مجله آنلاین آرایشی و بهداشتی 70رنگ > باشگاه سلامت > , , , , , , , , > پاک کردن ضد آفتاب از صورت

پاک کردن ضد آفتاب از صورت

5
(1)

چگونه ضدآفتاب را در پایان روز از صورت خود پاک کنیم؟

در این مقاله از مجله اینترنتی آرایشی بهداشتی هفتاد رنگ به نحوه پاک کردن ضد آفتاب از صورت در پایان روز برای شما مطالبی را گرد آوری کرده ایم .

ما بارها و بارها درباره استفاده از ضد آفتاب صحبت کردیم، زیرا هر روز باید آن را روی پوست صورت مان و هر جایی که در معرض نور خورشید می باشد، بزنیم . اما پاک کردن آن از روی پوست چطور؟ در پایان روز، ما باید هر چیزی را از روی پوست خود پاک کنیم .

پاک کردن ضد آفتاب از صورت

پاک کردن ضد آفتاب از صورت

از جمله لایه های ضد آفتابی که اولین بار زده بودیم و در طول روز تمدید کردیم . درست مانند ریمل، ضد آفتاب نیز به سختی از روی پوست پاک می شود . به همین دلیل ما از متخصصان و کارشناسان خواستیم تا توضیح دهند که چگونه به گونه مناسبی آن را از روی پوست پاک کنیم، بدون این که موجب التهاب صورت خود شویم .

 

پاک کردن ضد آفتاب از صورت
چگونه ضدآفتاب را پاک کنید؟

اگر با پاک کردن ضد آفتاب از روی صورت و بینی تان مشکل دارید، شما تنها نیستید. این روزها، ضد آفتاب ها به گونه ای ساخته می شوند که قدرت خود را در طول چند ساعتی که روی پوست قرار دارند، حفظ کنند .

از این رو پاک کردن آن ها اندکی سخت می باشد، مخصوصا انواعی از ضد آفتاب ها که خاصیت ضد آب دارند. اما راه حل هایی برای رفع این مشکل وجود دارد :

از جایی که ضد آفتاب ها با مواد چرب و روغنی ساخته شده اند، شوینده های روغنی به خوبی به شکستن پیوند میان ذرات آن ها کمک می کنند .
مزیت دیگر :

شوینده های روغنی بسیار ملایم بوده و کمتر موجب از بین رفتن چربی های ضروری پوست می شوند. از این رو لازم نیست نگران استفاده روزانه و بیش از اندازه آن باشید .

پاک کردن ضد آفتاب از صورت

شستشوی دوبل صورت را امتحان کنید

اگر تا به حال شستشوی دوبل صورت را امتحان نکرده اید، شاید حالا زمان خوبی باشد تا آن را تجربه کنید . شستشوی دوبل درست همان چیزی است که به نظر می رسد :

-پاک کردن پوست با دو شوینده

ابتدا باید از یک شوینده کرمی یا روغنی و سپس به دنبال آن از یک شوینده بر پایه آب استفاده کنید. شوینده ها بر اساس اهداف مختلفی ساخته می شوند و پوست را از آلودگی ها پاک می کنند. شستشوی دوبل صورت یک روش خوب و مفید است، زیرا موجب از بین بردن کثیفی ها و چربی ها و عرق هایی می شود که ممکن است زیر لایه های متعدد ضدآفتاب گیر افتاده باشند .
نگران خشک شدن پوست خود هستید ؟

ضد آفتاب ها معمولا رطوبت پوست را از بین نمی برند، اما شستشوی بیش از اندازه صورت می تواند موجب خشکی شود .

اگر از شوینده دوبل استفاده می کنید، بهتر است اولین شوینده، شوینده کرمی آبرسان باشد که از آسیب دیدن مانع دفاعی پوست جلوگیری کرده و مانع از دست رفتن آب می شود . شوینده روغنی تغذیه کننده پوست نیز به خوبی جواب می دهد .

پاک کردن ضد آفتاب از صورت

میکاپ ریموور را فراموش نکنید

بله میکاپ ریموور یا پاک کننده آرایش یک محصول چند کاره است که می تواند به پاک کردن ضد آفتاب کمک کند . توصیه می شود آن را قبل از شوینده صورت خود استفاده کنید .

میکاپ ریموور بر پایه چربی درست مانند شوینده های چرب، برای پاک کردن ضد آفتاب که از مواد چرب و روغنی ساخته می شود، بسیار موثر می باشد .

پاک کردن ضد آفتاب از صورت

پاک کردن ضد آفتاب از صورت

سپس از یک تونر استفاده کنید

توصیه می شود از هر دو محصول شوینده و تونر استفاده کنید تا مطمئن شوید که پوست تان کاملا تمیز است . بسیار ضروری است که محصول مناسبی را بر اساس نوع پوست خود انتخاب کنید، از این رو زمانی که SPF خود را پاک می کنید، مانع دفاعی پوست شما آسیب نمی بیند .
تونر می تواند هر گونه باقی مانده میکاپ و آلودگی و ضد آفتاب را از بین ببرد، به علاوه، PH پوست را تنظیم می کند، به گونه ای که هر محصول مراقبت از پوستی که بعد از آن استفاده کنید، به خوبی جذب پوست شده و بهتر عمل می کند .

پاک کردن ضد آفتاب از صورت

پاک کردن ضد آفتاب از صورت

ضدآفتاب های شیمیایی در برابر ضدآفتاب های فیزیکی

ضد آفتاب های شیمیایی (که به پوست نفوذ می کنند و سپس اشعه های UV نور خورشید را جذب می نمایند) . و ضد آفتاب های فیزیکی (که شامل مواد تشکیل دهنده معدنی فعال می باشند، مانند تیتانیوم دی اکسید زینک اکسید و روی لایه بالایی پوست می نشیند . و به طور فیزیکی اشعه های نور خورشید را منعکس می سازند)، از جهت مصرف و پاک کردن بسیار با همدیگر متفاوت می باشند .
پیوند میان مواد فعال شیمیایی به مرور زمان شکسته می گردد و به این ترتیب معمولا برای پاک کردن ساده می باشند . این در حالی است که ضدآفتاب های معدنی اندکی به توجه بیشتری نیاز دارند تا از سطح پوست پاک شوند .

بنابراین، بهتر است از شوینده های چرب و روغنی یا روش شستشوی دوبل استفاده کنید تا ضد آفتاب های فیزیکی را به طور کامل از روی پوست خود پاک نمایید .
برای مصرف روزانه و بلند مدت، ضد آفتاب های فیزیکی معمولا انتخاب عالی می باشند، زیرا کمتر موجب التهاب پوست می گردند . این یک معامله دو سر بردی است که باید همیشه به یاد داشته باشید .

پاک کردن ضد آفتاب از صورت
از روش مناسبی استفاده کنید

خواهشا محصولات خوب و باکیفیت را با روش غلط و اشتباه هدر ندهید . انتخاب فرمول شوینده متناسب با پوست تان و به کار بردن تکنیک صحیح، زمانی که می خواهید از التهاب پوست خود جلوگیری کنید، بسیار واجب و ضروری می باشند .
از اسکراب کردن پوست جلوگیری کنید، در عوض از ماساژ ملایم با حرکات دایره ای به کار ببرید . زمانی که صورت خود را می شویید، فشار ملایمی به پوست خود وارد کنید .

اگر پوست شما در حین شستشو قرمز می شود، سعی کنید اندکی از فشاری که وارد می نمایید کم کنید تا جریان گردش خون روی سطح پوست خود را کاهش دهید .

آیا پوست شما در طول شستشو به طور مداوم ملتهب می شود؟

این نشانه بسیار خوبی است که شوینده خود را عوض کنید .
از جمله مواد تشکیل دهنده مناسب برای پوست های حساس می توانیم به مادکاسوساید، سانتلا آسیاتیا (به علف ببر شناخته شده است)، آلوئه ورا و بابونه اشاره کنیم .

پاک کردن ضد آفتاب از صورت

پاک کردن ضد آفتاب از صورت

به ابزارهای زیبایی نیز فکر کنید

لیف های حمام یک ابزار عالی برای شکستن لایه های ضد آفتابی که در طول روز استفاده کرده اید، می باشند . تنها مطمئن شوید که به آرامی و با ملایمت این کار را انجام می دهید و سپس بعد از آن، از یک لوسیون آبرسان به کار ببرید. باز هم تکرار می کنیم :

بسیار با پوست خود ملایم رفتار کنید .
حرکات سفت و سخت تنها موجب التهاب پوست شما می شود و به این ترتیب مسائل و مشکلات مراقبت از پوست بیشتری برای شما به وجود می آید . توصیه می شود از لیف هایی استفاده کنید که از پارچه های نرم و لطیفی ساخته شده اند .
ابزارهای فیس واش نیز واقعا می توانند ضد آفتاب، میکاپ، آلودگی و سایر مواد باقی مانده روی پوست را از بین ببرند. شما می توانید از این ابزار به صورت روزانه استفاده کنید، البته به شرطی که بسیار با ملایمت رفتار کنید.
محصولی که در تصویر بالا مشاهده می کنید Foreo Luna می باشد .

این ابزار مراقبت از پوست مجهز به حرکات ضربه ای و ویبره می باشد و از سیلیکون بسیار بهداشتی ساخته شده است. این دندانه های سیلیکونی، 99.5 درصد از کثیفی و مواد باقی مانده روی سطح پوست را از بین می برند بدون این که موجب التهاب پوست شوند . به علاوه، این ابزار در انواع مختلفی وجود دارد که برای انواع پوست طراحی شده است .

پاک کردن ضد آفتاب از صورت
چگونه پوست حساس خود را ملتهب نکنید

واقعا ارزشش را دارد که بار دیگر تکرار کنیم :
زمانی که پوست صورت خود را می شویید، خیلی سفت و سخت و خشن رفتار نکنید .

بله ضد آفتاب ها بسیار سرسخت می باشند اما زیاده روی در این زمینه و انجام حرکات سریع و محکم روی پوست تنها موجب ملتهب شدن آن می شود، مخصوصا اگر پوست شما مستعد التهاب باشد .
به افرادی که پوست حساس دارند توصیه می شود از یک روغن صورت مرطوب کننده سبک بعد از شستشو و تیونینگ به کار ببرند که به ترمیم و صاف و هموار شدن پوست در طول شب بسیار کمک می کند .
محصولی که در تصویر بالا مشاهده می کنید Coola Radical Recovery Eco-Cert Organic After Sun Lotion, $32, نام دارد و به تقویت و بهبودی پوست کمک شایانی می کند . این لوسیون غنی شامل آلوئه ورا تسکین دهنده و گیاه گون می باشد که موجب تغذیه پوست می گردد و قرمزی و التهاب را کاهش می دهد .

منبع مقاله :

https://www.totalbeauty.com/content/slideshows/cleansing-skin-sunscreen-200719/page7

برای امتیازدهی بر روی ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد امتیاز دهندگان : 1

تاکنون امتیازی به این مطلب داده نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات مرتبط

جهت یابی

بازدیدهای اخیر

Close
مشاهده شده

به تازگی بازدید شده

بستن

دسته بندی ها