مجله آنلاین آرایشی و بهداشتی 70رنگ > باشگاه سلامت > , , , , , > رابطه کیفیت پوست و نوع خوابیدن شما

رابطه کیفیت پوست و نوع خوابیدن شما

0
(0)

شما می توانید به گونه ای بخوابید که به نفع پوست تان باشد

در این مقاله از مجله اینترنتی آرایشی بهداشتی هفتاد رنگ به رابطه کیفیت پوست و نوع خوابیدن شما خواهیم پرداخت . در ادامه با ما همراه باشید .

تصور کنید که یک پادکست در یک ماه 3 میلیون بار دانلود شود، اما هیچ کس به طور کامل به آن گوش ندهد، زیرا به سرعت به خواب عمیقی فرو می رود .

در یکی از این پادکست ها به نام Sleep with me، داستان های آرامش بخشی گفته می شود تا شما را به خواب ببرد . واقعا بیزینس و تجارت بدی به نظر نمی رسد، آن هم با توجه به این که گزارشات سازمان کنترل و پیشگیری از بیماری ها نشان می دهد که 70 میلیون آمریکایی از ناهنجاری های خواب رنج می برند (این شمار می تواند در سال 2020 نیز افزایش یابد، دلیل این امر هم به افزایش میزان افرادی (مخصوصا خانم ها) باز می گردد که از ناهنجاری “پرش ذهن” رنج می برند) .
داشتن حداقل 7 ساعت خواب می تواند زندگی تان را تغییر دهد، زیرا موجب بهبود قدرت ذهنی، توانایی کنار آمدن، متابولیسم و عملکرد سیستم ایمنی بدن می شود . و اگر زیبایی انگیزه اصلی شما است، باید بدانید که خواب برای پوست تان نیز مزیت های بسیاری دارد. یک مطالعه ای که امسال در مجله Nature Cell Biology منتشر شد، تایید می کند رابطه مستقیم میان ریتم شبانه روزی (الگوی خواب، بیداری و خوردن) و توانایی پوست برای ترکیب کلاژن وجود دارد. به خواب، مانند آب و غذای پوست خود فکر کنید .

رابطه کیفیت پوست و نوع خوابیدن شما

رابطه کیفیت پوست و نوع خوابیدن شما

زمانی که ریتم شبانه روزی شما بر هم می ریزد، احتمالا بیشتر در معرض آسیب های محیطی می باشید . کم خوابی مزمن می تواند آکنه و التهاب را تشدید کند و سطح کورتیزول را افزایش دهد که موجب شکسته شدن کلاژن می گردد .

در حالی که 25 درصد از پیری پوست می تواند به ژنتیک ارتباط داشته باشد، اما درصد چشمگیری (75 درصد) از این مورد تحت تاثیر اپی ژنتیک یا فاکتورهای محیطی و سبک زندگی مانند خواب قرار دارد .

زمانی که شرکت زیبایی به نام Estée Lauderمطالعاتی را آغاز کرد تا رابطه بین کیفیت پایین خواب و افزایش روند پیری پوست را بررسی کند، نتیجه موجب شد تا این برند سرم ترکیبی و ترمیمی پیشرفته شب خود را مجددا فرمول بندی کند .

یکی از قابل توجه ترین تغییراتی که در این سرم به وجود آمد، وجود یک فعال کننده ای (ترکیبی از پپتیدها و عصاره مخمر) می باشد که به کشف یک مولکول ریز سیگنال دهی مرتبط است . زمانی که آن ها سطح این مولکول را کاهش دادند، سیگنال طبیعی بدن برای ترمیم پوست نیز کاهش یافت .

این فعال کننده جدید به این منظور طراحی شده است تا سیگنال های بازسازی پوست بیشتری را ارسال نماید . پوست در ساعات نیمه شب، زمانی که پروسه بازسازی در بالاترین درجه خود قرار دارد، قابلیت پذیرش بیشتری دارد . برند مراقبت از پوست دیگری به نام Bynacht از رایحه درمانی استفاده می کند تا هم التهابات پوستی را مورد هدف قرار دهد و هم موجب خواب راحت شما شود . محصولی مانند Naturopathica Holy Basil & Retinol Ageless Night Oil نیز ترمیم و بازسازی پوست را با ریز جلبک ها (که میزان کورتیزول را کاهش می دهند) و رتینول بهبود می دهد . این ها عوامل کلیدی برای بهبود درخشش، شفافیت و کاهش علائم پیری پوست می باشند .

رابطه کیفیت پوست و نوع خوابیدن شما

رابطه کیفیت پوست و نوع خوابیدن شما

خب، برای این که خواب تان بگیرد، باید چه کار کنید ؟

بدن شما زمانی که دمای محیط اتاق خواب تان خنک تر باشد، بیشتر تمایل به خواب دارد. هم چنین سعی کنید که دکمه Snooze یا تعویق انداختن هشدار ساعت خود را فشار ندهید . زمانی که مدت زمان بیشتری از آن چه که نیاز است در تخت خواب می مانید، خواب شما سبک تر و بریده بریده می شود، زیرا در این ساعات طولانی حتما چند بار از خواب بر می خیزید و خواب کاملی نخواهید داشت .

از طرف دیگر تا زمانی که احساس خواب ندارید، به تخت خواب نروید . احساس خواب آلودگی یک نشانه بسیار عالی می باشد . اگر بعد از 30 دقیقه به این احساس خواب آلودگی نرسیدید، بلند شوید و کاری انجام دهید که خیلی ذهن تان را درگیر نکند تا زمانی که دوباره احساس کنید که خواب تان می آید .

شاید در این جا همان پادکست ها و داستان های خواب به کار بیاید، این طور نیست؟

منبع مقاله :

https://www.elle.com/beauty/makeup-skin-care/a33591505/sleep-skin-benefits-explained/

برای امتیازدهی بر روی ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد امتیاز دهندگان : 0

تاکنون امتیازی به این مطلب داده نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات مرتبط

جهت یابی

بازدیدهای اخیر

Close
مشاهده شده

به تازگی بازدید شده

بستن

دسته بندی ها