مجله آنلاین آرایشی و بهداشتی 70رنگ > باشگاه سلامت > , , , , , , , , > رویکرد آموزشی کشورهای مختلف در دوران کرونا

رویکرد آموزشی کشورهای مختلف در دوران کرونا

0
(0)

در این مقاله از مجله اینترنتی آرایشی بهداشتی هفتاد رنگ به رویکرد آموزشی کشورهای مختلف در دوران کرونا خواهیم پرداخت .

زندگی در طی بیماری همه گیر COVID-19 برای والدین و کودکان به سختی انجام می شود . یکی از مهمترین سختیها و دشواریها در این روزها نحوه اموزش به کودکان و نوجوانان است که در این روزها به صورت آموزش از راه دور انجام میگیرد که غیر از نحوه برنامه ریزی بهینه آموزش از راه دور بار سنگین و جدیدی را بر دوش والدین نهاده است .

با توجه به تجربه ماههای گذشته در بخش آموزش والدین به چند دسته تقسیم میشوند :

گروهی که معتقدند کرونا ویروس مانند سایر ویروسها ماندگار است و باید در کنار آن زندگی کرد لذا آموزش کودکان هم باید به روال عادی و با ملاحظات بهداشتی به صورت حضوری باشد .

دسته دوم معتقدند حتی با حذف آموزش باید با تمام قوا از سلامت همه افراد جامعه محافظت کرد و مدارس باید غیر حضوری باشند .

دسته سوم معتقدند که باید نسبت به شرایط حساس بود و بهترین تصمیم را در هر شرایط منطقه ای گرفت .

از این رو مجله هفتادرنگ هم در نظر دارد تا در یک رشته از مقالات به بررسی جامع این موضوع بپردازد و در این زمینه کمک کند تا بهترین و اصولی ترین موارد برای حفظ سلامت دانش آموزان و به دنبال آن خانواده و جامعه را یادآور شود .

با توجه به دشواری شرایط و تنوع در سرتاسر جهان ، کشورها در مراحل مختلفی در مورد چگونگی و زمان برنامه ریزی برای بازگشایی مدارس هستند . این تصمیمات معمولاً توسط دولتهای ملی یا ایالتی اتخاذ می شود ، غالباً در بحث و گفتگو با مقامات ، هنگام تصمیم گیری در مورد بازگشایی مدارس ، مزایا و خطرات مربوط به آموزش ، بهداشت عمومی و عوامل اقتصادی – اجتماعی در نظر گرفته میشود و بهترین تصمیم اتخاذ میگردد .

رویکرد آموزشی کشورهای مختلف در دوران کرونا

آیا بازگشت فرزند من به مدرسه برای کودک امنی است؟

اما ببینیم کشورهای مختلفی که اقدام به بازگشایی مدارس کردند چه تمهیداتی در نظر گرفته اند:

فرانسه :

اجباری شدن ماسک برای کارکنان و دانش‌آموزان بالای ۱۱ سال در محیط‌های سرپوشیده مدارس است . حتی اگر فاصله بیش از یک متری رعایت شود . این یعنی معلم‌ها حتی موقع درس دادن هم باید ماسک به صورت داشته باشند .

و از آن‌ها خواسته شده ساعت شروع و پایان کلاس‌ها را طوری تنظیم کنند که تعداد زیادی دانش‌آموز یک‌جا جمع نشوند.

کف زمین، میزها و سطوحی که به طور مرتب لمس می‌شوند، از جمله دستگیره درها، باید دست کم یک بار در روز ضد‌عفونی شوند .

ایتالیا :

کلاس‌ها کوچک‌تر خواهند شد

دانش‌آموزان باید یک متر از هم فاصله داشته باشند و به همین دلیل تعداد کمتری دانش‌آموز در کلاس‌ها خواهد نشست. آن‌ها به گروه‌های مختلف تقسیم خواهند شد و به منظور جلوگیری از تجمع، ساعات متفاوتی برای شروع کلاس‌ها در نظر گرفته می‌شود.

دانش‌آموزان و معلم‌ها باید ماسک بزنند و معلم‌ها علاوه بر ماسک باید شیلد محافظ صورت هم داشته باشند. کلاس‌های درس در صورت امکان در بیرون ساختمان یا فضاهای بزرگ و باز برگزار خواهد شد. برای دانش‌آموزان مقطع متوسطه که اعضای خانواده‌شان جزو گروه پرخظر هستند هم امکان آموزش از راه دور وجود خواهد داشت.

آلمان :

به نرده‌ها دست نزنید

در مدارس آلمان تدابیر بهداشتی ویژه از جمله شستن مکرر دست‌ها و پرهیز از لمس نرده‌ها موقع بالا و پایین رفتن از پله‌ها توصیه می‌شود . استفاده از ماسک در مدارس این کشور اجباری نیست و آزمایش کرونا برای معلم‌ها رایگان است .

کلاس‌ها به شکل گروه‌های چند صد نفره از دانش‌آموزان سازماندهی مجدد شده‌اند . رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در درون هر دسته اجباری نیست اما محوطه، سرویس بهداشتی و سالن غذاخوری  آنها را مجزا کرده اند .

 

تنها در برخی ایالات، زدن ماسک برای دانش‌آموزان و معلم‌ها الزامی است  و در مدارس برخی ایالات استفاده از ماسک را در راهروها و سایر مکان‌های عمومی اجباری است.

اسپانیا :

توالت‌ها روزی سه بار تمیز می‌شوند

دولت اسپانیا دستورالعمل‌هایی منتشر کرده که هر یک از ۱۷ منطقه این کشور با توجه به شرایط خود یکی ازآنها را انتخاب کنند.

دانش‌آموزان باید فاصله دست کم یک و نیم متری از یکدیگر را رعایت کنند. البته کودکان کم سن و سال‌تر در گروه‌های کوچکتر قرار گرفتند تا نیاز به اجرای فاصله گذاری نباشد .

از مدارس خواسته خواهد شد فعالیت در فضای باز را در اولویت قرار دهند و ساعات شروع، پایان و زنگ‌تفریح‌های متفاوت در نظر بگیرند .

استفاده از ماسک برای کودکان بالای ۶ سال در سرویس مدارس، همین‌طور دانش‌آموزان و معلمانی که نمی‌توانند فاصله ۱.۵ متری را رعایت کنند، اجباری است . ساختمان و وسایل مدرسه حداقل روزی یک بار تمیز خواهند شد و توالت‌ها باید هر روز سه مرتبه شسته شوند .

هلند :

نظارت بر سیستم‌های تهویه هوا

 

در هلند، مدارس ابتدایی و مقطع متوسطه تعداد ساعات درسی معمول خود را به همه دانش‌آموزان ارائه خواهند داد.

اما دانش‌آموزانی که خود یا یکی از اعضای خانواده‌شان جزو گروه‌های پرخطر – به عنوان مثال افراد دارای بیماری زمینه‌ای- هستند، میتوانند در مدرسه حضور پیدا نکنند.

هلند استفاده از ماسک را در مدارس اجباری نکرده، هر چند به گزارش شبکه تلویزیونی ان‌او‌اس هلند برخی مدارس از دانش‌آموزان می‌خواهند ماسک بزنند.  ولی خاستار اطمینان از نحوه عملکرد سیستم تهویه هوای مدرسه شدند.

دانمارک :

پیشگام در تعیین ساعات متفاوت برای کلاس‌ها

متغییر بودن ساعات ورود به مدرسه، توصیه به شستن مکرر دست‌ها و تمیز کردن مدرسه در طول روز، قرار دادن کودکان کم‌سن‌وسالتر در گروه‌های کوچک به منظور کاهش تماس آن‌ها با دیگران تا حد ممکن از جمله این اقدامات است.

رویکرد آموزشی کشورهای مختلف در دوران کرونا

رویکرد آموزشی کشورهای مختلف در دوران کرونا

آیا مدارس ویروس را به جامعه گسترده منتقل می کنند؟

با توجه به بازگشایی مدارس در بعضی از کشوها شاید این سوال پیش بیاید که آیا کشورها توانسته اند از انتشار ویروس در جوامع از طریق مدارس جلوگیری به عمل آورند ؟

تعدادی از دانشمندان و دولتمردان معتقدند از آنجا که کودکان به ندرت دچار علائم شدید می شوند ، کارشناسان هشدار داده اند که مدارس آزاد ممکن است خطر بیشتری برای معلمان ، اعضای خانواده و جامعه بیشتر از خود دانش آموزان داشته باشد. بسیاری از معلمان و سایر کارکنان مدرسه از بازگشت به کلاس کاملاً عصبی هستند .

  • در نظرسنجی از مناطق مدارس ایالات متحده ، به اندازه یك سوم كارمندان اظهار داشتند كه ترجیح می دهند دور باشند. علوم می تواند گزارش های کمی از مرگ یا بیماری های جدی از COVID-19 را در میان کارکنان مدرسه پیدا کند ، اما اطلاعات کم است.

چندین معلم در سوئد ، جایی که مدارس اندازه کلاس را تغییر نداده یا تنظیمات اساسی دیگری انجام نداده اند ، به دلیل عوارض COVID-19 فوت کرده اند .

اطلاعات اولیه کشورهای اروپایی حاکی از آن است که خطر برای جامعه که ویروس در آن کنترل شده و گستردگی آن کاهش یافته، کم است .

به نظر نمی رسد باز کردن مدارس با برخی اقدامات احتیاطی جهش قابل توجهی در عفونت ها را داشته باشد.بنابراین در مناطقی که موفق به کنترل نسبی ویروس یوده اند با بازگشایی مدارس نیز دچار تغییر امار نشده اند. در دانمارک ، تعداد پرونده های سراسری پس از افتتاح مراکز مراقبت های روزانه و مدارس ابتدایی در 15 آوریل ، و مدارس راهنمایی و دبیرستان در ماه مه همچنان رو به کاهش است. در هلند ، پرونده های جدید ثابت مانده و پس از افتتاح مدارس ابتدایی در 11 مه و دبیرستان ها در 2 ژوئن ، متوقف شدند .

در اروپا

در فنلاند ، بلژیک و اتریش نیز ، مقامات گفتند که پس از بازگشایی مدارس ، هیچ مدرکی در مورد افزایش شیوع ویروس کرونا مشاهده نکردند .

یک کارمند مراقبت های بهداشتی دمای کودک را در بمبئی ، هند بررسی می کند. یک سوال اساسی این است که آیا باز کردن مدارس باعث گسترش ویروس کرونا در خارج از دیوارهای آنها می شود ؟

رویکرد آموزشی کشورهای مختلف در دوران کرونا در سراسر جهان

در مطالعه وسیع تری از خوشه های COVID-19 در سراسر جهان ، گوین نایت اپیدمیولوژیست از دانشکده بهداشت و پزشکی گرمسیری لندن و همکارانش قبل از شروع تعطیلی مدارس ، داده ها را جمع آوری کردند . او می گوید :

اگر مدارس عامل اصلی شیوع ویروس باشد ، “ما انتظار داشتیم كه خوشه های بیشتری که به مدارس مرتبط باشند را بیابیم ولی از آنجایی که بدون آزمایش گسترده روی جوانان ، که اغلب علائمی ندارند ، دشوار است که بدانیم مدارس چه نقشی دارند، تقریبا نمیتوانیم نقش مدارس را تعیین کنیم .

در عین حال ، مدارس آزاد می توانند تعادل کلی افراد مبتلا را با افزودن موارد در بین کودکان تغییر دهند . در آلمان ، نسبت عفونتهای جدید در کودکان زیر 19 سال از حدود 10 درصد در اوایل ماه مه ، هنگام بازگشایی مدارس ، به اوج ماه ژوئن نزدیک به 20 درصد افزایش یافت. اما آزمایش گسترده تر و کاهش موارد در افراد مسن نیز می تواند این افزایش را توضیح دهد .

آنها می گویند : “ما سعی می کنیم تحقیقات اپیدمیولوژیک را متمرکز کنیم و منبع آن را پیدا کنیم اما این کار سخت است.” “ما نمی توانیم بگوییم در حال حاضر این به خاطر این یا آن است.”

آنچه در پیش نهفته است؟

در بیشتر جهان ، مدارس تعطیل در ماه مارس در تعطیلات تابستان بسته بودند و پاییز موجی از بازگشایی ها را شاهد خواهد بود . با این حال ، برای میلیون ها کودک به ویژه آسیب پذیر ، ممکن است این وقفه به طور نامحدود ادامه یابد. بسیاری از کشورهای کم درآمد فاقد منابع لازم برای کوچک کردن کلاسها یا تهیه ماسک برای همه هستند و بنابراین در میان یک بیماری همه گیر مردد هستند که دوباره بازگشایی شوند . در ماه ژوئن ، شیخ هاسینا ، نخست وزیر بنگلادش گفت که مدارس احتمالاً تا زمان از بین رفتن خطر COVID-19 بسته خواهند شد . به همین ترتیب ، مقامات فیلیپین گفتند كه آموزش واشنگتن تا زمان واكسینی برای محافظت در برابر COVID-19 ادامه نخواهد یافت .

در جاهای دیگر ، از مکزیک گرفته تا افغانستان تا ایالات متحده ، برنامه ریزی برای پاییز 2020 در حال انجام است. در ایالات متحده ، نواحی برای  مدارس طرح هایی را ارائه می دهند که اغلب شامل مدل های ترکیبی است که یادگیری از راه دور را با کلاس های کوچک حضوری جایگزین می کنند . اینکه آیا این برنامه ها به اندازه کافی از کودکان ، کارمندان و جوامع در برابر COVID-19 محافظت می کند یا خیر سوالی است که منتظر جواب آن هستیم .

آزمایش ادامه خواهد یافت . با این وجود دانشمندان ابراز تاسف می کنند که مانند گذشته ، ممکن است جزئیاتی را که درباره الگوهای عفونت و مسیرهای انتقال آن پیگیری میکردند ، قابل ردیابی نباشد .

دانشمندان میگویند :

“در واقع فرهنگ تحقیق در مدارس وجود ندارد”. جمع آوری داده ها از دانش آموزان با لایه های پیچیدگی فراتر از تحقیقات سنتی کودکان است . این امر علاوه بر جلب رضایت از والدین و فرزندان ، اغلب به تمایل و رویکرد معلمان و مدیران مدارس هم نیاز دارد که واقعیت جدید آنها را بیش از حد تحت تأثیر قرار داده است .

تنها راه مطمئن برای سنجش موفقیت در استراتژیهای متنوع آنها، شاید پرسیدن بیش از حد باشد که باز هم مشخص نیست که چه اندازه درست است .

 

برای امتیازدهی بر روی ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد امتیاز دهندگان : 0

تاکنون امتیازی به این مطلب داده نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات مرتبط

جهت یابی

بازدیدهای اخیر

Close
مشاهده شده

به تازگی بازدید شده

بستن

دسته بندی ها