مجله آنلاین آرایشی و بهداشتی 70رنگ > باشگاه سلامت > , , , , , > مراقبت‌های مو بر اساس مشکلات مختلف

مراقبت‌های مو بر اساس مشکلات مختلف

0
(0)

مراقبت‌های مو بر اساس مشکلات مختلف

در این مقاله از مجله اینترنتی آرایشی بهداشتی هفتاد رنگ برای شما در رابطه با مراقبت‌های مو بر اساس مشکلات مختلف برای شما مطالبی را گرد آوری کرده ایم . در ادامه با ما همراه باشید .

اگر مشکل وز شدگی مو دارید :

از شامپوهای بدون سولفات استفاده کنید

زیرا سولفات یک شوینده بسیار قوی است و خشکی موهای شما را بدتر می‌کند . شامپوهای ملایم، شوینده‌های ملایم مانند دسیل گلوکوساید و سدیم کاکولی ایزیتونات را با مرطوب‌کننده هایی مانند روغن ها و یا پلیمواترنیوم ترکیب می‌کنند .

از نرم‌کننده‌های دو کاره که حاوی شوینده ملایم هستند و جای شامپو مو را می گیرند استفاده کنید .

این نرم‌کننده ها حاوی مرطوب‌کننده هستند و به زیبا تر شدن موهای فر شما کمک می‌کنند. به علت اینکه چربی پوست سر شما به همه جای ساقه مویتان نمی رسد موهای فر به رطوبت و روغن بیشتری احتیاج دارند.

همیشه لیست مواد داخل محصول را به‌خوبی مطالعه کنید .

برخی از متخصصین پوست معتقدند که سیلیکون داخل شامپو کار زیادی برای موهای شما انجام نمی‌دهد ولی این ماده باید در نرم‌کننده‌های ضد وز موجود باشد؛ زیرا روکشی دور کوتیکول مو می‌کشد و جلوی وز کردن آن را می‌گیرد. سیلیکون‌های جدید مانند آمینو دیمتیکون و بیس آمینوپروپیل دیمتیکون بهتر به موهای شما می‌چسبند درنتیجه بهتر عمل خواهند کرد.

مراقب منافذ باشید. موهای وز منافذ زیادی دارند و رطوبت را از هوا جذب می‌کنند .

بستن این منافذ جلوی آب‌رسانی به موها را می‌گیرد؛ بنابراین از سرم‌ها و نرم‌کننده‌های سیلیکون یا پلیمر روی موهایتان استفاده کنید.

مراقبت‌های مو بر اساس مشکلات مختلف

مراقبت‌های مو بر اساس مشکلات مختلف

اگر موهای شما سست هستند :

این نوع مو زمانی ضخیم‌تر می‌شود که از شامپوهای حاوی ابریشم، گندم و پروتئین سویا استفاده کنید .

بهترین شوینده برای این موها آمونیوم لورث سولفات است زیرا می‌تواند روغنی که باعث افتادگی موها می‌شود را پاک کند. برای افزایش حجم این نوع مو پیشنهاد می‌کنیم بعد از حمام از بیگودی استفاده و موها را در قسمت ریشه حجیم کنید.

نرم‌کننده‌های سبک بزنید .

از نرم‌کننده‌های حاوی دمیتیکون اجتناب کنید چون برای موهای ضعیف و نازک سنگین هستند . به‌جای آن از نرم‌کننده‌های حاوی دمیتیکونول استفاده کنید که نسخه‌ای ملایم‌تر از دمیتیکون است .

شامپوی خشک چربی را از بین می‌برد و پودرهای جذب‌کننده روغن نیز حجم مو را بیشتر می‌کند .

پیشنهاد می‌کنیم شامپوی خشک و پودری پیدا کنید که هر دوی این کارها را برای شما انجام دهد.

اگر موهای آسیب‌دیده دارید :

باید برای موهایتان لایه‌ی محافظ درست کنید .

اصطکاکی که از برس زدن و ماساژ دادن شامپو در موهای شما ایجاد می‌شود می‌توانند موهای شما را خرد کند؛ ولی مراقبت‌های قبل از شامپو مانند نرم‌کننده‌های Leave in می‌توانند لایه‌ای محافظ را دور ساقه موی شما ایجاد کنند و جلوی آسیب بیشتر را بگیرند.

مراقب موخوره‌ها باشید

از ماسک، شامپو و نرم‌کننده‌های حاوی پلی کواترنیوم و PVMa کوپولیمر استفاده کنید ؛ زیرا مانند یک چسب عمل می‌کنند و نوک موها را به هم می‌چسبانند .

درست برعکس موهای سالم، موهای آسیب‌دیده دارای بار منفی هستند .

نرم‌کننده و ماسک‌های مویی که دارای مرطوب کننده‌هایی با بار مثبت هستند مانند یک آهن‌ربا به قسمت‌های ضعیف مو می‌چسبند و رطوبت بیشتر را به سمت قسمت‌هایی که به آن نیاز بیشتری دارند روانه می‌کنند.

به موهایتان استراحت دهید .

هر بار که موهایتان را می‌شویید پر از آب می‌شود و باد می‌کند و با خشک شدن دوباره به حالت عادی بازمی‌گردد. این روند کوتیکول محافظ مو را شل می‌کند. یکی از کارهایی که می‌توانید برای موهای آسیب‌دیده خود انجام دهید این است که فواصل شستشوی موها را بیشتر و گاهی از شامپوی خشک استفاده کنید.

مراقبت‌های مو بر اساس مشکلات مختلف

مراقبت‌های مو بر اساس مشکلات مختلف

اگر مشکل پوسته و شوره سر دارید :

در چنین شرایطی باید به مبارزه قارچ‌ها بروید .

اگر موهای شما شوره خفیف دارد می‌توانید با استفاده از شامپوهای حاوی کتوکونازول یا زینک پیریتیون مشکلتان را حل کنید . هر دوی این مواد خاصیت ضد باکتری دارند و جلوی رشد شوره‌ها را می‌گیرد. یکی از خواص استفاده از این شامپوها برقی است که به موهای شما می‌دهند . شامپوی سه فرموله هید اند شولدر یکی از گزینه‌های خوب برای مبارزه با شوره است .

خسته نشوید !

باکتری که باعث به وجود آمدن شوره می‌شود به‌سرعت و به‌راحتی دوباره سطح پوست شما را می‌پوشاند . درصورتی‌که با چنین مشکلی روبرو هستید هرروز از شامپوی ضد شوره استفاده کنید و بعد از بهبود این کار را به‌صورت هفتگی تکرار کنید . محصول را روی پوست سر ماساژ داده و آن را برای چند دقیقه روی سرتان نگه‌دارید.

تناسب ایجاد کنید .

شامپوهای ضد شوره تا حدی موها را آزار می‌دهند؛ بنابراین استفاده از نرم‌کننده را فراموش نکنید. از هر ماسک و نرم‌کننده‌ای استفاده می‌کنید باید آن را به‌خوبی آبکشی کنید زیرا بقایای آن به زیادشدن شوره روی سر کمک می‌کند . بهترین نرم‌کننده‌ها برای این منظور نرم‌کننده‌های حاوی گلیسیرین و روغن‌های سبک هستند.

به‌آرامی لایه‌برداری کنید .

اسید سالیسیلیک می‌تواند شوره‌ها و باقی‌مانده مواد را از پوست سر جدا کند . ولی استفاده از آن بعد از هر بار شامپو کردن به شما پیشنهاد نمی‌شود زیرا این کار باعث التهاب و خشکی پوست سرتان می‌شود . برای گرفتن بهترین نتیجه هفته‌ای‌ یک‌بار این کار را انجام دهید .

برای امتیازدهی بر روی ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد امتیاز دهندگان : 0

تاکنون امتیازی به این مطلب داده نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات مرتبط

جهت یابی

بازدیدهای اخیر

Close
مشاهده شده

به تازگی بازدید شده

بستن

دسته بندی ها