاد می دهد که شما همیشه زیبا بوده اید، حتی قبل از این که میکاپ کنید. و من همیشه از مادرم بابت یاد دادن چنین درس بزرگی، سپاسگزارم.

 

 

منبع مقاله :

https://www.self.com/story/beauty-lessons-i-learned-from-my-makeup-artist-mom

برای امتیازدهی بر روی ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد امتیاز دهندگان : 0

تاکنون امتیازی به این مطلب داده نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات مرتبط

    جهت یابی

    بازدیدهای اخیر

    Close
    مشاهده شده

    به تازگی بازدید شده

    بستن

    دسته بندی ها