مجله آنلاین آرایشی و بهداشتی 70رنگ > باشگاه سلامت > , , , , , , , , , , , > فیشال صورت در خانه

فیشال صورت در خانه

0
(0)

چگونه در خانه فیشال صورت در حد سالن های اسپا انجام دهید

در این مقاله از مجله اینترنتی آرایشی بهداشتی هفتاد رنگ به شما خواهیم گفت که چگونه فیشال صورت در خانه  را بخوبی انجام دهید .
از جایی که به دلیل اپیدمی بیماری کووید-19 هم اکنون در خانه های مان گیر افتاده ایم . و در آینده نیز این روند احتمالا ادامه خواهد داشت .

فیشال کردن صورت در خانه شاید مانند سالن های اسپا خیلی لوکس و لاکچری نباشد . اما این موضوع به این معنا نیست که نباید از پوست خود به طور تمام و کمال مراقبت کنید .

در حالی که دنیای بیرون مملو از اضطراب، ترس و شک و تردید است، بیش از همیشه اهمیت دارد تا مراقب سلامتی ذهن و روان خود باشید و یکی از بهترین روش برای انجام این کار این است که اسپا را به حمام و خانه خود بیاورید و فیشال صورت بسیار عالی و آرامش بخشی انجام دهید .
قطعا نمی توانید تمامی حرکات فیشالیست خود را دقیقا و مو به مو تکرار کنید . و یا حتی شاید نتوانید حمام تان را همانند سالن های اسپا غرق در عطرهای خوشبو و دلنشین و موزیک های آرامبخش کنید .

اما بر اساس گفته برخی از متخصصان و کارشناسان زیبایی، شما می توانید با شبیه سازی چنین تجربه حرفه ای در منزل خود، پوست صاف و هموار و البته ذهن آرامی داشته باشید .
این امر به معنای استفاده از ابزارها و محصولاتی نیست که ماه ها در کابینت تان خاک می خورند . در عوض فقط کافی است یک لیوان از نوشیدنی خوشمزه مورد علاقه خود را آماده کنید . و مراحلی که در ادامه وجود دارد را رعایت نمایید تا حسابی از خودتان مراقبت نمایید و لذت ببرید .

مرحله اول :

با شستشوی دوبل صورت خود شروع کنید

در هر نوع فیشال صورت، اولین مرحله همیشه باید شستشوی پوست باشد تا به خوبی برای انجام مراحل بعدی تمیز و آماده باشد .
توصیه می شود فیشال خانگی خود را با شستشوی دوبل شروع کنید . به این ترتیب که ابتدا به سراغ یک شوینده روغنی بروید تا هرگونه میکاپ به خوبی حل شود و سلول های مرده و ناخواسته از بین بروند، این در حالی است که به هیچ وجه به لایه لیپیدی پوست آسیب وارد نمی گردد .
در مرحله بعد باید یک شوینده کرمی و فومی انتخاب کنید . کرم ها ملایم تر می باشند، از این رو برای افرادی که پوست های حساس دارند، بسیار عالی عمل می کنند . هم چنین شوینده های فومی معمولا منافذ را به خوبی تمیز می نمایند .
شوینده روغنی خود را با یک دستمال تمیز و ولرم پاک کنید و به سراغ شوینده ژلی و کرمی خود بروید . بهتر است روی بخش های چرب پوست خود تمرکز کنید و به خوبی تمامی گوشه و کنار صورت تان را ماساژ دهید .

مرحله دوم :

لایه برداری کنید

بعد از تمیز کردن و شستشوی صورت، زمان این است که شروع به لایه برداری کنید . و یا لایه بالایی پوست و چربی های اضافه آن را از بین ببرید . تا مطمئن شوید که مواد تشکیل دهنده محصولاتی که می خواهید در مراحل بعد استفاده کنید به خوبی به پوست نفوذ کرده و تاثیرگذاری بسیار بالایی خواهند داشت . بسته به این که چه نوع پوستی دارید . می توانید از لایه برداری شیمیایی و فیزیکی استفاده کنید .
برخی نیز توصیه می کنند که از پودرهای لایه بردار حاوی آنزیم به کار ببرید که پوست را بدون این که دچار ساییدگی شود، به خوبی لایه برداری می نمایند . به این ترتیب پوست تان تمیز و صاف و شاداب می گردد .
اگر لایه برداری را با یک فرمول لیپیدی ترجیح می دهید، سعی کنید محصولی را انتخاب کنید که حاوی ترکیبی از مواد لایه بردار شیمیایی مانند آلفا هیدروکسی اسیدها (AHAs) و بتا هیدروکسی اسیدها (BHAs) می باشد . هم چنی مراقب باشید که خیلی در این مرحله زیاده روی نکنید . زیرا مراحل بسیاری در ادامه وجود دارد که باید انجام دهید و اغراق در لایه برداری می تواند به مانع لیپیدی و محافظتی پوست تان آسیب وارد کند .
برخی متخصصان توصیه می کنند که لایه برداری اسیدی خود را به یک محصول در روتین مراقبت از پوست تان محدود کنید . با انجام این کار، هرگز بیش از اندازه پوست تان را لایه برداری نمی کنید و به مانع رطوبتی و به محافظتی پوست خود آسیب نمی زنید .

مرحله سوم :

ماسک صورت

ماسک صورت خود را بر اساس این که با چه مسائل و مشکلات پوستی رو به رو می باشید، انتخاب کنید . اگر پوست تان چرب و مستعد جوش است، به دنبال ماسک ها حاوی خاک رس و ویتامین C باشید .

اگر احساس خشکی و سوزش در پوست خود دارید، از یک ماسکی استفاده کنید که برای آبرسانی و تغذیه پوست تان طراحی شده است . هم چنین بهتر است در ماسک صورت خود به دنبال موادی هم چون هیالورونیک اسید و ویتامین B5 باشید.
برای صاف و هموار کردن چین و چروک ها پیشنهاد می شود از یک ماسکی استفاده کنید که با پپتیدها و آنتی اکسیدان ها فرمول بندی شده است .
به طور کلی، باید از ماسکی به کار ببرید که می تواند برای مسائل و مشکلات پوستی که هم اکنون با آن رو به رو هستید، مناسب و مفید باشد .

برخی از مشکلاتی که با ماسک صورت قابل حل است، دهیدراته، کدری، حساسیت، جوش یا چربی، عدم سفت و محکم بودن پوست و آسیب های خورشیدی پوست می باشد .

اگر هیچ یک از ماسک های آماده فایده ای برای شما ندارند، می توانید خودتان دست به کار شوید :

-اگر پوست تان مستعد قرمزی است، بلغور جو دو سر و کتان را به صورت نپخته و به نسبت یک به یک ترکیب کنید و سپس مقدار کافی به آن آب بیفزایید تا یک خمیر به دست بیایید . سپس بگذارید تا این خمیر خنک شود و سپس آن را به پوست خود بزنید و اجازه دهید 30 دقیقه بماند .
-برای روشن کردن پوست خود، به یک تخم مرغ و یک قاشق غذاخوری ماست یونانی ساده نیاز دارید . سفید تخم مرغ را هم بزنید تا کف کند و سپس به آن ماست اضافه کنید . اجازه دهید تا این ترکیب به مدت 15 دقیقه روی پوست تان بماند تا به این ترتیب ظاهر منافذ پوست تان بهبود یابد (به دلیل وجود آلبومین موجود در سفیده تخم مرغ) و پوست تان روشن تر شود (به دلیل وجود لاکتیک اسید موجود در ماست) .
-و اگر می خواهید پوست تان را آبرسانی کنید، نصف فنجان ماست یونانی ساده را با نصف یک آووکادو و یک چهارم فنجان عسل با هم ترکیب کنید تا شاهد معجزه برای پوست خود باشید .

مرحله چهارم :

بخور

یک کاسه آب داغ آماده کنید . و صورت تان را بالای کاسه قرار دهید و یک حوله روی سر خود بیاندازید تا در حالی که ماسک روی پوست تان صورت تان وجود دارد . منافذ پوست تان نیز به خوبی باز شوند . توجه داشته باشید که شما نیاز به یک ابزار خانگی خیلی لوکس و لاکچری ندارید تا از مزیت های بخور برای پوست صورت خود بهره مند شوید . یک کاسه آب داغ با ورقه هایی از پرتقال و لیمو نیز می تواند منافذ پوست تان را باز کرده و موجب نرم و لطیف شدن پوست تان شود .

مرحله پنجم :

مرطوب کنید و ماساژ دهید

بعد از پاک کردن ماسک صورت مورد نظرتان، حالا زمان این است که از سرم ها و مرطوب کننده های مورد نظر خود به کار ببرید تا پوست خود را به خوبی آبرسانی کنید .
بعد از این که سرم را روی پوست صورت تان زدید، از یک مرطوب کننده به کار ببرید . بعد از این که محصولات آبرسان متعدد خود را به ترتیب روی پوست تان استفاده کردید (از سبک ترین فرمول ها تا سنگین ترین فرمول ها) بهتر است پوست تان را ماساژ دهید . تا گردش خون را در آن ناحیه ارتقاء دهید و موجب تخلیه سموم از طریق سیستم لنفاوی شوید .

بسیار اهمیت دارد از مواد آبرسان و مغذی در حین ماساژ پوست به کار ببرید . برای این که ماساژ صورت بهینه ای انجام دهید ، از چانه شروع کنید و به آرامی به سمت اطراف صورت بروید . چنین الگویی را روی تمام بخش های صورت خود نیز انجام دهید، مخصوصا بخش هایی که همیشه نادیده گرفته می شوند، مانند پشت گوش ها و اطراف تیغه بینی و وسط پیشانی تان .
شما می توانید از انگشتان، رولرها و یا ابزارهای گواشا در این زمینه استفاده کنید . در هر صورت فقط باید دقت کنید ماساژ صورت نباید با حرکات سفت و خشن همراه باشد . اصلا پوست صورت تان را نکشید یا نسابید . هدف اصلی این است که به آرامی پیش بروید و در حین ماساژ صورت به تخلیه سموم از طریق غدد لنفاوی فکر کنید .

از انجام دادن این کارها در فیشال خانگی خود غافل نشوید

مطمئنا دنیای اطراف ما مملو از انواع صداها و شلوغی ها است . از این رو بسیار اهمیت دارد تا محیط امن و آرامش بخش و به دور از شلوغی و هیاهویی را برای خود مهیا کنید .

به عنوان مثال می توانید از دستگاه پخش کننده روغن های اسنشال، شمع ها، موزیک و کریستال های رنگارنگ استفاده کنید . زمانی که کار شستشو، لایه برداری و ماسک گذاری پوست تان به اتمام رسید و می خواهید پوست تان را ماساژ دهید . بهترین زمان است که شمع هایی را روشن کنید و موزیک آرامش بخشی را پخش نمایید تا نهایت آرامش را به روح و جسم خود دعوت کنید .
برخی دوست دارند تا هنگام انجام فیشال صورت، در وان حمام دراز بکشند و به موسیقی آرامش بخشی گوش کنند . این امر حس لوکس و لاکچری بودن به آن ها می دهد .

نتیجه :

در خانه خود با هر چیزی که احساس آرامش به شما می دهد، یک اسپایی را ترتیب دهید . حالا فرقی ندارد با موسیقی، شمع، کریستال، روغن های اسنشال و یا هر چیز دیگر باشد .

چه کارهایی را نباید در فیشال خانگی انجام دهید

همیشه در روند فیشال صورت مواردی وجود دارد که باید به دست متخصصان و افراد حرفه ای سپرده شود . اگر کارهایی بیش از موارد بالا انجام دهید و یا به اصطلاح بخواهید یک اسپا تمام عیار داشته باشید . ممکن است موجب اسکار پوست خود شده و التهابات پوستی را تحریک کنید که منجر به بروز جوش و لک می شود .
در این دوران اپیدمی بیماری کووید-19 که مخصوصا باید دست های مان را به صورت مان نزنیم . احتمال انتقال میکروب و چرک و کثیفی از دست ها به صورت مان بسیار کم می شود . و از بروز بسیاری از عفونت ها و التهابات جلوگیری به عمل می آید .
هم چنین ابزارها و محصولاتی وجود دارند که نباید از آن ها در خانه بدون این که متخصص و فرد ماهری در این زمینه نظارت داشته باشد، استفاده کنید .

اگر می خواهید از یک ابزاری مانند میکرونیدلینگ، رولر، دستگاه LED تراپی و یا میکروکارنت استفاده کنید . سعی کنید یکی از آن ها را در هر فیشال خود به کار ببرید .
زمانی که می خواهید چنین تجربه ای در منزل داشته باشید . ابزارهای متنوعی وجود دارند که برخی از آن ها جراحت های بسیار جدی را به پوست وارد کرده و موجب بدتر شدن مشکل و مسئله پوستی تان و ایجاد اسکار های دائمی می شود .

منبع مقاله :

https://www.allure.com/story/how-to-give-yourself-facial

 

 

برای امتیازدهی بر روی ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد امتیاز دهندگان : 0

تاکنون امتیازی به این مطلب داده نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات مرتبط

جهت یابی

بازدیدهای اخیر

Close
مشاهده شده

به تازگی بازدید شده

بستن

دسته بندی ها