مجله آنلاین آرایشی و بهداشتی 70رنگ > باشگاه سلامت > , , , , , , , , > چه چیزی را نمی توان با AHA و BHA مخلوط کرد؟

چه چیزی را نمی توان با AHA و BHA مخلوط کرد؟

0
(0)

چه چیزی را نمی توان با AHA و BHA مخلوط کرد؟

چه چیزی را نمی توان با AHA و BHA مخلوط کرد؟در این مقاله از مجله اینترنتی آرایشی بهداشتی هفتاد رنگ ، به شما درباره ی شرایط ترکیب  نکردن مواد مختلف با AHA و BHA خواهیم گفت لطفا با ما همراه باشید.

اگر از AHA یا BHA در روتین مراقبت از پوست روزانه خود استفاده نمی کنید، احتمالاً قبلاً نام این مجموعه از لایه بردارهای شیمیایی را شنیده اید. هر دو گروه اسیدها هر کدام فواید چشمگیر و مطلوبی بر روی پوست دارند.

 

AHA ها چیست؟

 آلفا هیدروکسی اسیدها (AHA) گروهی از لایه بردارهای شیمیایی هستند که در صورت پاک کردن پوست از تجمع سلول های مرده پوست، کثیفی، ناخالصی ها، باکتری ها و سایر کثیفی ها روی سطح فوقانی پوست اثر می کنند.

پوست ممکن است به مشکلاتی مانند لکه‌ ها، آکنه، جوش ها و پوسته پوسته شدن دچار شود. رایج ترین AHA ها اسید گلیکولیک و اسید لاکتیک هستند که در بسیاری از محصولات مراقبت از پوست محبوب مانند تونرها و سرم ها فرموله می شوند.

این ها همچنین در مبارزه با علائم پیری مانند خطوط ریز، چین و چروک و همچنین مناطق هایپرپیگمانتاسیون، لکه های تیره و آسیب های ناشی از نور خورشید موثر هستند.

اندازه مولکولی AHA ها معمولاً بسیار بزرگ است به این معنی که قادر به نفوذ به لایه های زیرین پوست نیستند و از تحریک بیش از حد جلوگیری می کنند.

 

BHA ها چیست؟

 بتا هیدروکسی اسیدها (BHA) پسر عموی AHA ها هستند و عموماً خواص لایه برداری مشابهی دارند. تفاوت اصلی این است که متوجه خواهید شد که BHA ها در محصولات بدون نسخه مانند AHA ها به راحتی در دسترس نیستند،

در عوض متوجه خواهید شد که آن ها در درمان های حرفه ای مانند لایه برداری شیمیایی استفاده می شوند.

رایج ترین BHA اسید سالیسیلیک است که مانند سایر اسیدهای ذکر شده در از بین بردن سلول های مرده پوست و سایر کثیفی ها عمل می کند.

در مقایسه با AHA ها، متوجه خواهید شد که اسید سالیسیلیک محلول در چربی با اندازه مولکولی کوچک است، به این معنی که می تواند به عمق منافذ نفوذ کند و به باز کردن سبوم اضافی، کثیفی و باکتری ها کمک کند. 

 

اکنون که خلاصه‌ای از کارهایی که این اسیدهای هوشمند برای پوست انجام می‌دهند را مرور کرده‌اید، بیایید بیشتر بررسی کنیم و بفهمیم چه چیزی را نمی‌توان با AHA و BHA ترکیب کرد.

 

بعد از AHA BHA چه کارهایی را نباید انجام دهید؟

برخی از مواد اصلی مراقبت از پوست که نباید بعد از استفاده از AHA و BHA روی پوست استفاده کنید، موارد زیر می باشند:

  • ویتامین C
  • رتینول
  • بنزوئیل پراکسید
  • اسکراب های لایه بردار فیزیکی

 

این بدان معنا نیست که شما نباید از این اکتیوها یا مواد فعال با هم استفاده کنید، بلکه فقط باید زمان استفاده از آن ها را تغییر دهید.

در حالت ایده‌ آل، باید حدود 40 دقیقه بین استفاده از آن ها زمان بگذارید، زیرا این اطمینان را ایجاد می‌ کند که سطح pH پوست برای هر محصول بعدی متعادل می‌ شود. 

به یاد داشته باشید که در وارد کردن هر گونه مواد یا محصولات جدید به روتین خود عجله نکنید، به خصوص اگر این مواد به طور موثر برای شما کار می کنند.

اطمینان حاصل کنید که محصولات مراقبت از پوست را انتخاب می کنید که مکمل یکدیگر هستند و به شما کمک می کنند تا از مزایای یک روتین موثر بهره مند شوید.

 

چه چیزی را می توانم با AHA و BHA لایه بندی کنم؟

 با BHA و AHA که لایه برداری روی پوست انجام می دهند، بهتر است آن ها را با ترکیبات آبرسان و مغذی مانند هیالورونیک اسید، نیاسینامید، اسکوالان یا گلیسیرین ترکیب کنید.

همه این ها به رطوبت پوست و به آرامش و تسکین پوست پس از لایه برداری اسیدها کمک می کنند و سلول های تازه پوست را آشکار می سازند که اغلب برای حفظ سلامت و محافظت از پوست در برابر قرار گرفتن در معرض رادیکال های آزاد مانند اشعه ماوراء بنفش، آلودگی و غیره نیاز به کمک دارند. 

 اگر در مورد لایه بندی مواد فعال پوستی با هم نگرانی دارید، بهتر است یک تست پچ را به مدت 24 ساعت انجام دهید. شما می توانید این کار را با استفاده از محصول به اندازه 10 پنس روی پوست ساعد خود انجام دهید،

پس از گذشت 24 ساعت و عدم وجود علائم سوزش، می توانید محصول را برای صورت خود استفاده کنید.

 

آیا می توانید نیاسینامید را بعد از AHA BHA استفاده کنید؟

بله، می توانید، اما همیشه مطمئن شوید که آن را در زمان بهینه روز استفاده می کنید تا از هرگونه تحریک یا واکنش ناخواسته جلوگیری کنید.

منظور ما این است که بسته به نوع محصولاتی که حاوی AHA یا BHA هستند، می توانید مشخص کنید که در چه زمانی باید از نیاسینامید استفاده کنید.

قانون کلی مراقبت از پوست این است که محصولات را از نازک ترین تا ضخیم ترین قوام استفاده کنید تا مانع از ایجاد هرگونه مانع فیزیکی روی سطح پوست و جلوگیری از نفوذ محصولات به پوست شوید.

اغلب متوجه خواهید شد که نیاسینامید به صورت سرم یا مرطوب کننده هایی که در مراحل بعدی روتین شما روی پوست اعمال می شوند،

فرمول بندی می گردند. این کار زمان کافی به یک تونر غنی شده با AHA مانند اسید گلیکولیک می دهد تا قبل از اینکه نیاسینامید به پوست کمک کند تولید سبوم خود را تنظیم کند و رطوبت را در سد محافظ قفل کند، سلول های مرده پوست را از بین می برد. 

 

آیا می توانید AHA و BHA را با اسید هیالورونیک مخلوط کنید؟ 

مطمئناً، هیالورونیک اسید یکی از معدود مواد تشکیل دهنده پوست است که می توان آن را تقریباً با هر ماده فعال دیگری ترکیب کرد، حتی آن هایی که مانند BHA، اسید سالیسیلیک، قوی هستند.

برای نتایج بهینه و عدم وجود علائم خشکی بالقوه ناشی از AHA یا BHA، اغلب فرمولاسیون های سرمی حاوی هر دو لایه بردار و اسید هیالورونیک هستند،

این برای کسب بهترین نتیجه از هر دو ماده بسیار ایده آل است، اما شما هم چنین می توانید از محصولات مجزایی برای لایه بندی آن ها استفاده کنید تا همان نتایج احیا کننده و آبرسانی پوست را به دست بیاورید.

 

در این مقاله اطلاعات بیشتری در مورد مواردی که نمی‌ توانید با AHA و BHA ترکیب کنید به دست آوردید، هر چقدر هم که در ابتدا پیچیده به نظر برسد، متوجه می‌ شوید که وقتی درک بهتری داشته باشید، واقعاً متوجه بهبودی در پوست خود خواهید شد.

با یک روتین مراقبت از پوست، شما ممکن است در وارد کردن هر محصول جدیدی که در معرض تحریک و التهاب پوست قرار دارد، احساس نگرانی کنید، اما به آن پایبند باشید و به آهستگی روی معرفی هر ماده جدید پوست خود کار کنید.

همچنین همیشه باید با یک پزشک یا متخصص پوست مشورت کنید تا خیالتان راحت باشد و پوست تان از آنچه استفاده می کنید راضی باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر به محصولات زیر مراجعه کنید:

منبع مقاله: https://procoal.co.uk/blogs/beauty/what-can-you-not-mix-with-aha-and-bha

 

برای امتیازدهی بر روی ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد امتیاز دهندگان : 0

تاکنون امتیازی به این مطلب داده نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات مرتبط

    جهت یابی

    بازدیدهای اخیر

    Close
    مشاهده شده

    به تازگی بازدید شده

    بستن

    دسته بندی ها