مجله آنلاین آرایشی و بهداشتی 70رنگ > مدرسه زیبایی > بهترین شامپو برای من کدام است؟

بهترین شامپو برای من کدام است؟

0
(0)

جنس موها متفاوت است و بهترین راه برای خرید شامپو، امتحان کردن انواع شامپو و در نهایت انتخاب مناسب‌ترین آنها است. اگر به دنبال یافتن شامپوی خوب هستید باید ابتدا نوع موهای خود را تشخیص دهید، سپس مناسب‌ترین شامپو را انتخاب و آن را تست کنید. پس اولین و مهمترین راهنمایی برای انتخاب و خرید شامپو، شناخت نوع مو است. موها به چهار دسته چرب، خشک، مختلط و معمولی تقسیم می‌شوند.

روش شناخت جنس مو

برای تشخیص جنس مو بعد از استحمام و شستشوی کامل موها 48 ساعت صبر کنید و سپس فرق سر را باز کنید و با انگشت به کف سر بکشید اگر احساس چربی روی انگشتتان داشتید موهای شما چرب است و در صورتی که زبر و یا پوسته پوسته بود موهای شما خشک می‌باشد. ویژگی موها مختلط این گونه است که کف سر چرب و ساقه موها خشک است و افرادی که دارای موهای معمولی هستند میزان چربی سر آنها تنظیم بود و احساس خشکی و چرب و براق بودن در کف سر ندارند.شامپو بدون

انتخاب و خرید شامپو

پس از آنکه جنس موهای شما مشخص شد انتخاب شامپو برای شما آسان‌تر می‌شود.

شامپو موهای معمولی

این شامپو برای افرادی با موهای طبیعی است که از لحاظ شیمیایی دست نخورده هستند و همچنین پوست سری دارند که سبوم متوسط ​​را تولید می‌کند. در شامپو برای موهای معمولی از موادی به عنوان مواد شوینده اولیه استفاده می‌کنند، که باعث تمیزکنندگی و کمی هم نرم کنندگی می‌شود.

 شامپو موهای خشک و آسیب دیده

اگر موهای شما خشک و آسیب دیده است یا قبلاً موهایتان را رنگ یا دکلره، صاف یا فر کرده‌اید، حتماً موهایی خشک و آسیب دیده دارید و لازم است شامپوهای ترمیم کننده و نرم کننده مانند شامپوهای برند فوق العاده لندان استفاده کنید.

شامپو موهای چرب

شامپو بالانس برای افرادی که پوست سرشان، چربی فراوان تولید می‌کند مناسب‌ می‌باشد. البته باید قبلا از سلامت بدنی خود مطمئن باشید، تا چربی مو نشانه‌ای از بالا بودن چربی کل بدن نباشد.

شامپو موهای مختلط

افرادی که موهایی با جنس مختلط دارند یعنی کف سر چرب و ساقه موها خشک است، بهتر است برای کف سر از شامپوهای تنظیم کننده چربی مثل شامپو چای سبز اسکای شاین استفاده کنند و در قسمت ساقه از شامپو ترمیم‌کننده و مرطوب‌کننده، همچنین استفاده از ماسک مو در قسمت ساقه توصیه می‌شود.

شامپو ضد ریزش مو

ریزش مو علت های مختلفی دارد مانند تغییرات هورمونی، کم خونی، ژنتیک و … که باعث کاهش موی سر می‌شود. یکی از روش‌های درمان استفاده از شامپو برای جلوگیری از ریزش مو است. این شامپوها حاوی ترکیبات تقویت‌کننده مو مانند کافئین هستند که در شامپو ضدریزش مو اسکای شاین می‌توانید بیابید. شامپو ضدریزش با افزایش گردش خون در مویرگهای کف سر و تنظیم ترشح چربی از ریزش موها جلوگیری کرده و آنها را تقویت می‌کند.

دقت کنید برای درمان ریزش مو ابتدا باید علت آن را بیابید زیرا این موضوع به شما کمک می‌کند تا راه موثر در درمان آن را پیدا کنید بسیاری از ریزش موها ممکن است بخاطر کمبود مواد مغذی، آهن و ویتامین ها در بدن باشد، حتما به پزشک مراجعه و علت را بررسی کنید.

بهترین شامپو

شامپو ضد شوره

شوره سر به سلول‌های مرده که از پوست سر جدا شده‌اند گفته می‌شود. شوره سر به عوامل مختلفی مثل خشکی پوست و بیماری‌های پوستی بستگی دارد. ساده ترین و بهترین روش برای درمان استفاده از شامپو ضدشوره است. شامپو مناسب برای شوره سر باید حاوی ترکیبات ضد‌‌قارچ و ضد‌میکروبی باشد. اسیدسالیسیلیک موجود در این شامپوها سلول‌های مرده پوست را از بین می‌برد.اگر نیاز دارید از یک شامپو برای شوره سر استفاده کنید دقت کنید که مصرف زیاد این شامپوها مشکلاتی از جمله خشکی پوست سر را به همراه دارد بهتر است از یک شامپو ملایم در کنار شامپو ضدشوره و یا شامپوهای ضدشوره که حاوی مواد مرطوب کننده نیز هستند استفاده کنید، همچنین برای کاهش شوره سر موارد دیگر از جمله نوع تغذیه و کاهش مصرف چربی‌ها نیز بسیار مهم است.

شامپو بدون سولفات | چه زمانی شامپو بدون سولفات بزنیم؟

سولفات یک ماده شیمیایی و عامل اصلی کف شامپو می‌باشد و در واقع کف سر را به خوبی تمیز می‌کند. این روزها نام شامپو بدون سولفات را بیشتر از گذشته می‌شنویم زیرا شامپوهای فری سولفات نیز مانند انواع شامپو قدرت پاک کنندگی خوبی دارند اما ممکن است به میزان آنها کف نکند که در تمیزکنندگی آن تاثیری ندارد. مزیت این شامپو نسبت به شامپوهای حاوی سولفات این است که باعث از بین رفتن چربی طبیعی موها نمی‌شود و برای موهای رنگ و دکلره شده ، کراتین شده بسیار مناسب است زیرا سولفات باعث از بین رفتن تاثیر مواد کراتین و همچنین عامل خشکی و بد رنگ شدن موهای رنگ شده هستند.

نکته‌ای که در مصرف شامپو فاقد سولفات باید دقت کنید این است که در کنار این شامپو از یک شامپو سولفات دار ملایم هم استفاده کنید و بین دو الی سه مرتبه شستشوی مو یک مرتبه از شامپوی سولفات دار استفاده کنید تا اگر آلودگی در کف سر باقی مانده پاک شود و باعث ریزش موها نشود.

بهترین شامپو

این نکات را در زمان استفاده از شامپو در نظر بگیرید :

اگر جزو افرادی هستید که هر روز موهای خود را می‌شویید حتما از شامپوی روزانه استفاده کنید چون این شامپوها معمولا حاوی مواد شوینده خفیف هستند، همچنین شامپوهای درمانی برای افراد مبتلا به مشکلات پوستی مثل درماتیت سبوره، پسوریازیس، عفونت‌های باکتری یا قارچی استفاده می‌شود و لازم است علاوه بر پاک کننده‌های معمولی، حاوی مواد دیگری باشند که نقش درمانی ایفا نمایند پس به دلیل ترکیبات موجود در آنها بهتر است به مدت زمان و دوره استفاده از محصول توجه کنید.

همه نکات بالا را می‌توان در دسته راهنمای انتخاب و خرید شامپو وارد کرد ولی باید این را بدانید که حتی با رعایت تمام موارد بالا اگر شامپو را از فروشگاهی معتبر و باکیفیت که محصولات اصل ارائه می‌دهد تهیه نکنید، باز هم ممکن است شامپوی شما برای موهایتان اثربخشی لازم را نداشته باشد. فروشگاه آرایشی و بهداشتی یاشیل ارائه کننده انواع شامپو از بهترین برندها بوده و شما میتوانید با اطمینان محصول مورد نیازتان را تهیه کنید.

برای امتیازدهی بر روی ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد امتیاز دهندگان : 0

تاکنون امتیازی به این مطلب داده نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات مرتبط

    جهت یابی

    بازدیدهای اخیر

    Close
    مشاهده شده

    به تازگی بازدید شده

    بستن

    دسته بندی ها