مجله آنلاین آرایشی و بهداشتی 70رنگ > مدرسه زیبایی > , , , , , , , > ترک کارهایی که به ناخن آسیب میزند

ترک کارهایی که به ناخن آسیب میزند

0
(0)

عادت هایی که باعث آسیب به ناخن های تان می شود و چگونه این عادت ها را ترک کنید

در این مقاله از مجله اینترنتی آرایشی بهداشتی هفتاد رنگ به عادات آسیب زدن به ناخن آسیب و ترک کارهایی که به ناخن آسیب میزند خواهیم پرداخت

ما عادت های بدی داریم که باعث می شود تا ظاهر ناخن ها خراب شوند. ما به ناخن های مان عشق می ورزیم، بهترین رنگ لاک را بر می گزنیم و برای این که زیبا به نظر بیایند و سالم باشند هزینه می کنیم .  پس چرا نباید این عادتها را ترک کنیم ؟!!

ما تحقیقاتی را در این زمینه از کارشناسان و متخصصان پوست و مو ناخن به عمل آورده ایم و حالا می خواهیم نتایج این مصاحبات را با شما به اشتراک بگذاریم که درباره عادت های نامناسبی است که به ناخن ها آسیب وارد می نمایند .

عادت بد : جویدن ناخن 

ترک کارهایی که به ناخن آسیب میزند

ترک کارهایی که به ناخن آسیب میزند

کودکان و نوجوانان تنها افرادی نیستند که با این عارضه به نام ONYCHOPHAHIA رو به رو می باشند . بسیاری از بزرگسالان نیز به این عارضه ناخن جویدن، مبتلا هستند. این عملکرد جویدن، دست ها را از نظر ظاهری ناخوشایند می سازد، و هم چنین می تواند اثرات طولانی مدتی داشته باشد .

اگر ناخن های تان را بجوید، به مروز زمان به دلیل ضربات شدید و حرکات خشنی که روی آن ها اعمال می شود ، ظاهر طبیعی خود را از دست می دهد . هم چنین زیر ناخن های تان آلودگی و کثیفی هایی وجود دارد و با این کار در واقع در حال خوردن این کثیفی ها می باشید و باکتری ها وارد بدن تان می شوند .

چگونه این عادت را ترک کنید :

همیشه ناخن های تان را لاک بزنید و طراحی کنید . این عملکرد طراحی و لاک ناخن می تواند مانند درمان AVERSION THERAPY (بیزاری درمانی یا نفرت درمانی) عمل کند، زیرا مزه بد و ناخوشایندی دارند . این که زمان و پول تان را صرف مانیکور کردن حرفه ای ناخن های تان کنید می تواند تاثیر این درمان را بالا ببرد. شما به مرور زمان به خودی خود سعی می کنید تا این عادت را ترک کنید .

اگر هم تمایل به جویدن ناخن در شب دارید، می توانید از یک محافظ دهان که توسط دندانپزشک متناسب با دندان های تان ساخته می شود، استفاده کنید . به مرور زمان مطمئنا از جویدن ناخن ها توسط دندان های تان به منظور کاهش استرس جلوگیری به عمل می آورید .

عادت بد : کندن لاک روی ناخن ها

ترک کارهایی که به ناخن آسیب میزند

ترک کارهایی که به ناخن آسیب میزند

این که بخواهید با ناخن های تان بقایای لاک و مانیکور را از روی سایر ناخن های تان بکنید، خودداری به عمل بیاورید. بسیاری از مردم زمانی که لاک های شان کم کم شروع به پاک شدن و لب پر شدن می کنند ، سعی می نمایند تا با کندن توسط ناخن های شان به طور کامل آن ها را پاک کنند. این مورد می تواند لایه بالایی ناخن های تان را از بین ببرد و آن ها را ضعیف می سازد .

چگونه این عادت را کنار بگذارید :

یک بسته لاک پاک کن با خاصیت مرطوب کنندگی ناخن را در کیف خود همیشه به همراه داشته باشید تا زمانی که احساس شدیدی برای کندن لاک روی ناخن را به دست آوردید، به وسیله آن لاک را پاک کنید و از این حس خلاص شوید . این پاک کننده های ملایم به ناخن آسیبی وارد نمی کنند و شما همیشه می توانید آن را همراه خود داشته باشید . هم چنین برای جلوگیری از این مشکل در وهله اول، باید مانیکوری با لایه ضخیم با کیفیت و با ماندگاری بالایی انتخاب کنید .

محصول پیشنهادی :

ترک کارهایی که به ناخن آسیب میزند

ترک کارهایی که به ناخن آسیب میزند

نام محصول: NAIL POLISH REMOVER WIPES از برند SEPHORA .

توضیح محصول :

این محصول به طور کامل تمامی اثرات لاک ناخن را از بین می برد و برای همراه داشتن در هر مکان و زمانی آسان است . این محصول بهترین گزینه برای این می باشد که همیشه در کیف خود داشته باشید .

این لاک پاک کن سمج ترین لکه های لاک را نیز از بین می برد. ممکن است برای استفاده دو دست های تان نیاز به دو یا بیشتر از این پد داشته باشید، اما در هر صورت این اطمینان را دارید که نتیجه همان گونه خواهد بود که شما می خواهید .

عادت بد : حمله کردن به کوتیکول ناخن تان .

ترک کارهایی که به ناخن آسیب میزند

ترک کارهایی که به ناخن آسیب میزند

کوتیکول های ضعیف و نامرتب . ما بیشتر این قسمت را دچار آسیب قرار می دهیم و به تغذیه و مراقبت از آن ها اصلا فکر نمی کنیم . بسیاری از افراد کوتیکول های ناخن خود را با همان خشکی و زبری که دارد، رها می کنند . این عادتی است که باعث می شود تا پوست و ناخن تان مستعد انواع عفونت ها شود. اگر آسیب به کوتیکول های ناخن ادامه داشته باشد موجب می گردد که به مرور زمان شیاردار و پوسته پوسته شود .

چگونه باید این عادت را ترک کرد :

راه حل های طبیعی را در این زمینه امتحان کنید . از محصولات مناسبی به جای استفاده از قیچی، دست و دندان برای جدا کردن آن ها از کنار ناخن تان استفاده کنید . می توانید از محصولات مخصوص ریمو کوتیکول استفاده نمایید که سلول های مرده و بلا استفاده را جدا می کند، بدون این که آسیبی به سلامتی ناخن و کوتیکول وارد کند .

عادت بد : استفاده همیشگی و اعتیاد به ژل ناخن .

ترک کارهایی که به ناخن آسیب میزند

ترک کارهایی که به ناخن آسیب میزند

اگرچه ژل ناخن می تواند برای زمان طولانی باقی بماند ، اما ریمو کردن آن ها می تواند قاتل ناخن های تان محسوب شود . چیزی که خیلی از افرادی که از ژل ناخن استفاده می کنند ، بیزار می باشند همین پروسه پاک کردن ژل از روی ناخن است . ریمو کردن ژل باعث ضعیف شده ناخن می شود و آن را نسبت به رطوبت حساس می سازد . ناخن کاران با یک ابزار فلزی سطح ناخن تان را می تراشند تا ژل مورد نظر پاک شود که همین امر به بستر ناخن بسیار بسیار آسیب می زند. هم چنین اشعه ماوراء بنفش که برای این ژل ها استفاده می شود، برای ناخن های تان خوب نیست .

هم چنین در این پروسه از استون برای ریمو کردن لاک ناخن نیز به کار می رود که باید برای 15 دقیقه روی آن ها بماند که همین امر باعث دی هیدراته شدن و خشک شدن ناخن ها می گردد . هم چنین این امر می تواند ناخن را شکننده، لایه لایه و یا آسیب پذیر سازد .

چگونه این عادت را باید ترک نمود :

متخصصان به جای استفاده از ژل مانیکور، نوع سنتی آن را پیشنهاد می کنند که در کنار رطوبت رسانی به ناخن و کوتیکول ها، نمای براقی که می خواهید را نیز به وجود می آورد . منظور ما همان لاک های با تاثیر و نمایی بسیار شبیه به ژل است که می تواند بدون آسیب رساندن به ناخن و کوتیکول های آن، شما را نیز به خواسته تان برساند .

محصول پیشنهادی:
ترک کارهایی که به ناخن آسیب میزند

ترک کارهایی که به ناخن آسیب میزند

ails Inc. Gel Effect Polish, Sephora

توضیح محصول :

این محصول می تواند شما را از رفتن به سالن های ناخن کاری بی نیاز سازد . این لاک ناخن ها با ماندگاری بالا، اثر و نمایی مانند ژل را به وجود می آورند . این لاک های ناخن رنگ های زیبا و ماندگاری بالایی دارند و برای زمان هایی پیشنهاد می شود که وقت رفتن به سالن های ناخن کاری را ندارید و در کنار آن دوست دارید ناخن های مرتبی نیز داشته باشید .

عادت بد: استفاده از لاک برای هفته های بسیار زیاد و مدت زمان طولانی.

ترک کارهایی که به ناخن آسیب میزند

ترک کارهایی که به ناخن آسیب میزند

این مورد نیز اثراتی شبیه به ژل را در بر دارد و باعث خشک شدن ناخن و کوتیکول های آن می شود . زمانی که لاکی را از روی ناخن خود پاک می کنید که مدت زمان زیادی وجود داشته است ، می توانید نظاره گر لکه های سفید روی ناخن های تان باشید که این موضوع به معنای خشک بودن آن ها است .

چگونه این عادت را می توان ترک کرد :

هر زمان که لاک شما شروع به کم رنگ شدن کرد و تکه هایی از آن پاک شد، باید به طور کامل آن را پاک کنید . درست مانند پدیکور، در میان لاک زدن ناخن ها باید بعد از وقفه ای وجود داشته باشد. اجازه دهید تا ناخن های تان نفس بکشد .

 

برای امتیازدهی بر روی ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد امتیاز دهندگان : 0

تاکنون امتیازی به این مطلب داده نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات مرتبط

    جهت یابی

    بازدیدهای اخیر

    Close
    مشاهده شده

    به تازگی بازدید شده

    بستن

    دسته بندی ها