مجله آنلاین آرایشی و بهداشتی 70رنگ > باشگاه سلامت > , , , , , > محافظت چشم در برابر لوازم آرایش

محافظت چشم در برابر لوازم آرایش

0
(0)

8 راه ساده برای محافظت چشم در برابر لوازم آرایش

چشم های ما پنجره ای هستند به درون و هیچ آرایشی کامل نیست مگر زمانی که با چشمهایی زیبا همراه باشد . ولی متاسفانه لوازم آرایشی می تواند صدمات زیادی را به پوست ما وارد کرده و منجر به گرفتگی منافذ، واکنش های حساسیتی و آکنه شود .

ولی از آنجایی که همه ما دوست داریم مژه هایی فر خورده ، ابروهایی رو به بالا و پلکهایی براق داشته باشیم . در این مقاله زا مجله اینترنتی آرایشی بهداشتی هفتاد رنگ چند راه کار ساده برای محافظت چشم در برابر لوازم آرایش برای شما آورده ایم که با رعایت آنها می توانید از چشمانتان محافظت کرده و در عین حال آرایش چشمی زیبا داشته باشید.

محافظت چشم در برابر لوازم آرایش

محافظت چشم در برابر لوازم آرایش

لوازم آرایش کهنه و تاریخ گذشته را بیرون بیاندازید

درست مانند خیلی از محصولات مصرفی دیگر لوازم آرایشی هم تاریخ انقضا دارد و تنها به این دلیل که رنگ و یا محصولی را دوست دارید نباید بیش از اندازه آن را نگه دارید . ریمل و خط چشم محصولاتی هستندکه زود تمام می شوند . و معمولا قبل از اینکه منقضی شوند آن را تمامی می کنید  . ولی در مورد محصولاتی مثل سایه که تنوع رنگی زیاد دارند و مقدار کمی از آنها را استفاده می کنیم .

این موضوع صدق نمی کند. به خاطر داشته باشید که محصولات آرایشی زمانی که تاریخ مصرفشان تمام می شود محلی می شوند برای رشد باکتری که این به دلیل نزدیک بودن به چشم می تواند خیلی خطرناک باشد.

همیشه پشت محصولات را بخوانید

همانطور که در مقالات گذشته شرح دادیم لوازم آرایش می تواند حاوی فلزات سمی باشد که به چشم شما صدمات جدی وارد می کند . همیشه قبل از خرید این لوازم مواد تشکیل دهنده آنها را به دقت بخوانید .

موادی چون آرسنیک ، بریلیوم ، کدمیوم، سرب، نیکل ، سلنیوم و ترکیبات تالیوم سمی بوده و باید از آنها اجتناب کنید.

همیشه قبل از خرید محصولات آنها را تست کنید

اکثر برندهای معروف و یا حتی برندهای ارزان قیمت داروخانه ها دارای جایگاه هایی برای تست کردن می باشند .

این جایگاه ها فقط برای معرفی محصولات و نشان دادن تنوع رنگ آنها نیست بلکه شما می توانید با کمک این تستر ها از کیفیت محصول آگاه شده و از عدم واکنش حساسیتی اطمینان حاصل کنید .

یکی از نقاط حساس بدن شما می تواند پشت گردنتان باشد و ما پیشنهاد می کنیم برای آزمایش کردن از همین قسمت استفاده کنید .

برس ها و پدهای آرایشی را تمیز نگه دارید

این لوازم به دلیل آغشته بودن به لوازم آرایشی که در خیلی از موارد می تواند تر باشد محلی است مناسب برای رشد باکتری ها ، این باکتری ها می توانند به راحتی روی پلکها ، داخل چشم و حتی وارد مردمک شما شوند و مشکلات جدی را برایتان درست کند .

پیشنهاد می کنیم هر هفته برس ها و پدهایتان را به خوبی با آب و صابون بشورید . و هر از چند گاهی آنها را دور ریخته و جدید آن را خریداری کنید.

محافظت چشم در برابر لوازم آرایش

محافظت چشم در برابر لوازم آرایش

قبل از خواب آرایش چشمتان را پاک کنید

زمانی که با آرایش چشم به خواب می روید این فرصت را به باکتریها می دهید که با خیال راحت رشد کنند . البته این پاک کردن باید توسط محصولات مناسب و به شکل صحیح انجام شود .

چرا که کشیدن پنبه به صورت نادرست باعث می شود مواد آرایشی بیشتر به داخل چشمتان فرو بریزد و منجر به التهاب و یا عفونت چشمتان بشود.

هیچ وقت در حالتی که عجله دارید چشمتان را آرایش نکنید

این مورد شاید خیلی واضح باشد . ولی برای همه ما خانم ها پیش آمده که در حالتی که زمان زیادی را برای کشیدن خط چشم صرف کرده و ریمل زدن را به خارج از خانه و یا حتی در ماشین موکول کردیم ! جدا از اینکه اینکار آرایشتان را خراب می کند خطرات زیادی را هم برای چشمان شما بوجود می آورد .

مراقب مژه های مصنوعی و چسب آنها باشد

جدا از زیبایی که این محصول به چشم شما می دهد . خیلی از چسبهای مخصوص مژه حاوی موادی هستند که چشم شما را آزار می دهد . مراقب چسبهای خیلی قوی باشید چون با وجود اینکه باعث می شوند مژه های مصنوعی دوام بیشتری روی چشم شما داشته باشند .

میتوانند به راحتی مژه های شما را در هنگام جدا کردن بکنند . اگر قصد دارید مژه های خودتان را بکارید حتما این کار را پیش افراد متخصص و آرایشگران حرفه ای انجام بدهید تا صدمه ای به چشمانتان وارد نشود.

قرض دادن لوازم آرایش

وقتی صحبت از لوازم آرایش و مخصوص ریمل و مداد چشم به میان می آید باید تعارف را کنار گذاشته و حاضر نشوید آنها را در اختیار کسی بگذارید .

اینکار می تواند خیلی خطرناک باشد و در صورت وجود باکتری های پنهان و یا عفونت می توانند به راحتی پلی برای انتقال بیماری باشد.

برای امتیازدهی بر روی ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد امتیاز دهندگان : 0

تاکنون امتیازی به این مطلب داده نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات مرتبط

    جهت یابی

    بازدیدهای اخیر

    Close
    مشاهده شده

    به تازگی بازدید شده

    بستن

    دسته بندی ها