مجله آنلاین آرایشی و بهداشتی 70رنگ > مدرسه زیبایی > , , , , , , , , , > چرا مانیکورتان زیاد دوام ندارد

چرا مانیکورتان زیاد دوام ندارد

0
(0)

13 دلیل برای این که چرا مانیکور ناخن های تان دوام زیادی ندارد؟

در این مقاله از مجله اینترنتی آرایشی بهداشتی هفتاد رنگ ما به شما خواهیم گفت که چرا مانیکورتان زیاد دوام ندارد .
هیچ چیزی به اندازه ناخن های مانیکور شده و تازه حس خوبی به یک خانم نمی دهد- حالا مانیکور ژلیش باشد یا هر روش و تکنیک طراحی ناخن، فرقی ندارد. شما بلافاصله با دیدن چنین ناخن هایی احساس خوبی به دست می آورید و آماده اید که با انرژی به فعالیت های روزانه خود بپردازید (حتی اگر هنوز دوش نگرفته باشید و یا حتی اگر لباس های باشگاه را هم چنان به تن دارید) .

اما بخش سخت ماجرا این است که اطمینان حاصل کنید که ناخن های زیبای تان حداقل برای چند روز به بهترین حالت ممکن دیده می شوند . براق، با طراوت و بدون لب پریدگی. این موضوع اصلا راحت نیست، حتی برای بامهارت ترین تکنسین و ناخن کارها نمی تواند کار ساده ای باشد .

مانیکورهای معمولی :  منظورمان انواع ژلیش آن نیست که تا دو هفته ماندگاری دارد .
چرا مانیکورتان زیاد دوام ندارد

چرا مانیکورتان زیاد دوام ندارد

باید حداقل 5 تا 7 روز هم چنان زیبا و جذاب به نظر برسند. البته این که مانیکورهای تان چقدر دوام داشته باشند به موارد متعددی بستگی دارد .

از جمله این که چگونه انجام می شود، عادت های روزانه شما چیست و یا به طور کلی چه سبک زندگی در پیش گرفته اید و غیره، از این رو بسیار اهمیت دارد که واقع بین باشید و رنگی را انتخاب کنید که بتوانید از پس نگهداری آن بر بیایید .
در ادامه به 13 عادتی می پردازیم که قاتل مانیکورهای شما می باشند .

چرا مانیکورتان زیاد دوام ندارد

بیش از اندازه از ضدعفونی کننده دست استفاده می کنید

همه ما دوست داریم که دستان مان تمیز و عاری از هر گونه میکروب باشند، اما اغراق در زمینه استفاده از ضدعفونی کننده ها نمی تواند به ماندگاری مانیکور ناخن های تان کمک کند .

الکل موجود در این ضدعفونی کننده های دست می تواند ناخن های تان را خشک کرده و لاک ناخن را کدر و آماده جدا شدن از سطح ناخن نماید . در عوض، توصیه می شود هر زمان که امکان دارد، از یک صابون دست ملایم همراه با آب گرم استفاده کنید .

چرا مانیکورتان زیاد دوام ندارد

زمانی که ظرف می شویید، از دستکش استفاده نمی کنید

آیا به یاد دارید که مادر و مادربزرگ تان همیشه از دستکش های پلاستیکی برای شستن ظرف ها استفاده می کردند؟ آن ها این کار را برای محافظت از دست های شان و شاید هم لاک ناخن های خود انجام می دادند . استفاده نکردن از دستکش زمانی که می خواهید ظرف بشویید و یا کارهای شستشو و نظافت دیگری را انجام دهید، می تواند تاثیر بسیار بدی روی مانیکورهای تان بگذارد .

آب و صابون می تواند مانیکور ناخن های تان را خشک کند و از این رو شفافیت و حالت براق خود را از دست می دهند و شروع به لب پریدگی می کنند .

بهتر است یک جفت دستکش مرغوب و باکیفیت تهیه کنید . یا این که از شخص دیگری بخواهید این کارهای شستشو و نظارت را برای شما انجام دهند  . تا زمانی که عمر مانیکور ناخن های تان به طور طبیعی به اتمام برسد .

چرا مانیکورتان زیاد دوام ندارد

رژیم غذایی شما دچار کمبود ویتامین است

مطمئنا از قبل می دانستید که رژیم غذایی شما روی پوست تان تاثیر می گذارد، اما هم چنین روی سایر بخش های بدن شما نیز تاثیرگذار است . از جمله ناخن ها. خوردن پروتئین به اندازه کافی می تواند مانع رشد ناخن های تان شود و ژنتیک نیز می تواند نقش مهمی در شکنندگی ناخن های تان داشته باشد .

مصرف مکمل بیوتین بهترین روش برای تقویت ناخن ها و کمک به رشد آن ها به شمار می آید . هم چنین توصیه می شود که در طول روز مقدار زیادی آب بنوشید تا ناخن ها و کوتیکول های خود را آبرسانی نمایید .

چرا مانیکورتان زیاد دوام ندارد

ناخن های تان قبل از مانیکور به خوبی آماده و یا دهیدراته نمی شوند

سوهان کشیدن و عقب راندن کوتیکول های ناخن، دو مرحله ابتدایی در مانیکور می باشند . این صفحات ناخن است که باید به آرامی سوهان کشیده شده و لایه برداری شوند و تمامی چربی ها نیز باید با استفاده از یک الکل یا پاک کننده از روی سطح ناخن ها پاک شوند .

بستر ناخن ها باید بسیار تمیز باشند، زیرا این امر موجب می شود تا بیس کت و لاک ناخن به خوبی به ناخن ها بچسبد و جا به جا و یا دچار لب پریدگی نشود .

چرا مانیکورتان زیاد دوام ندارد

ناخن کار شما ممکن است لاک ناخنی که استفاده می کند را رقیق نماید

برخی از سالن ها با اضافه کردن مواد مشخصی، سعی می کنند لاک های ناخن را رقیق کنند تا به این ترتیب ماندگاری آن ها را افزایش دهند . این موضوع پایداری لاک ناخن را دچار مشکل می کند، زیرا رقیق کردن بیش از انداز آن موجب می شود تا به خوبی به ناخن ها نچسبد و به سادگی لیفت شده و یا دچار لب پریدگی شود .

اگر احساس می کنید که سالن یا ناخن کار شما این کار را انجام می دهد.  بهتر است لاک ناخن خود را به همراه داشته باشید و از آن ها بخواهید از لاک شما استفاده کنند .

چرا مانیکورتان زیاد دوام ندارد

لاک ناخن شما بی کیفیت است

این موضوع صحت دارد که برخی از برندهای لاک ناخن بهتر از دیگری می باشند . برخی از برندها ادعا دارند که از مواد شیمیایی مشخصی در لاک های ناخن خود استفاده نمی کنند . که همین امر موجب ماندگار و زیبایی آن ها روی ناخن ها می شود .

برخی از آن ها روی بدنه لاک می نویسند 5-free، free-7 و حالا free-10  . که به این معنا است که عاری از مواد شیمیایی مشخصی می باشند که مضر بودن آن ها اثبات شده است .
در حالی که برخی برندها کار خود را به خوبی انجام می دهند . و لاک ناخن های سالمی که ماندگاری زیادی دارند را به شما ارائه می نمایند . برخی از برندهای دیگر در تست و آزمون کیفیت پوشانندگی لاک های خود با شکست مواجه می شوند .

برخی از برندهای معتبر لاک ناخن به این ترتیب می باشند :

Zoya, Deborah Lippmann, Sally Hansen, Ginger and Liz, و Chanel

چرا مانیکورتان زیاد دوام ندارد

زمان این است که سالن ناخن کاری خود را عوض کنید

شاید پیدا کردن یک ناخن کار یا سالن ارزان قیمت و سریع همان چیزی باشد که می خواهید، اما این موضوع روی کیفیت مانیکور ناخن های تان تاثیر می گذارد .

چنین سالن های ارزان قیمتی خیلی تمیز و ضد عفونی نمی باشند و از نظر کیفیت تحت کنترل قرار نمی گیرند . از این رو برای آن ها بسیار ساده است که از مواد غیرقانونی و بی کیفیت استفاده کنند . و در ظروف و بطری هایی قرار دهند که ما نام آن ها را خوب می شناسیم .

مخصوصا این موضوع در ارتباط با بیس کت و تاپ کت صدق می کند .
بنابراین توصیه می شود تا ابزارهای شخصی خود را به همراه داشته باشید . به این ترتیب مطمئن می شوید که هر چیز که استفاده می شود، مخصوص خود شما است .

چرا مانیکورتان زیاد دوام ندارد

روش لاک زدن ناخن ها صحیح نیست

اگر همیشه با لب پریدگی لاک ناخن خود مشکل دارید، خواهشا سریعا سالن و ناخن کار خود را مقصر ندانید یا تقصیر را گردن لاک ناخن نیاندازید . طراحی کردن ناخن ها واقعا یک شاخه از علم محسوب می شود ؛ هر مرحله باید به طور کامل و با دقت انجام گردد تا از ماندگاری طولانی مدت آن ها اطمینان حاصل شود .

برای جذابیت و ماندگاری بیشتر مانیکورها، بهتر است لاک ها به صورت لایه های باریک روی ناخن ها استفاده شوند . بدون این که کوتیکول ناخن ها به لاک آغشته گردند .

به یاد داشته باشید که لبه ناخن ها نیز باید با لاک پوشانده شوند . پوشاندن لبه ناخن ها موجب می شود تا لاک از نوک ناخن ها شروع به محو شدن یا جدا شدن نکند . اگر لاک ناخن به کوتیکول ها آغشته و خشک شدند، زودتر مقدمات از بین رفتن لاک ناخن مهیا می گردد .

چرا مانیکورتان زیاد دوام ندارد

تاریخ انقضای لاک ناخن گذشته است

آیا لاک های ناخنی دارید که نزدیک به یک دهه است در کمد و کابینت محصولات آرایشی و زیبایی تان بلا استفاده مانده اند ؟

لاک های ناخن تنها برای دو سال به خوبی عمل می کنند . بعد از آن، بهتر است دور انداخته شوند .

اگر هنگام خرید، بنا بر دلایلی، هیچ تاریخ انقضایی روی لاک وجود نداشته باشد . توصیه می شود به خوبی آن ها را مورد بررسی قرار دهید . اگر به نظر می رسد که لاک مورد نظر مدت ها است که در قفسه خاک می خورد، پس مطمئنا تاریخ انقضای آن گذشته است .

به این دلیل است که بیشتر خانم ها ترجیح می دهند لاک های خود را از مغازه های شلوغ و پرجمعیت تهیه کنند . تا مطمئن شوند که محصولات موجود در آن جا زود به زود شارژ می گردد و مدت زمان طولانی از حضور آن ها در مغازه نمی گذرد .

چرا مانیکورتان زیاد دوام ندارد

زندگی پر جنب و جوشی دارید

اگر واقعا به ورزش و باشگاه علاقه مند می باشید و یا خیلی فعال هستید، باید انتظار این را داشته باشید که مانیکور های شما دچار ضرب و شتم شوند .

اگر شما نیز این چنین هستید، مشکلی وجود ندارد . تنها به یک برق ناخن یا سایه نود برای ناخن های خود بسنده کنید که به این ترتیب لب پریدگی و شکسته شدن ناخن ها خیلی به چشم نمی آید .

اگر واقعا می خواهید ناخن های تان در معرض نمایش قرار بگیرند . دو لایه لاک اکلیلی می تواند همان چیزی باشد که می خواهید .

بستر ناخن های تان چرب می باشد

شاید این موضوع عجیب و غریب به نظر برسد، اما واقعا اتفاق می افتد . برخی از افراد پوست چرب دارند و حتی این چربی روی ناخن های شان نیز وجود دارد که در نتیجه بستر ناخن ها را چرب می نماید .

همین موضوع موجب شکنندگی و لب پریدگی ناخن ها می شود . از این رو، توصیه می گردد از یک فیلر ناخن خوب و یا تقویت کننده ناخن مناسب در روتین زیبایی خود به کار ببرید تا همیشه ناخن های تان در تمام لحظات در وضعیت مناسبی قرار داشته باشند .

چرا مانیکورتان زیاد دوام ندارد

با روغن نارگیل آشپزی می کنید

لازم نیست که روغن نارگیل را به طور کل از سبد غذایی خود حذف کنید . اما بهتر است هنگام پخت و پز با این روغن، از دستکش استفاده کنید . لاک ناخن و روغن نارگیل اصلا با هم ارتباط خوبی ندارند و همین موضوع در ارتباط با آب نیز صدق می کند .

از طرف دیگر، باید کوتیکول ناخن های تان را به طور مرتب مرطوب نمایید . بنابراین با استفاده از یک لوسیون عاری از روغن نارگیل، می توانید آن ها را آبرسانی نموده و سلامتی شان را حفظ نمایید .

چرا مانیکورتان زیاد دوام ندارد

ناخن های تان را فوت می کنید

این یک واکنش طبیعی است که بخواهید ناخن های تان را فوت کنید . مخصوصا بعد از این که کارتان با ناخن ها تمام شده است .

اما چه باور کنید یا خیر، این امر بدترین موضوعی است که روی ماندگاری مانیکور ناخن های تان تاثیر می گذارد . لاک به شدت در برابر حرارت و رطوبت حساس می باشد از این رو سعی کنید از یک فن خنک و یا سشوار با درجه پایین استفاده کنید .

هم چنین توصیه می شود در یک محیط باز با هوای خشک و خنک لاک بزنید، نه در محیط هایی مانند سرویس بهداشتی یا بلافاصله بعد از بیرون آمدن از حمام .

در کنار ضرورت وجود تهویه هوا هنگام لاک زدن، توصیه می شود لاک را به طور کلی در یک جای خشک و خنک و در سایه قرار دهید . اما بهتر است در یخچال نگهداری نکنید . زیرا موجب گوله گوله شدن و ضخیم شدن بافت لاک می شود .

منبع مقاله :

https://www.totalbeauty.com/content/slideshows/why-manicure-doesnt-last-180822/page14

 

 

 

 

برای امتیازدهی بر روی ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد امتیاز دهندگان : 0

تاکنون امتیازی به این مطلب داده نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات مرتبط

    جهت یابی

    بازدیدهای اخیر

    Close
    مشاهده شده

    به تازگی بازدید شده

    بستن

    دسته بندی ها