مجله آنلاین آرایشی و بهداشتی 70رنگ > مدرسه زیبایی > , , , , , , > تفاوت بین رنگ مو، هایلایت و روتوش

تفاوت بین رنگ مو، هایلایت و روتوش

3.7
(3)

تفاوت بین رنگ مو، هایلایت و روتوش چیست؟

هنگامی که موهای خود را رنگ می کنید ، رنگ موهای شما احساس اعتماد به نفس به شما می دهد . (البته درباره اکثریت ها صحبت می کنیم) ، به خصوص هنگامی که می گویید مدل و رنگ موی شما همانی است که واقعا می خواستید .

چند بعدی کردن مو چیست ؟ بالیاژ چطور ؟ به نظر می رسد که بسیاری اسم های جدید برای رنگ کردن مو وجود دارد ، این طور نیست ؟ اما خوشبختانه رنگ موها, هایلایت ها و روتوش ها سه روش اصلی رنگ کردن مو به شمار می روند که بهتر است همه را بشناسید .

برای کمک به شما که در جستجوی رنگ موی مناسب تان می باشید ، ما در این مقاله از مجله اینترنتی آرایشی بهداشتی هفتاد رنگ  تفاوت بین رنگ مو، هایلایت و روتوش ، هایلایت و روتوش  و همچنین هریک از تکنیک های رنگ مو را بدون هیچ ابهام و شک و تردیدی برای شما تعریف می کنیم .

بیایید با ساده ترین سبک رنگ مو شروع کنیم :

رنگ موی کلی و یکدست 

تفاوت بین رنگ مو، هایلایت و روتوش

تفاوت بین رنگ مو، هایلایت و روتوش

این سبک معمولا رنگ موی سینگل هم نامیده می شود . رنگ کلی مو، پروسه یک مرحله ای است که شامل پوشاندن مو فقط با یک رنگ می باشد . این سبک مو دارای سه طبقه بندی است :

موقت کوتاه مدت ( semi-permanent ), موقت بلند مدت (demi permanent ) و دائمی .

همان طور که از اسم های این طبقه بندی ها مشخص است،  زمان ماندگاری شان متفاوت می باشد . واضح است که رنگ های دائمی بیش ترین ماندگاری را دارند .

هم چنین رنگ دائمی معمولا تنها رنگی است که در آن آمونیاک ( یا مشتقات آمونیاک) به کار برده شده است . به این معنی که دوام بیش تری روی موی شما دارد, هم چنین رنگ موی دائمی می تواند موی شما را 4 درجه تیره تر و روشن تر کند .

تفاوت بین رنگ مو، هایلایت و روتوش

تفاوت بین رنگ مو، هایلایت و روتوش

البته حالا احتمالا شما می توانید حدس بزنید که رنگ مو موقت کوتاه مدتpermanent  semi چیست .  این رنگ مو به سرعت از بین می رود. اگر که حاضر نیستید موهای خود را کاملا رنگ کنید قبل از این که در دام رنگ موهای دائمی بیفتید، می توانید همیشه یک رنگ موی موقت کوتاه مدت را امتحان کنید که با یک یا دو بار شستشو به طور کامل از موهای شما پاک می شوند.

هایلایت ها

تفاوت بین رنگ مو، هایلایت و روتوش

تفاوت بین رنگ مو، هایلایت و روتوش

در واقع هایلایت های مو چیزی شبیه تاثیر نور آفتاب تابیده شده روی موهای شما هستند . آیا شما می دانستید که نور خورشید به ظاهر و شادابی موی شما آسیب می رساند ؟ هایلایت ها بدون هیچ کدام از آسیب های آزار دهنده خورشید ، این حالت زیبا را به وجود می آورند. چه کسی می خواهد موهایش به هم ریخته و وز باشد ؟ ما که نمی خواهیم .

 در این جا حداقل دو روش برای هایلایت کردن موهای شما وجود دارد .

رایج ترین روش و قدیمی ترین ترفند که در کتاب های قدیمی موجود است . سفید کردن یا روشن کردن مو با مواد دکلره و پیچیدن آن در فویل آلمینیومی است . این روش از هایلایت کردن هنگامی که به درستی انجام نشود می تواند غیر طبیعی به نظر برسد .

اگر شما به دنبال حالت دراماتیک تری روی موهای خود هستید . می توانید از آرایشگر خود درخواست کنید که هایلایت های تان رنگ روشن و مشخصی داشته باشند . از طرف دیگر هم می توانید درخواست هایلایتی ظریف و ترکیب شده با طبیعی رنگ کنید تا موهای تان چند بعدی به نظر برسند که زیبایی آن را دو چندان می کند .

تفاوت بین رنگ مو، هایلایت و روتوش

تفاوت بین رنگ مو، هایلایت و روتوش

با این حال اگر شما واقعا می خواهید هنر بسیار زیبایی در رنگ موهای شما نمایان باشد ، بالیاژ بهترین انتخاب برای شما است . این روش از هایلایت کردن مو از دهه های گذشته (70) تا به حال بوده است .

اما اخیرا بسیار و به طور باورنکردنی ای محبوب شده است . هم چنین بالیاژ به عنوان pintura شناخته می شود, که اساسا رنگ کردن مو بدون ابزار و دستی به شمار می رود ، زیرا همه بخش های انجام هایلایت با دست انجام می شود . در نهایت موی شما به اندازه تاثیر نور خورشید تابیده شده بر موها، طبیعی خواهد بود و انگار که از بچگی موهای خودتان به همین رنگ بوده است .

روتوش

تفاوت بین رنگ مو، هایلایت و روتوش

تفاوت بین رنگ مو، هایلایت و روتوش

این آخرین روش است اما قطعا کم کیفیت ترین روش محسوب نمی شود . روتوش های مو بهترین انتخاب برای دختران می باشد . آیا از رشد دوباره موها در طول فواصلی که میان آرایشگاه رفتن تان روی می دهد ، می ترسید ؟ انجام روتوش این ترس را از بین می برد .

می پرسید چگونه؟

به جای این که همیشه کل موهای خود را رنگ کنید ، تنها سعی کنید که قسمت های خاکستری و سفید موهای تان را بپوشانید . روتوش به سادگی ریشه های مو را رنگ می کند .

یک چیز مهم در مورد روتوش ها که باید به خاطر بسپارید این است که:

ریشه ی موهای شما ویژگی های کمی متفاوت تری نسبت به بقیه قسمت های مو دارد . ریشه های مو کاملا در معرض گرمای پوست سرتان قرار دارد . این امر باعث دو مورد بسیار مهم می شود :

ریشه موها تان را بسیار نرم می کند و باعث می شود که مو قابلیت رنگ گیری بیش تری داشته باشد .

چرا این نکته ارزش ذکر کردن را دارد ؟

اگر هنگام رنگ کردن مو به روش روتوش، آن را با دقت انجام ندهید . در نهایت رنگ ریشه موهای تان با رنگ بقیه قسمت های موی شما زیاد تطابق نخواهد داشت . به این خاطر مشورت گرفتن از کسی که در روتوش کردن مو حرفه ای باشد همیشه ایده خوبی است .

هیچ قانونی وجود ندارد که بگوید شما نمی توانید هر سه نوع سبک رنگ مو را استفاده کنید . جستجو و تحقیق کنید که کدام یک برای شما کاربرد دارد و می توانید توسط آن بدرخشید و زیباتر از همیشه باشید .

برای امتیازدهی بر روی ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیاز 3.7 / 5. تعداد امتیاز دهندگان : 3

تاکنون امتیازی به این مطلب داده نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات مرتبط

جهت یابی

بازدیدهای اخیر

Close
مشاهده شده

به تازگی بازدید شده

بستن

دسته بندی ها