مجله آنلاین آرایشی و بهداشتی 70رنگ > باشگاه سلامت > , , , , > زیبایی با چای ماچا

زیبایی با چای ماچا

0
(0)

هفت جادوی زیبایی چای ماچا

در این مقاله از مجله اینترنتی آرایشی بهداشتی هفتاد رنگ هفت جادوی زیبایی با چای ماچا را برای شما گرد اوری کرده ایم ، در ادامه با ما همراه باشید .

زیبایی با چای ماچا

چای ماچا چیست ؟

ماچا که گاهی به آن چای سبز ماچا هم میگویند یک نوع چای سبز پودری روشن است که در کشور چین بوجود آمده که تفاوت آن با چای سبز معمولی در مقادیر بسیار بالای آنتی اکسیدانی است که در آن وجود دارد .

در حالیکه چای سبز از گیاه چای سبزی که زیر نورد خورشید رشد میکند گرفته میشود این نوع چای به خصوص در سایه رشد میکند. رشد این گیاه در سایه باعث میشود تا غلظت بسیار بالایی از کلروفیل و آمینو اسید در آن به وجود بیاید .

برگ چای ماچا خشک شده و از آن پودری به دست می آید که طعمی تلخ تر و قوی تر از چای سبز معمولی دارد .

 زیبایی با چای ماچا

             زیبایی با چای ماچا

روش منحصر به فرد کاشت این گیاه باعث میشود که فواید و مواد مغذی بیشتری نسبت به چای سبز داشته باشد .

زیبایی با چای ماچا

               زیبایی با چای ماچا

خواص زیبایی ماچا چیستند؟

اکنون که به خوبی با این ماده آشنا شدید باید به خواص زیبایی آن بر روی پوست  ، مو ، ناخن و سلامت کلی می پردازیم :

  • کاهش وزن و هماهنگی بدن

درست مانند چای سبز ، ماچا هم سوخت و ساز بدن را بالا می برد و باعث سوختن کالری ها میشود . اگر شما هم مشکل گوارشی دارید و یا به سختی وزن کم میکنید میتوانید با یک نوشیدنی گرم به نام ماچا خودتان را درمان کنید .

ماچا پر است از آنتی اکسیدان هایی که اثر رادیکال های آزاد و مخرب را خنثی می کند . این آنتی اکسیدان ها شامل پلی فنول ، کلورفیل ، کاتچین ها و ویتامین های مناسب پوست ، مو و ناخن می شود .نوشیدن روزانه چای ماچا جلوی چین و چروک های پوست را میگیرند و حتی خطوط را از بین برده و پوست شما را یکدست کرده و آن را سم زدایی می کند .

زندگی پر از استرس امروزه باعث شده تا خیلی از ما زودتر از آنچه که باید با مشکل موهای سفید روبرو می شویم . یکی از راه هایی پیشگیری از این مشکل نوشیدن چای ماچا است .

آکنه و جوش ها از باکتری هایی به وجود می آیند که چای ماچا میتواند به راحتی با آنها مبارزه کند . خواص ضد باکتری و ضد ویروسی این چای جوش ها را از بین برده و از آنها پیشگیری هم میکند . ماچا پر است از ماده ای به نام اپیگالوکاتچین – 3 – گالات یا همان EGCG که با جوش و مشکلات پوستی مبارزه میکند. پس منتظر چی هستید ؟

زیبایی با چای ماچا

              زیبایی با چای ماچا

  • سلامت دندان ها و جلوگیری از بوی بدن دهان

برخلاف سایر چای و قهوه ها ، ماچا به دندان های شما رنگ نمیدهد . همینطور از رشد باکتری های مضرر دندان جلوگیری میکند .

ECGC یک آنتی اکسیدان عالی است که با باکتری های مضرر داخل دهان مبارزه کرده و از خرابی دندان و بوی بدن دهان جلوگیری میکند .

  • کاهش آسیب آفتاب

ماچا اثرات مخرب اشعه UV را کاهش میدهد . این ماده پر است از کاتچینها و پلیفنولها که از پوست در برابر اثرات مخرب آب و هوایی مانند نور مستقیم خورشید و یا بادهای تند مراقبت میکند .

برای درمان آسیب آفتاب ترکیبی از ژل آلوئه ورا ، روغن اسطوخودوس و ماچا را درست کنید و آن را به مدت 10 دقیقه روی نواحی آسیب دیده قرار دهید .

  • کاهش خستگی و پف زیر چشم

پف زیر چشم اغلب به دلیل کم خوابی ، استرس ، احتباس آب و گردش خون ضعیف ایجاد میشود . ماچا به دلیل مقادیر زیاد ویتامین K خود یک درمان مناسب برای این مشکل و التهاب به حساب می آید . همچنین میتوانید از این ماده برای کاهش خطوط تیره زیر چشم نیز کمک بگیرید .

برای امتیازدهی بر روی ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد امتیاز دهندگان : 0

تاکنون امتیازی به این مطلب داده نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات مرتبط

    جهت یابی

    بازدیدهای اخیر

    Close
    مشاهده شده

    به تازگی بازدید شده

    بستن

    دسته بندی ها