مجله آنلاین آرایشی و بهداشتی 70رنگ > مدرسه زیبایی > , , , , , > نکات تخصصی رنگ کردن مو در خانه

نکات تخصصی رنگ کردن مو در خانه

0
(0)

توصیه های متخصصان رنگ مو برای این که در خانه موهای تان را رنگ کنید

در این مقاله از مجله اینترنتی آرایشی بهداشتی هفتاد رنگ برای شما نکات تخصصی رنگ کردن مو در خانه را گرد اوری کرده ایم که با انجام دادن آنها دوباره طراوت و شادابی را برای خود به ارمغان بیاورید .

نحوه صحیح رنگ کردن مو در خانه در مواقعی که وقت و موقعیت رفتن به آرایشگاه را ندارید، از اهمیت بالایی برخوردار است .

با تعطیل شدن رسمی آرایشگاه ها به دلیل بیماری کووید 19، بسیاری از افراد دستکش های خود را بیرون آورده و تصمیم به رنگ کردن موهای خود در خانه می گیرند . این که در زمینه زیبایی گاهي احساس بی حوصلگی و خستگی کنید (یعنی از رنگ مو یا مدل آرایش خودتان خسته شوید) بسیار عادی است ، اما رنگ کردن موهای تان در منزل در صورتی که اشتباهی انجام شود ، واقعا گرانبار خواهد بود . آرامش خود را حفظ کنید و اجازه ندهید که فشار مشکلات و این شرایط بحرانی ، شما را تحت فشار بگذارد که تصمیمات عجولانه و غلطی بگیرید . هیچ کس نمی خواهد با انزجار و تنفر به رنگ موهای خود در آینه نگاه کند . پس اجازه ندهید چنین چیزی را تجربه کنید . در عوض، این مراحل ساده را دنبال کنید که توسط متخصصان رنگ موی مشهوری پیشنهاد شده است که در این کار از مهارت بسیار بالایی برخوردار هستند .

نکات تخصصی رنگ کردن مو در خانه

نکات تخصصی رنگ کردن مو در خانه

قبل از این که این مقاله را بخوانید ، به این موضوع توجه کنید :

بعضی از کارها را باید به دست افراد ماهر و حرفه ای بسپارید. اگر بطور مداوم سعی کنید در خانه موهای تان را رنگ کنید، ممکن است منجر به آسیبی جدی و دائمی شود. اگر به دنبال یک رنگ موی موقت و نیمه دائمی هستید .در ادامه با نکته های مهم راجب رنگ مو و نحوه انجام کار، همراه ما باشید . پس وقت را تلف نکنیم . و هر چه سریع تر با 5 نکته و دستور کار که کمک تان می کنند به راحتی این کار را در خانه و بدون هیچ زحمتی انجام دهید، آشنا شوید .

 

رنگ موی طبیعی خود را تشخیص دهید

یکی از آرایشگران معروف توصیه می کند که قبل از رنگ کردن ریشه موهای خود بهتر است رنگ طبیعی موهای تان را تشخیص دهید . موهایی به رنگ قهوه ای گرم متوسط یا بلوند روشن دارید ؟ پس از فهمیدن این موضوع، می توانید روی انتخاب رنگ مویی که مناسب با رنگ طبیعی موهای تان می باشد ، تمرکز کنید . بیشتر جعبه های رنگ مویی که خریداری می کنید، دستورالعمل مفصل و پیچیده ای دارند . هم چنین بسته به این که از چه روش رنگ مویی استفاده می کنید نیز ممکن است نتیجه کار متغییر باشد . من شخصا این کار را ساده می کنم و با ترمیم رنگ ریشه مو پایه شروع می کنم . شما که نمی خواهید برای سرگرمی، رنگ مو و تکنیک جدیدی را در خانه امتحان کنید ، این طور نیست ؟

 

با رنگ موهای نیمه دائمی یا سایه رنگ های موقت شروع کنید

 

بیشتر رنگ موهای خانگی که خریداری می کنید، دائمی هستند . پاک کردن رنگ دائمی برای کسانی که دقت کافی در انتخاب رنگ مو و نحوه صحیح رنگ کردن ندارند ؛ می تواند بسیار سخت و دشوار باشد . رنگ های نیمه دائمی امن ترین و درست ترین انتخاب هستند ، زیرا با گذر زمان کم کم از بین می روند و محو می شوند. شما باید به جعبه رنگ موی مورد نظر توجه کنید . اگر رنگ موی کنونی شما مطابق با رنگ موی روی جعبه نباشد ؛ پس باید به این نتیجه برسید که مناسب شما نیست و نباید از آن تناژ استفاده کنید . همیشه رنگ کردن مو به رنگ تیره خیلی راحت تر و آسان تر از رنگ روشن است . استفاده از رنگ روشن می تواند بسیار پیچیده باشد و اغلب اوقات به تصحیح رنگ نیاز دارد که باید توسط یک فرد ماهر و متخصص انجام شود .

هم چنین اگر دارای موهای آسیب دیده هستید ، انتخاب یک رنگ موی نیمه دائمی بهترین گزینه برای شما محسوب می شود . رنگ کردن موهای آسیب دیده موجب می شود تا بیشتر گره بخورد و بافت ناهمواری روی موها پدیدار گردد . در صورت امکان سعی کنید از رنگ موی نیمه دائمی که دارای فرمولی ملایم تر است ، فقط سعی کنید در میان تنوع رنگ های بسیار زیبایی که دارند ، دستپاچه نشوید . با انجام این کار و مشخص کردن اینکه چه رنگی برای شما مناسب نمی باشد ، در وقت و پول خود صرفه جویی می کنید . بهتر است بدانید که دقیقا چه چیزی می خواهید و در هنگام انتخاب رنگ مو به تناژی که باید انتخاب کنید فکر کنید ، نه این که چه مدل مویی می توانید با آن داشته باشید . نکته دیگری که باید به یاد داشته باشید : رنگ های دائمی برای پوشاندن ریشه های خاکستری و سفید مو بسیار مناسب هستند . اما Sheer Glosses، یک روش شفافیت بخشیدن و جلا دادن به موهای رنگ شده است . این روش موجب می شود تا رنگ مو برای مدت زمان بیشتری و با هاله رنگ شاداب تر باقی بماند . و از موخوره، وز شدن مو و خشکی موها جلوگیری می کند .

 

موهای خود را با دقت تقسیم بندی کنید

درست تقسیم بندی کردن مو برای اینکه رنگ بطور یکنواخت در سراسر موها پخش شود ، بسیار مهم است . موها را به چهار قسمت تقسیم کنید و با گیره های فلزی فنردار(گیره سوسماری) آن ها را فیکس کنید . اگر موهای چتری و یا موهای واقعا ضخیمی دارید ، یک بخش جداگانه در قسمت جلویی ایجاد کنید تا مطمئن شوید که رنگ بطور یکنواخت در این قسمت پخش می شود . قبل از اینکه رنگ مو را اعمال کنید ،کمی روغن اسطوخودوس را به انتهای موهای خود بمالید تا از بوی ناخوشایندی که در انتهای کار ایجاد می شود، جلوگیری کنید .

 

جلوی بروز خطا و اشتباه را بگیرید

برای از بین بردن و محو کردن قسمت هایی از مو که خیلی تیره یا براق شده اند ، با ترکیب کردن مقداری شامپو و کمی پودر دکلره از کیت هایلایت تان، یک خمیر نرم درست کنید . آن را روی قسمت های موی مورد نظر خود که مرطوب هستند بزنید و سپس شانه کنید . هنگامی که متوجه تغییر رنگ شدید، موها را با آب شستشو دهید .

 

 

در انتها برای اتمام کار از محصولات مراقبت از رنگ مو استفاده کنید

برای افزایش ماندگاری رنگ، به کارگیری یک ماسک موی آبرسان هر هفته یک بار و هم چنین استفاده از شامپو به مقدار کم، بسیار ضروری است . هرچه موهای شما ضخیم تر باشند، کمتر نیاز به شستشو دارند . شامپو های خشک میان دفعات شستشوی موها در حمام، بهترین انتخاب شما خواهند بود . به گفته متخصصان اکثر ماسک های مو و محصولات درمانی برای موهای رنگ شده، نتیجه فوق العاده ای برای شما خواهند داشت . این ماسک ها و محصولات درمانی برای تقویت و بازگرداندن موهای شما به حالت اولیه بسیار مفید و ضروری هستند . بهتر است محصولات درمانی ای که انتخاب می کنید را بلافاصله بعد از رنگ کردن به کار بگیرید ، زیرا ضمن طراوت بخشیدن، موهای رنگ شده را بسیار نرم و لخت می کند . توجه به این نکته مخصوصا زمان هایی که نمی توانید به آرایشگاه بروید، از اهمیت بالایی برخوردار است .

 

منبع مقاله:

 

https://www.marieclaire.com/beauty/hair/a32086562/how-to-dye-hair-at-home/

برای امتیازدهی بر روی ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد امتیاز دهندگان : 0

تاکنون امتیازی به این مطلب داده نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات مرتبط

    جهت یابی

    بازدیدهای اخیر

    Close
    مشاهده شده

    به تازگی بازدید شده

    بستن

    دسته بندی ها