مجله آنلاین آرایشی و بهداشتی 70رنگ > مدرسه زیبایی > , , , , , > انواع لیزر برای درمان آکنه

انواع لیزر برای درمان آکنه

0
(0)

انواع لیزر برای درمان آکنه

در این مقاله از مجله اینترنتی آرایشی بهداشتی هفتاد رنگ برای شما مطالبی در مورد انواع لیزر برای درمان آکنه گرد آوری کرده ایم  تا بتوانبد از شر ابن آکنه های مزاحم راحت شوید .

مراقبت لیزر  یا بازسازی توسط لیزر

لیزر ها یک نور مونوکروماتیک هستند که در یک طول موج باریک محدود شده اند . از این نورهای مونوکروماتیک برای تحریک فیبروبلاست ها ( سلول های پوست شما می توانند بافت ایجاد کرده و زخم را ترمیم کنند ) استفاده میشود . این فیبروبلاست ها باعث بازسازی کلاژن و الاستینی میشوند که به دلیل زخم ها از بین رفته اند .

لیزر CO2

یک روش موثر در درمان لک آکنه . این لیزر فرکشناب سوارخ های میکروسکوپی را در لایه های پوست ایجاد می کند . این کار به ساخت کلاژن و صاف شدن لک های جوش کمک میکند. این نوع لیزر تنها روی قسمتهای آسیب دیده پوست تاثیر می گذارد .

لیزر Fraxel Dual

در این روش از دو لیزر با طول موج مختلف باهم  برای درمان لک آکنه استفاده میشود . طول موج 1927nm هایپرپیگمنتیشن را کاهش داده و طول موج 1550 nm هم بافت پوست را بهبود میبخشید و لک آکنه را درمان میکند. این روش روی افزایش رشد سلول های پوست تمرکز دارد . از این دو لیزر میتوان به صورت جداگانه و یا باهم استفاده نمود .

انواع لیزر برای درمان آکنه

لیزر فرکشنال

لیزر CO2 فراکشنال به تناسب نیاز بیمار از میکروبیم ها در اندازه و تراکم مختلف استفاده میکند. در مقایسه با لیزرco2 ablative از نوع فرکشنال میتواند در قسمتهای دیگر بدن به جز صورت هم استفاده کرد . این روش به محو کردن لک جوش ها و جلوگیری از شکل گیری جوش های جدید کمک میکند.

IPL

این دستگاه نوری پلیکروماتیک ، نچسبیده و شدید را با طول موجی گسترده ایجاد میکند .ترکیب طول موج ، طول پالس و فواصل آن له درمان انواع مختلفی از مشکلات پوستی کمک میکند .

از IPL برای درمان روزاسه ، تلانژکتازی ، آسیب های خورشید و پیگمنتیشن صورت ، دست و سینه استفاده میشود .

تحقیقات نشان داده که از  IPL برای درمان لک هایپرتروفیک و کلوئید میتوان استفاده کرد .

لیزر V-Beam یا PDL

این لیزر  یک روش عالی برای بهبود لک های مربوط به آریتما است . در یک مطالعه 20 بیمار با آکنه اریتما را با لیزر PDL تحت درمان قرار دادند و 90 % این بیماران نتایج خوبی را گرفتند . همچنین PDL در درمان فرورفتگی ناشی از  آکنه ، لک های آتروفیک ، Icepick و لکهای عمیق boxcar نیز تاثیر بسازی داشته.

انواع لیزر برای درمان آکنه

لیزر Smoothbeam

در این روش از انرژی کم 1450nm diode (non ablative) برای درمان لک آکنه استفاده میشود . در این دستگاه یک سیستم خنک کننده دینامیک نیز وجود دارد که با اسپری کریوژن منطقه مورد نظر پوست را خنک میکند. این کار از بالایی ترین لایه پوست که اپیدرم نام دارد محافظت میکند. و با اشعه ای دیگر همراه است که بالافاصله لایه درمیس بالایی را هدف قرار میدهد و گرمای تولید شده توسط لیزر دوم به ساخت کلاژن در لایه های عمیق پوست کمک کرده  و همین باعث درمان ظاهر لک ها میشود. مطالعات نشان داده که مراقبتی که شامل این نوع لیزر به همراه لایه بردار اسیدی 30% تریکلوکتیک باشد نتایج قابل توجهی داشته است .

البته در برخی از مطالعات دیگر نیاز به بهبود این روش و استاندارد کردن آن برای کاهش عوارض جانبی اشاره دارد .

PRP و میکرونیدلینگ

در یک جلسه میکرونیدلینگ ، متخصص پوست از ابزاری برای خراش دادن و افزایش کلاژن سازی پوست استفاده میکند . نتیجه میکرونیدلینگ به عمق این عمل بستگی دارد . برای مشاهده تغییرات عمده این کار باید در عمیق 2 میلیمتری انجام شود که تا حدی دردناک است. گاهی در این جلسات از PRP و یا تزریق پلاکت غنی استفاده میشود و تلفیق این دو روش با هم برای درمان لک های Rolling  و Boxcar بسیار موثر هستند ولی تاثیر چندانی روی لک های Ice picks ندارند.

eMatrix Sublative جوانسازی

این روش با آرامی از پوست شما لایه برداری کرده و با کاهش چین و چروک و لک جوش ها بافت پوست را بهبود میبخشد. در این روش از فراکانس رادیویی و یا پالس الکتریکی برای صاف کردن پوست استفاده میشود . هر پالس باعث فعال شدن فیبروبلاست ها و در نتیجه کلاژن سازی در نقطه مورد نظر میشود و بافت های درمان نشده در قسمتهای مجاور این فرایند را پشتیبانی میکنند.

(Erbium (Er:YAG

این روش از پرتوهای مادون قرمز با طول موج 2940nm برای نفوذ به داخل پوست و تخریب باف آسیب دیده استفاده میکند. ولی در مقایسه با سایر لیزر ها این تخریب کمتر است. کلاژن پوست شما لیزر را جذب کرده از بهبود و جوان سازی داخل پوست پشتیبانی میکند.

پروفرکشنال

این روش یک لیزر Erbium : YAG است که بخش هایی از پوست شما را با ایجاد میکرو کانالهایی داخل بافت پوست ایجاد میکند که باعث افزایش کلاژن سازی و صاف شدن لک آکنه ها میشوند. این نوع لیزر نه تنها لک ها را از بین می برد بلکه پوست را سفت کرده ، چین و چروک ها را کاهش میدهد و در عین حل باعث بهبود بافت هم میشود .

برای امتیازدهی بر روی ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد امتیاز دهندگان : 0

تاکنون امتیازی به این مطلب داده نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات مرتبط

    جهت یابی

    بازدیدهای اخیر

    Close
    مشاهده شده

    به تازگی بازدید شده

    بستن

    دسته بندی ها