مجله آنلاین آرایشی و بهداشتی 70رنگ > باشگاه سلامت > , , , , , , , > اشتباهاتی که به موهایتان آسیب می زند

اشتباهاتی که به موهایتان آسیب می زند

0
(0)

7 اشتباه که احتمالا به موهای تان آسیب می زند

در این مقاله از مجله اینترنتی آرایشی بهداشتی هفتاد رنگ به بررسی اشتباهاتی که به موهایتان آسیب می زند با هم می پردازیم . در ادامه با ما همراه باشید .

می خواهید موهای تان را درست بعد از حمام شانه بزنید ؟
یا شاید هم می خواهید قبل از سشوار کشیدن، از روغن مو استفاده کنید ؟
و یا شاید هم با استفاده مکرر و بیش از اندازه شامپو خشک، اجازه نمی دهید نور به پوست سر شما برسد ؟

اشتباهاتی که به موهایتان آسیب می زند

این ها همگی اشتباهات حالت دادن به موها می باشند که واقعا به تارهای موی شما آسیب وارد می کنند .
ما از برخی از متخصصان مو و کارشناسان خواستیم برخی از بزرگ ترین اشتباهات رایج که در ارتباط با حالت دادن موها روی می دهد را با ما به اشتراک بگذارند . خواهشا به این اشتباهات توجه کنید تا موهای سالم تر و قدرتمندی تری داشته باشید .

اشتباه اول :

شانه کردن موها با یک شانه کثیف و آلوده

اشتباهاتی که به موهایتان آسیب می زند

اشتباهاتی که به موهایتان آسیب می زند

این که همیشه از یک شانه موی قدیمی استفاده کنید که موهای بسیاری لا به لای آن گیر کرده است  . یا مواد محصولات حالت دهی که به موهای خود زده اید، سلول های مرده و دیگر کثیفی ها در میان دندانه های آن انباشته شده است، واقعا اشتباه بزرگی محسوب می شود .

نه تنها این یک کار غیر بهداشتی است، بلکه روی نحوه شانه زدن موهای تان نیز تاثیر می گذارد. شما باید از شانه های با دندانه های نرم و لطیف استفاده کنید . اما اگر موهایی لا به لای آن گیر کرده باشد، دیگر شانه زدن ساده نخواهد بود و نتیجه آن چیزی نمی شود که در نظر دارید .

هم چنین راه حلی های در این زمینه وجود دارد . ابتدا، شانه های تان را برای نیازهای مشخصی تعیین کنید .

برای مثال، یک شانه گره باز کن را قبل از حالت دادن به موها، یک شانه گرد را برای هنگامی که موهای تان را با سشوار خشک می کنید، یک شانه مسطح و تخت را برای صاف و هموار کردن موهای تان به کار ببرید . هم چنین سعی کنید تا یک وسیله ای برای تمیز کردن شانه های تان مهیا کنید . شما باید هر بار بعد از شانه زدن، شانه های تان را تمیز کنید تا مطمئن شوید که بهترین نتیجه ممکن را از استفاده از آن ها به دست می آورید .

اشتباه دوم :

استفاده از مدل موهای دم اسبی بسیار سفت و سخت در همه جا و در هر زمان

اشتباهاتی که به موهایتان آسیب می زند

اشتباهاتی که به موهایتان آسیب می زند

دم اسبی یک روش ساده برای جمع کردن موهای تان در یک روز سخت و پر مشغله می باشد . و حتی شما می توانید با تزیین بیشتر این مدل مو، برای مهمانی ها و جشن ها آماده شوید . در هر صورت استفاده از دم اسبی سفت و سخت در تمام زمان ها می تواند مضراتی را برای موهای تان به همراه داشته باشد .

این که موهای تان را سفت و سخت ببندید می تواند فشار زیادی به فولیکول های مو شما وارد کند . که در نهایت موجب عارضه آلوپسی یا کچلی نقطه ای می شود . حتی ممکن است ریزش مو اتفاق بیفتد و به مرور زمان با تکرار این اشتباه، خطوط ریزش مو نیز رفته رفته دچار آسیب و ریزش می گردند . اگر از ظاهر و نمای دم اسبی خوش تان می آید، پیشنهاد می شود از محصولاتی استفاده کنید که به جای فشار آوردن به موها و پوست سرتان، شما را به خواسته تان می رسانند.

 

اشتباه سوم :

استفاده بیش از اندازه از اسپری مو

اشتباهاتی که به موهایتان آسیب می زند

اشتباهاتی که به موهایتان آسیب می زند

خوب منطقی است که بخواهید مدل موی زیبای خود را فیکس کنید اما نباید در استفاده از اسپری یا تافت مو زیاده روی کنید. استفاده بیش از اندازه از این محصول می تواند موجب انباشته شدن محتویات آن و سنگین شدن موهای تان شود و انعطاف پذیری آن ها را کاهش می دهد .

برای این که موهای سشوار کشیده شما مدت زمان بیشتری ماندگاری داشته باشند، بهتر است با موها و پوست سر تمیز شروع کنید، از محصولات حالت دهی مناسب استفاده نمایید و هنگام سشوار کشیدن فشار اندکی به موهای تان وارد کنید تا لیفت شوند . زمانی که کارتان تمام شد به آرامی مقداری شامپو خشک استفاده کنید تا موهای تان شاداب و باطراوت باشند و سپس یک اسپری مو سبک را مقداری به روی موهای تان بزنید.

 

اشتباه چهارم :

این که بعد از شستن موهای تان، آن را سفت و محکم در حوله بپیچید

اشتباهاتی که به موهایتان آسیب می زند
موها زمانی که خیس هستند، می توانند تا 50 درصد از طول خود کشیده شوند و بسیار ضعیف و شکننده تر از موها خشک می باشند . زمانی که با حوله روی موهای خیس فشار بسیاری را وارد می کنید، موجب شکنندگی موها در خط رویش مو و هم چنین بخش هایی از موها که بیشتر در معرض کشیدگی قرار می گیرند، می شوید .
اگر واقعا باید موهای تان را بپیچید . به جای این که به آرامی آن را با حوله فشار دهید تا خشک شود . بهتر است از یک حوله ویژه و مخصوص این کار استفاده کنید . این حوله ها دارای الیاف نرم و لطیف تر می باشند و از این رو اطمینان حاصل می کنند که که شما موهای تان را به گونه ای نمی پیچید که آسیب هایی را به تارهای مو وارد کند .

اشتباه پنجم :

شانه کردن موهای گره خورده زمانی که خیس و مرطوب است

اشتباهاتی که به موهایتان آسیب می زند
علاوه بر این که پیچیدن موهای خیس با حوله بعد از حمام اشتباه است، یکی دیگر از بدترین اشتباهاتی که مردم مرتکب می شوند این است که بلافاصله بعد از حمام موهای خود را شانه می کنند . این امر مخصوصا اگر موهای فرفری، سیم تلفنی، موج دار و مستعد گره خوردن دارید، بسیار وحشتناک است . شما تنها باید از انگشتان تان برای باز کردن گره ها استفاده کنید . توصیه می شود از یک لوسیون حالت دهنده (محصول بازکننده گره موها) به کار ببرید و سپس اجازه دهید که موهای تان در مجاورت هوا و یا با سری پخش کننده سشوار خشک شود .

اگر باید موهای تان را در حالی که خیس و نمدار می باشند، شانه کنید، از شانه های مخصوص باز کردن گره موها استفاده کنید که دندان های نرم و انعطاف پذیری دارند و کمتر موجب آسیب به کوتیکول موها و شکنندگی آن ها می شوند .

اشتباه ششم :

اجازه می دهید اتوی مو برای مدت زمان طولانی روی موهای تان بماند

اشتباهاتی که به موهایتان آسیب می زند

اشتباهاتی که به موهایتان آسیب می زند

برخی مردم فکر می کنند که هر چه اتو موی صاف کننده و فرکننده را بیشتر روی موهای خود نگاه دارند، حالت آن بیشتر حفظ می شود. این امر اصلا صحت ندارد . هر چه بیشتر اتوی مو روی موهای تان قرار داشته باشد، صدمات بیشتری از حرارت آن به موهای تان وارد می شود .
چه می خواهید موهای تان را فر کنید، بافت بیشتری به آن بدهید و یا آن را صاف کنید فرقی ندارد باید همیشه به سرعت اتو موی را در بخش های مختلف موهای تان جا به جا کنید . زمانی که احساس می کنید که موهای تان داغ شده است، به این معنی است که کار خود را انجام داده است . شاید نیاز به گفتن نباشد، اما همیشه به یاد داشته باشید که از اسپری های محافظ موها در برابر حرارت استفاده کنید .

 

اشتباه هفتم :

حالت دادن موهای تان به صورت فرهای بسیار ریز

اشتباهاتی که به موهایتان آسیب می زند
نه تنها حالت دادن بیش از اندازه موهای تان موجب آسیب می شود، بلکه می تواند جلوه مصنوعی به ظاهر شما بدهد. نه تنها فرهای ریز و سیم تلفنی دیگر مد نمی باشند، بلکه می تواند شما را پیرتر و مسن تر نشان دهند. این روزها بیشتر مدل موهای ساده ترند می باشند. به موهای صاف و لخت و جذاب فکر کنید. کلید اصلی برای دستیابی به چنین مدل موی زیبا و بروزی این است که کمتر به سراغ فر کردن موهای تان بروید.
بهتر است بعد از حالت دادن به موهای خود، به آینه نگاه کنید و مطمئن شوید که موهای تان طبیعی و زیبا به نظر می رسند.
اگر بیش از اندازه موهای تان را فر یا موج دار کردید، بهتر است از سشوار استفاده کنید . یا موج ها و فرها را با دست اندکی بکشید تا ظاهر ناخوشایند آن را کاهش دهید و طبیعی تر نمایان نمایید .
موهای سالم بیش از هر چیزی اهمیت دارند، بهتر است به جای وارد کردن فشار بیش از اندازه به موهای خود تا فرها و موج های ریز و کوچکی داشته باشند، از یک کاندیشنر عمیق یا محصولات تقویت کننده به کار ببرید .

منبع مقاله :

https://www.totalbeauty.com/content/slideshows/hairstyling-mistakes-200103/page8

 

برای امتیازدهی بر روی ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد امتیاز دهندگان : 0

تاکنون امتیازی به این مطلب داده نشده است

نظرات (0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات مرتبط

    جهت یابی

    بازدیدهای اخیر

    Close
    مشاهده شده

    به تازگی بازدید شده

    بستن

    دسته بندی ها