مجله آنلاین آرایشی و بهداشتی 70رنگ > باشگاه سلامت > , , , , > اصطلاحات طب سوزنی

اصطلاحات طب سوزنی

0
(0)

اصطلاحات طب سوزنی که باید قبل از مراجعه بدانید

در این مقاله از مجله اینترنتی آرایشی بهداشتی هفتاد رنگ در مورد اصطلاحات طب سوزنی برای شما مطالبی را گرد آوری کرده ایم . که موقع انجام این کار حتما به آنها احتیاج پیدا خواهید کرد .

شاید تاریخچه طب سوزنی به قبل از تقویم مدرن برگردد ولی با کمی جستجو متوجه میشوید که تمامی مدل ها ، اینفلونسرها و استایلیست ها برای تسکین درد ، کاش استرس و حتی جوانسازی پوست خود به آن روی آورده اند .

 

جیل بلوکوی پزشک طب چینی و سنتی میگوید ” من همیشه به بیمارانم یادآوری میکنم که کارهایی زیادی در گذشته انجام میشده که اکنون به خاطره پیوسته ولی طب سوزنی از تست زمان سربلند بیرون آمده ”  همینطور تحقیقات اخیر نشان داده که وقتی طب سوزنی در کنار داروهای غربی استفاده میشود میتواند تغییرات زیادی روی باروری و آنکولوژی ایجاد کند . ولی قبل از هر چیز بد نیست تا اصطلاحات مربوط به آن را یاد بگیرید .

 

طب سوزنی

آکیوپانچر

عمل سوارخ کردن بدون درد پوست به کمک سوزن های خیلی باریک از جنس استیل که میتواند بین 0.5 تا 1 اینچ نفوذ کند . در این روش اعتقاد بر این است که سوزن ها و قرار گرفتن آنها در نقاط خاص باعث تحریک یک واکنش شفابخش میشود . این عمل برای اولین بار در 100 سال قبل میلاد مسیح ثبت شده و اکنون حود بیش از 10 میلیون درمان سالانه با روش طب سوزنی در آمریکا انجام میشود و امکان بالا رفتن این عدد هم وجود دارد .

 اصطلاحات طب سوزنی

اصطلاحات طب سوزنی

فناوری کمک باروری یا ART

در سال 2002 یک تحقیق آلمانی نشان داد که حدود 42 درصد از افراد در یک گروه 80 نفری که قبل و بعد از انتقال جنین طب سوزنی دریافت کرده بودند ، بارداری موفقی نسبت به 25 درصد دیگر که روی آنها طب سوزنی انجام نشده بود داشتند . بلیک وی که این موفقیت را به دلیل افزایش گردش خون میداند میگوید “این تحقیق باعث شد تا جامعه پزشکی طب سوزنی را مورد توجه قرار بدهد ”

 

نقاط دیستال

در طب غربی برای درد شانه از تزریق کورتیزون در محل درد استفاده میشود . طب سوزنی نیز با هدف قرار دادن نقطه ای روی پا همین درمان را انجام میدهد . دلیل آن هم این است که این دو منطقه دیستال هستند یعنی در یک مسیر انرژی قرار دارند و باور بر این است که به یکدیگر متصل هستند .

 

 

فاشیامی

استفانی دی لیبرو متخصص طب سوزنی میگوید ” من بهش میگم گن عضلات، یک بافت متصل کننده غنی از کلاژن که ماهیچه و اندام ها را احاطه میکند و آن ها متصل میشود . فاشیا دور عضلات میپیچد و در تحقیقات شواهدی وجود دارد که نشان میدهد سیگنالهایی که از لایه می آیند مسئول تسکین درد در طب سوزنی هستند .

 

مریدین ها

مسیرهایی مفهومی که در طول آنها انرژی در بدن حرکت میکند . متخصصین طب سوزنی از نصف مریدینهایی که به طور طولی به شبکه ای از رودخانه هایی که آب ( به معنی qi) بیشتری در آنها قرار دارد خوششان می آید . در مکان هایی که qi جمع میشود نقاط طب سوزنی میگویند و معمولا سوزن ها را به این نقاط میزنند. در بدن ما صدها نقطه طب سوزنی ( آکیوپویند) وجود دارد . آریکولار یا گوش میتواند به درمان نگران و بالا بردن کیفیت خواب کمک کند و در کلینیک های ترک اعتیاد یکی از راه های عالی برای از بین بدن ترس و کاهش علائم ترک به حساب می آید .

 

موکسی باسشن

اغلب از طب سوزنی در کنار روش های دیگر از جمله ماساژ درمانی ، مدیتیشن ، حجامت و موکسی باسشن استفاده میشود . درموکسی باسشن از سوزاندن گیاهی به نام ماگ ورت روی پوست و یا در نزدیکی آن استفاده میشود تا پوست را گرم کرده و قسمتهای خاص بدن را تحریک کند. معمولا این گیاه را به شکل یک رول سیگار در می آورند و بعد از روشن کردن نوک آن را نزدیک پوست و نقاط طب سوزنی نگه میدارند .

 اصطلاحات طب سوزنی

اصطلاحات طب سوزنی

انکولوژی

طب غربی به خوبی به سرطان حمله می کند ولی گاهی به دلیل کمک کردن به بدن برای تحمل سموم این روش عقب می مانیم . یک مطالعه در سال 2018 نشان داد که طب سوزنی موفق به تسکین درد مفاصل ناشی از مهارکننده آروماتاز شد که ماده ای است درمانی برای کند کردن تولید سلول های سطان پرستان . همینطور طب سوزنی روی بیمارانی که به دلیل شیمی درمانی دچار بیحسی در انگشتان خود شده بودند موثر بوده .

 

QI

نیروی انرژی بدن . طبق طب سنتی چینی اگر QI بدن مسدود ، پراکنده و عاجز از گردش هماهنگ شده باشد ، عدم تعادل خود را به شکل علائمی مانند درد مزمن و یا سر درد بروز میدهد . در طب سوزنی تخمین زده می شود که برای گردش QI در بدن یک فرد بالغ 28 دقیقه وقت لازم است و به همین دلیل هم سوزن ها باید در این مدت در بدن بمانند . اگر تردید دارید میتوانید کف دستها را مانند حالت دعا بالا بیاورید و بعد بین آن ها فاصله بدهید ، حس گرمایی که بین دو کف دست احساس میکنید میتواند QI در نظر گرفته شود .

https://www.allure.com/story/acupuncture-guide-common-terms

برای امتیازدهی بر روی ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد امتیاز دهندگان : 0

تاکنون امتیازی به این مطلب داده نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات مرتبط

    جهت یابی

    بازدیدهای اخیر

    Close
    مشاهده شده

    به تازگی بازدید شده

    بستن

    دسته بندی ها