مجله آنلاین آرایشی و بهداشتی 70رنگ > باشگاه سلامت > , , , , > علت چرب شدن شدید مو

علت چرب شدن شدید مو

5
(1)

 

چرا موهای شما به یک باره به شدت چرب میشود ؟

موهای شما جزء کدام دسته می باشد ؟ موی چرب ، موی خشک ، یا موی معمولی ؟شما موی خودتان را میشناسید میدانید که چه توقعی از آن دارید . چه موی چرب ، چه خشک یا معمولی ،میدانید چه موقع موهایتان را باید بشویید و به همین دلیل است که اگر قبل از این موعد موهایتان به صورت ناگهانی چرب شود برایتان عجیب و ناراحت کننده خواهد بود . شاید تا بحال به این نکته توجه نکرده اید ولی همه چیز از رژیم تا هورمون هایتان میتواند تولید سبوم (یک ماده موم و روغنی مانند که برای چرب کردن پوست و مو تولید میشود ) را تحت تاثیر قرار دهد . در . اینجا دلایل بروز چنین مشکلی را برایتان آورده ایم . مجله آنلاین آرایشی بهداشتی هفتادرنگ به شما کمک میکند تا ابتدا نوی موی خود را بششناسید و بعد علل چرب شدن مو را به شما نشان میدهد .

تست نوع مو

علت چرب شدن شدید مو

         علت چرب شدن شدید مو

استرس

روازنه ما با استرس روبرو میشویم ولی گاهی تحمل استرس زیاد میتواند به ما صدمه بزند . زمانیکه استرس به شما وارد میشود بدنتان هورمونی به نام کورتیزول تولید میکند.

اگر میزان کورتیزول در بدن شما بالا برود غدد تولید کننده چربی در سر ما نیز دچار استرس میشود و همین باعت تولید بیش از اندازه روغن شده و این چربی روی سر انباشته میشود .

با وجود اینکه اینکار به نظر مخرب است ولی حتی اگر موهایتان چرب شده هم باید آن را برس بزنید . اینکار به پخش شدن چربی روی کل منجر شده و از انباشته شدن آن روی یک قسمت جلوگیری میکند .

علت چرب شدن شدید مو

     علت چرب شدن شدید مو

رژیم غذایی نادرست

استفاده بیش از اندازه از لبنیات ، شکر ، کربوهیدارت تسفیه شده و روغن های دارای هیدروژن میتواند به پوست سر شما آسیب بزند . هورمون های مواد لبنی تبدیل به آندوژن شده و همین به تولید بیش از اندازه سبوم کمک میکند. چربی بیش از اندازه میتواند نشانه این باشد که بدن شما نمیتواند یک رژیم را تحمل کند .

مشکلات هورمونی

از بین رفتن تعادل هورمون ها قبل و در زمان عادت ماهانه و یا زمانیکه که دچار استرس و یا نگرانی شده اید اتفاق می افتد .وقتی میزان آندروژنها افزایش می یابد بدن شما دچار استرس شده و باعث تولید بیش از اندازه چربی میشود . در چنین مواردی میتوانید از شامپوی روشن کننده استفاده کنید .

علت چرب شدن شدید مو

               علت چرب شدن شدید مو

ژنتیک

شاید چربی بیش از اندازه پوست سرتان مربوط به ژن شما باشد . برخی از بیماری ها و مشکلات پزشکی مانند تخمدان پلیکیستیک ، گرفتگی کبد ، سندرم شوگرن و کمبود اسید های چرب و ویتامین B6 میتواند منجر به افزایش تولید چربی شود . خوشبختانه استفاده از مکمل های ویتامین B6 و اسید های چرب میتواند تا حدی این مشکلات را کنترل کند .

علت چرب شدن شدید مو

             علت چرب شدن شدید مو

برای امتیازدهی بر روی ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد امتیاز دهندگان : 1

تاکنون امتیازی به این مطلب داده نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات مرتبط

    جهت یابی

    بازدیدهای اخیر

    Close
    مشاهده شده

    به تازگی بازدید شده

    بستن

    دسته بندی ها