مجله آنلاین آرایشی و بهداشتی 70رنگ > مدرسه زیبایی > , , , , , , , > مدل موی کوتاه فر

مدل موی کوتاه فر

0
(0)

چگونه برای موهای فرفری، مدل کوتاهی مناسبی انتخاب کنید ؟

در این مقاله از مجله اینترنتی آرایشی بهداشتی هفتاد رنگ به شما در مورد بهترین مدل موی کوتاه فر برای شما مطالبی را آورده ایم .

پیدا کردن مدل موی مناسب برای موهای فرفری می تواند یکی از چالش هایی باشد که با آن رو به رو می شوید . با اینکه ممکن است از مدل و ظاهر دلخواه تان به خوبی آگاه باشید، اما  پیدا کردن آرایشگری که در انجام این کار و مدل دادن به موهای فرفری به بهترین شکل ممکن، حرفه ای باشد، کار نسبتا سختی است . خوشبختانه با تحقیقاتی که از آرایشگر های متخصص و حرفه ای در مورد مدل موهای مناسب حالت صورت شما انجام داده ایم، حالا می توانید به راحتی با انتخاب مدل موی مناسب، به زیبایی هرچه تمام تر حجم طبیعی موهای خود را در معرض توجه همگان قرار دهید .

مدل موی کوتاه فر

مدل موی کوتاه فر

 

روش اول :

مدل موی خود را انتخاب کنید

1.مدل مویی را انتخاب کنید که با حالت صورت شما همخوانی داشته باشد .

علاوه بر حالت فرفری و بافت موی شما، مدل موهای مختلف بسته به حالت صورت تان ممکن است متفاوت به نظر برسند. موهای خود را از صورت تان کنار بزنید و یک عکس سلفی بگیرید و یا مقابل آینه قرار بگیرید و حالت صورت خود را ارزیابی کنید.

  • اگر پیشانی تان پهن ترین قسمت صورت شما است، احتمالا صورت بیضی شکلی دارید.
  • اگر گونه های تان پهن ترین قسمت صورت می باشند، ممکن است صورت تان حالت گردی داشته باشد.
  • اگر فک پهنی دارید، حالت صورت تان به شکل مربع خواهد بود.
  • اما اگر فک پهن و چانه تیزی دارید، صورت تان حالت قلب مانند است.مدل موی کوتاه فر

2-اگر حالت صورتتان گرد است،مدل موهای خرد بلند را انتخاب کنید.

موهای خرد بلند باعث می شوند صورتت ان کشیده تر دیده شود و تقریبا با هر نوع موی فرفری هم خوانی دارد. موهای شما در واقع به همان بلندی قبل هستند، اما آرایشگر شما با خرد کردن موهای تان، بافت و طول موهای تان را بهبود می بخشد و زیباتر نمایان می کند.

  • مدل خرد بلند در قسمت های کنار و داخلی مو، مخصوصا برای صورت هایی که حالت گرد دارند، بهترین گزینه خواهد بود.
  • خرد ها و لایه های بلند با هر نوع طول مویی سازگار هستند.
    مدل موی کوتاه فر

    مدل موی کوتاه فر

3-اگر صورت گردی دارید و به مدل موهای کوتاه علاقه مند هستید، مدل موی پیکسی گزینه بسیار مناسبی خواهد بود.

مدل موهایی که شامل فرهای شلخته هستند، برای حالت گرد چهره شما بسیار مناسب و محصور کننده به نظر خواهند رسید و باعث می شود حالت چشم ها و هم چنین گونه های تان بیشتر به چشم بیایند.

  • با اینکه این این کوتاهی مو در مدت زمان کوتاهی انجام می شود و مرتبا نیاز به رسیدگی ندارد، اما ممکن است نیاز باشد برای اینکه به فرهای خود حالت بیشتری ببخشید، از یکسری محصولات استفاده کنید.
    مدل موی کوتاه فر

    مدل موی کوتاه فر

4-اگر صورت مربعی شکل دارید، از مدل خرد حالت دار استفاده کنید .

حالت زاویه دار چهره مربعی شکل شما در صورتی که با خرد های ظریف و زیبا همراه شود، زیبایی ظاهرتان را چندین برابر خواهد کرد.

  • در هنگام انتخاب مدل موی مناسب، سعی کنید گزینه ای را انتخاب کنید که طول آن تا بالا یا زیر چانه تان باشد. مدل و سبک های مویی که به زاویه فک ختم می شوند، موجب می شوند چهره شما عریض تر به نظر برسد.
  • فراموش نکنید از آرایشگرتان بخواهید تا با اضافه کردن چند خرد و لایه کوتاه در نزدیکی پیشانی، به موهای تان حالت فنری و فرفری بیشتری ببخشد .
    مدل موی کوتاه فر

    مدل موی کوتاه فر

5-انتخاب مدل مویی که طول آن تا روی استخوان ترقوه باشد، برای صورت هایی که حالت قلب مانند دارند، بهترین انتخاب ممکن است .

وجود فر موها در کنار شانه های تان باعث می شوند که عرض پیشانی و در کل حالت صورت تان در حالت تعادل قرار بگیرد و چانه ظریف شما بیشتر به چشم بیاید . بسته به نوع موهای فرفری تان، ممکن است نیاز باشد تا از آرایشگر خود بخواهید هنگامی که موهای تان خشک است، چند خرد ظریف و باریک در قسمت های پایین مو به وجود بیاورد تا از این که صورت و چهره شما مثلثی شکل دیده شود، جلوگیری به عمل بیاید .

  • یکی دیگر از گزینه های بسیار مناسب برای چهره های قلبی شکل، انتخاب مدل موی باب تا روی چانه است، چرا که این مدل مو با قرار گرفتن در کنار زاویه فک تان، چهره شما را محصور کننده تر از هر زمان دیگری نشان خواهد داد .
مدل موی کوتاه فر

مدل موی کوتاه فر

6-در صورت داشتن صورت بیضی شکل، از آرایشگرتان بخواهید تا مدل موهایی را به شما معرفی کند که تا روی شانه می باشند . هم چنین به این ترتیب موهای فرفری و زیبای تان در پشت به زیبایی هر چه تمام تر دیده می شوند .

صورت های بیضی شکل نسبت به سایر چهره ها، باریک تر هستند و رها کردن بخشی از موها روی شانه باعث می شود گونه و حالت فرفری موهای تان بیشتر جلب توجه کنند . اضافه کردن لایه ها و یا خرد کردن موها، نه تنها به حجیم شدن موها کمک می کند، بلکه موجب می شود حالت باریک صورت تان در حالت توازن قرار گیرد .

  • خوشبختانه اکثر مدل موها روی صورت هایی که حالت بیضی دارند به زیبایی به نظر می رسند، پس اگر صورت بیضی شکلی دارید، از امتحان کردن مدل های مختلف هراس نداشته باشید .
  • به عنوان مثال مدل موی افرو می تواند یکی از بهترین گزینه های موجود برای چهره های بیضی شکل باشد .
    مدل موی کوتاه فر

    مدل موی کوتاه فر

7-با کوتاه کردن موهای خود هر 6 تا 8 هفته، شکل و مدل زیبا و مورد پسند آن را حفظ کنید .

از آن جایی که موهای فرفری بیشتر حالت خشک دارند تا چرب، ممکن است دچار موخوره در قسمت های انتهایی شوند که این مشکل منجر به وز شدن موهای شما خواهد شد . سعی کنید برای داشتن موهایی با طراوت همراه با فرهای فنری و حالت دار، به طور مداوم هر 6 تا 8 هفته یک بار، نزد آرایشگر خود بروید و این کار را به تعویق نیاندازید .

  • با کوتاه کردن موها زمانی که کاملا خشک هستند، حالت اصلی موهای تان را حفظ کنید .

روش دوم :

انتخاب آرایشگر مناسب

مدل موی کوتاه فر

مدل موی کوتاه فر

1-به دنبال آرایشگری بگردید که در مدل دادن به موهای فرفری مهارت و تجربه کافی داشته باشد .

نحوه مدل دادن به موهای فرفری با نحوه مدل دادن به موهای صاف کاملا متفاوت است و شما باید به دنبال آرایشگری باشید که این نکته را بداند و در این زمینه تجربه داشته باشد . هم چنین می توانید از دوستان و افراد خانواده خود که موهای فرفری دارند و مدل موهای شان توجه تان را به خود جلب کرده است، برای راهنمایی بیشتر پرس و جو کنید . یا  اینکه می توانید با انجام جستجو های آنلاین یا در شبکه های اجتماعی، آرایشگر مد نظر خود را پیدا کنید .

  • سعی کنید عبارت های کلیدی مانند “بهترین آرایشگران حرفه ای برای مدل دادن به موهای فر” و یا “آرایشگران باتجربه برای موهای فر” را در مرورگر یا شبکه های اجتماعی جستجو کنید .
  • برای پیدا کردن آرایشگر در نزدیکی محل زندگی خود، بهترین کار این است که در شبکه های اجتماعی مانند فیس بوک و اینستاگرام جستجو کنید، به تصویر هایی که به اشتراک گذاشته اند نگاه کنید و در صورت رضایت داشتن از نمونه کارهای شان، به آن ها مراجعه کنید .
  • شما حتی می توانید هنگامی که در خیابان راه می روید، اگر مدل موی فردی نظرتان را جلب کرد، لحظه ای از آن ها عذرخواهی کنید و بپرسید که به کدام آرایشگر می روند .
مدل موی کوتاه فر

مدل موی کوتاه فر

2-سعی کنید قبل از کوتاهی مو، یک جلسه با آرایشگر مد نظر خود تعیین کنید تا در مورد مدل موهایی که می توانند روی موهای شما پیاده کنند، مشورت نمایید .

هنگامی که آرایشگر مد نظر خود را پیدا کردید، بهتر است که او را شخصا و به شکل حضوری ملاقات کنید. بیشتر سالن ها مشاوره رایگان ارائه می دهند. بنابراین این بهترین فرصت برای شما است تا قبل از اقدام و انجام هر کاری، آرایشگر مورد نظرتان را ملاقات کرده و تشخیص دهید که برای کاری که شما می خواهید مناسب می باشند یا خیر. با شماره سالن تماس بگیرید و اطلاعات لازم را کسب کنید.

  • اصولا آرایشگران روز خاصی را برای مشاوره در نظر می گیرند .
  • سعی کنید مشتری هایی که به آن سالن مراجعه می کنند را پیدا کنید و در مورد اینکه از کار آرایشگر مورد نظر راضی هستند یا نه، سوالاتی بپرسید .

مدل موی کوتاه فر

3-در طول مشاوره سوالات زیادی بپرسید و خیال خود را راحتی کنید .

فراموش نکنید که از آرایشگر درباره تجربه هایی که در زمینه مدل دادن به انواع مختلف موهای فر دارد، سوالاتی بپرسید . هم چنین توجه داشته باشید که آرایشگر نسبت مهارت های خود در مدل دادن به نوع موهای فرفری چقدر اعتماد به نفس دارد و با اطمینان حرف می زند. اگر احساس راحتی نمی کنید و یا اگر آرایشگر کمی مردد و دستپاچه بهنظر می رسد ،شاید بهتر باشد به جستجوی خود در  پیدا کردن آرایشگر دیگری ادامه دهید.

  • سوالاتی از این قبیل بپرسید که “آیا شما مشتری های زیادی با موهای فرفری دارید” همچنین می توانید بپرسید که “چه کاری انجام می دهید تا به موهای فر من حالت بیشتری بدهید” و یا “به نظر شما کدام مدل کوتاهی مو برای بافت موی من بهتر از بقیه می باشد ؟”
  • عکس هایی از مدل موهایی که دوست دارید را در حین مشاوره به آرایشگر نشان دهید و همراه خود داشته باشید. مشاوره ای که انجام می دهید می تواند شامل کارهای عملی نیز باشد، مثلا آرایشگر برای به دست آوردن اطلاعات دقیق در مورد نوع فر موهای شما، باید موهای تان را لمس کرده و پوست سرتان را بررسی کند.

 

مدل موی کوتاه فر

4-برای جلوگیری از کوتاه شدن زیادی موها، آرایشگری را انتخاب کنید که موهای تان را هنگامی که خشک هستند، کوتاه می کند .

موها هنگامی که خیس هستند، صاف و هموار می شوند، بنابراین این امر می تواند انتخاب میزان کوتاهی مو را برای آرایشگر سخت کند، این موضوع برای موهای فرفری بیشتر صدق می کند، زیرا زمانی که خشک می شوند، فرها شکل گرفته و طول موها بسیار کاهش می یابد . اگرچه که آرایشگران حرفه ای و عالی وجود دارند که می توانند موها را حتی در حالتی که خیس هستند به زیبایی هرچه تمام تر شکل دهند، اما بر طبق گزارشات به دست آمده، بیشتر آرایشگران ترجیح می دهند موهای فر را زمانی که خشک هستند، کوتاه کنند .

  • یک آرایشگر خوب ممکن است برای این که مدل و حالت زیبایی به موهای فرفری شما بدهد، ابتدا موهای تان را شسته و خشک کند و سپس دست به کار شود.
  • از انتخاب آرایشگرانی که به شما توصیه می کنند موهای تان را صاف کنید، خودداری کنید. در عوض سعی کنید شخصی را پیدا کنید که به شما کمک کند حالت طبیعی موهای خود را با آغوش باز بپذیرید.
مدل موی کوتاه فر

مدل موی کوتاه فر

5-نگذارید تا آرایشگران هنگامی که موهای تان خیس می باشند، شانه کنند .

اگر آرایشگرتان ترجیح می دهد موهای تان را در حالت خیس کوتاه نماید، اجازه ندهید هنگامی که فر موهای تان مرطوب است، از شانه استفاده کند. چرا که شانه کردن موهای خیس می تواند صدمات زیادی را به همراه داشته باشد. بهتر است این کار با شانه های دندانه درشت انجام شود تا گره موها باز گردد و کوتاه کردن آن ها برای آرایشگر بسیار ساده و راحت شود.

  • برخی از افراد دوست ندارند به هیچ وجه از شانه برای موهای فرفری خود چه در حالت خیس و چه در حالت خشک، استفاده کنند. به هر حال این یک انتخاب شخصی است.

 

منبع مقاله :

https://www.wikihow.com/Get-a-Haircut-for-Curly-Hair

 

برای امتیازدهی بر روی ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد امتیاز دهندگان : 0

تاکنون امتیازی به این مطلب داده نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات مرتبط

    جهت یابی

    بازدیدهای اخیر

    Close
    مشاهده شده

    به تازگی بازدید شده

    بستن

    دسته بندی ها