مجله آنلاین آرایشی و بهداشتی 70رنگ > مدرسه زیبایی > , , , , , , , > تفاوت بین خطوط ریز و چین و چروک

تفاوت بین خطوط ریز و چین و چروک

0
(0)

چگونه تفاوت بین خطوط ریز و چین و چروک را تشخیص دهیم؟

متخصصان این که این نشانه های پیری به طور متفاوتی درمان می شوند یا خیر را در این مقاله بررسی می کنند. 

تفاوت بین طوط ریز و چین و چروک

در این مقاله از مجله اینترنتی آرایشی بهداشتی هفتاد رنگ به شما درباره ی تفاوت بین طوط ریز و چین و چروک خواهیم گفت لطفا با ما همراه باشید.

هر محصول ضد پیری برای صورت و بدن ادعا می کند که به تاخیر انداختن پیدایش خطوط و چین و چروک کمک می کند. نه فقط چین و چروک. نه فقط خطوط ظریف.

بلکه هم خطوط ظریف و هم چین و چروک ها. از جایی که همه این دو نوع چروک را با هم یکی می دانند، ما تصمیم گرفتیم در مورد تفاوت واقعی بین دو نشانه پیری در این مطلب صحبت کنیم.

آیا می توانید بگویید کدام یک در گوشه چشم شما ظاهر می شوند؟ 

اگر پاسخ شما به این سوال منفی است، پس بدانید که تنها نیستید. بسیاری از مردم نیز نمی دانند. اینجاست که متخصصان وارد می شوند.

برای پاسخ به هر سوالی در مورد خطوط ریز، چین و چروک و درمان هر دو، ما به متخصصان پوست مراجعه کردیم تا نظرات آن ها را دریافت کنند. آنچه را که آن ها گفته اند در ادامه با شما به اشتراک می گذاریم. 

 

خطوط ریز چیست؟ 

بیایید با خطوط ریز شروع کنیم که ناشی از ضعف در زیرسازی پوست است.

زمانی که پوست چین خورده می‌ شود و نمی‌ تواند به شکل اولیه خود بازگردد، خطوط ریز شروع به ایجاد می‌ کنند. کلاژن و الاستین موجود در درم ما به مرور زمان کاهش پیدا می کند که منجر به ایجاد خطوط ریز می شود. 

آن ها همچنین چین‌ های پوستی کوچکی هستند که معمولاً مستقیماً در ناحیه متحرک صورت یا در مجاورت آن ایجاد می‌ شوند، اما می‌ توانند در هر ناحیه از صورت به وجود بیایند.

متخصصان این امر را پیری بیرونی می نامند، چرا که انقباضات کوچک ناشی از لبخند زدن، اخم کردن یا حتی چشمک زدن می تواند باعث ایجاد خطوط ریز شود. 

در نهایت، آن ها می توانند از عوامل محیطی مانند آسیب خورشید و آلودگی تشکیل شوند. این عوامل می توانند کلاژن را در بدن ما تجزیه کنند. 

 

چین و چروک چیست؟ 

چین و چروک آنقدرها هم متفاوت نیست، فقط شکل عمیق‌ تری از یک خط ظریف است. تفاوت اصلی بین خطوط ریز و چین و چروک در عمق پوست است.

خطوط ریز بسیار ملایم هستند، در حالی که چین و چروک ها عمیق تر می باشند. برخی از چین و چروک‌ ها را خطوط بیان می‌ نامند و احساس می‌ کنند که همان چین های پوستی است که در نواحی حالات صورت ظاهر می شود. 

چروک‌ ها به همان صورت ایجاد می‌ شوند که خطوط ریز ایجاد می‌ شوند. چین و چروک‌ ها به مرور زمان به‌ دلیل حرکات تکراری صورت اتفاق می‌ افتند که با بالا رفتن سن موجب می شوند که دیگر هیچ وقت به حالت اولیه جوانی خود باز نگردد. 

 

آیا درمان خطوط ریز با چین و چروک متفاوت است؟ 

از آنجایی که تفاوت زیادی بین خطوط ریز و چین و چروک وجود ندارد، منطقی است که هر دو به یک شکل درمان شوند. شما باید از آسیب جلوگیری کنید و پوست را تقویت کنید.

اولین قدم محدود کردن قرار گرفتن در معرض UVA/UVB با استفاده منظم (و اعمال مجدد) SPF است. در مرحله بعد، شما باید محصولات موضعی با موادی که کلاژن را تحریک می کنند را در روتین مراقبت از پوست خود در نظر بگیرید. 

محصولاتی با رتینول نیز توصیه می شود که نه تنها کلاژن را تحریک می کنند بلکه باعث افزایش گردش سلولی می شوند. مواد ضد پیری مانند پپتیدها و فاکتورهای رشد، آلفا هیدروکسی اسیدها و نیاسینامید گزینه های نتیجه بخشی هستند. 

در مورد درمان های زیبایی که بسیاری از شما می توانید انجام دهید، تعدیل‌ کننده‌ های عصبی مانند بوتاکس را برای هموار کردن خطوط و فیلرهای پوستی توصیه می شوند که می‌ توانند عمیق‌تر برای کمک به چین و چروک‌ ها تزریق شوند.

 

در تزریق بوتاکس به عنوان یک تعدیل کننده عصبی، ماهیچه‌ هایی که در حین حالات صورت منقبض می‌ شوند، شل و ریلکس می شوند، این روش تزریقی حتی می‌ تواند به عنوان یک عامل پیشگیری عمل کند.

اگر از سوزن تزریق خوشتان نمی آید، می‌ توانید لایه‌ برداری شیمیایی را انتخاب کنید و لایه‌ برداری با لیزر نیز می‌ تواند مفید باشد، مانند دستگاه‌های سفت‌ کننده که از فرکانس رادیویی یا اولتراسوند استفاده می‌ کنند. 

 

در پایان، اگر از کرم ضد آفتاب استفاده می‌ کنید و از پوست خود با محصولاتی که مناسب نوع پوست تان هستند مراقبت می‌ کنید، واقعاً نیازی نیست که دغدغه تفاوت بین این دو نوع را بدانید. 

 

منبع مقاله: https://www.instyle.com/beauty/difference-between-fine-lines-and-wrinkles

برای امتیازدهی بر روی ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد امتیاز دهندگان : 0

تاکنون امتیازی به این مطلب داده نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات مرتبط

جهت یابی

بازدیدهای اخیر

Close
مشاهده شده

به تازگی بازدید شده

بستن

دسته بندی ها