مجله آنلاین آرایشی و بهداشتی 70رنگ > باشگاه سلامت > , , , , > طب سوزنی بهبود دهنده درد زانوی دوندگان

طب سوزنی بهبود دهنده درد زانوی دوندگان

0
(0)

مطالعات نشان می دهد که طب سوزنی می تواند عملکرد دوندگان را بهبود دهد و موجب کاهش درد دوندگانی شود که مشکلاتی در زانوی خود دارند

در این مقاله از مجله اینترنتی آرایشی بهداشتی هفتاد رنگ خواهیم گفت چگونه طب سوزنی بهبود دهنده درد زانوی دوندگان خواهد شد .
مطالعه ای که در سال 2018 در مجله پزشکی برزیلی Acta Ortopedica Brasileira منتشر شد . نتایج چشمگیر و قابل توجهی را برای دوندگان خیابانی که از آسیب دیدگی زانو رنج می بردند، به همراه داشت .
این مطالعه با عنوان “کاهش علائم درد زانو در ورزشکاران با استفاده از پروتکل طب سوزنی”، برای مشخص کردن این که آیا طب سوزنی می تواند درد را تسکین دهد و عملکرد آینده این افراد را بهبود ببخشد، 34 دونده را مورد ارزیابی قرار داد .

طب سوزنی بهبود دهنده درد زانوی دوندگان

طب سوزنی بهبود دهنده درد زانوی دوندگان

بیماران از 25 مرد و 9 زن که در رنج سنی 20 تا 52 قرار داشتند، تشکیل شده بودند . طول دوره ای که مشغول دوندگی بوده اند، هفت سال بود و حدود 7 ساعت در هفته آموزش می دیدند. هم چنین مدت زمان تحمل درد زانو و آسیب دیدگی، به طور متوسط، 2 سال و 9 ماه تخمین زده شد .
درمان یک بار در هفته و به مدت 5 هفته متوالی انجام شد. قسمت هایی که در طب سوزنی مورد هدف قرار می گرفتند شامل Dubi، Extra points Neixiyan و نقاط Cardinal )در جمجه) بودند . Dubi بخشی از مریدین معده (کانال انرژی معده) است و در قسمت داخلی حاشیه تحتانی استخوان کشکک قرار دارد.
Neixiyan در طرف دیگر استخوان کشکک قرار گرفته است و با Dubi هم سطح است . این دو در کنار هم به عنوان “چشمان زانون” شناخته می شوند. هم چنین، نقاط Cardinal روی جمجمه قرار دارند.
محققان قدرت عضلانی، سطح درد و تعداد واحدهای حرکتی انجام شده در عضلات اندام تحتانی را در هر شرکت کننده ثبت کردند.ارزیابی ها قبل و بعد از هر جلسه طب سوزنی، انجام شده و شرکت کنندگان اجازه دسترسی به نتایج تست های خود را نداشتند .

طب سوزنی بهبود دهنده درد زانوی دوندگان

طب سوزنی بهبود دهنده درد زانوی دوندگان

محققان برای اندازه گیری شدت درد، از پرسشنامه McGill، مقیاس آنالوگ بصری (VAS) و مقیاس درد صورت استفاده کردند . آن ها هم چنین برای ارزیابی میزان رشد واحد حرکتی در عضلات رکتوس فموریس، واستوس لترالیس و عضلات مدیالیس، آزمایشات الکترومیوگرافی(EMG) انجام دادند .
در پایان دوره درمان پنج هفته ای، تقریبا همه بیماران کاهش درد زانو و افزایش قدرت عضلانی را گزارش دادند . 28 بیمار نیز حداقل کاهش 50 درصدی را در دردهای خود تجربه نمودند .

طبق گزارشات به دست آمده 5 بیمار دیگر 50 درصد درد کمتری را احساس می کردند . علاوه بر این، یکی از بیماران تا پایان آزمایش هیچ تغییر بخصوص و قابل توجهی در میزان درد خود احساس نکرد .

محققان نتیجه گرفتند که طب سوزنی یک درمان موثر است . و نتایج قابل توجه و چشمگیری را برای دوندگانی که از مشکلات زانو رنج می برند، به ارمغان می آورد و می تواند عملکرد ورزشی آن ها را بهبود دهد .

با بهبود قدرت عضلات در اندام تحتانی، احتمال آسیب دیدگی در آینده کاهش می یابد . به همین دلیل ماهیچه های قوی و سالم پا، به ورزشکاران اجازه می دهند تا در حالت مناسب و با ثبات بیشتری بدوند .
آزمایش EMG که قبلا به آن اشاره شد، ابزاری اساسی و مهمی است که باید قبل و بعد از درمان برای کنترل درد و قدرت عضلانی به کار گرفته شود .

Source: Siqueira A, Beraldo L, Krueger E, and Ulbricht L. (2018). Reduction in Knee Pain Symptoms in Athletes using an Acupuncture Protocol. Acta Ortopédica Brasileira, 26(6): 418–422. Retrieved from https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC6362684/

منبع مقاله:

https://www.acufinder.com/Acupuncture+Information/Detail/Study+Finds+Acupuncture+Enhances+Performance+and+Reduces+Pain+in+Runners+with+Knee+Problems

 

 

 

 

برای امتیازدهی بر روی ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد امتیاز دهندگان : 0

تاکنون امتیازی به این مطلب داده نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات مرتبط

    جهت یابی

    بازدیدهای اخیر

    Close
    مشاهده شده

    به تازگی بازدید شده

    بستن

    دسته بندی ها