مجله آنلاین آرایشی و بهداشتی 70رنگ > مدرسه زیبایی > , , , > بهترین روزها برای برنزه کردن پوست

بهترین روزها برای برنزه کردن پوست

2
(1)

بهترین روزها برای برنزه کردن پوست یا آفتاب گرفتن

در این مقاله از مجله اینترنتی آرایشی بهداشتی هفتاد رنگ در مورد بهترین روزها برای برنزه کردن پوست با آفتاب گرفتن برای شما مطالبی گرد آوری کرده ایم .

قبل از اینکه پوست خود را برنزه کنید باید درباره این که آفتاب در محیط زندگی شما چگونه عمل می کند ، فکر کنید . مانند زمانی که هوا ملایم است و یا زمانی که آب و هوا بسیار گرم می باشد . مورد دیگری که باید به آن فکر کنید روزهایی است که باید آفتاب بگیرید . اصلا ایده خوبی نمی باشد که از خواب بلند شوید و بلافاصله تصمیم برنزه شدن پوست خود و آفتاب گرفتن تان را عملی کنید . شما باید برای برنزه کردن پوست خود، ماه های خاصی از سال را در نظر داشته باشید .

بهترین روزها برای برنزه کردن پوست

بهترین روزها برای برنزه کردن پوست

روزهایی وجود دارند که گرمای خورشید افزایش می یابد و روزهای دیگری نیز نور خورشید ملایم است و گرمای زیادی ندارد. به طور مثال، دوشنبه و پنجشنبه برای این کار مناسب می باشد، اما این مورد در هر منطقه جغرافیایی یکسان نمی باشد .

از این رو شما باید درباره آفتاب و نور خورشید در محیط زندگی خودتان و چگونگی عملکرد آن مطالعاتی را به عمل بیاورید و روزهای مناسب هفته زمانی که خورشید ملایم می باشد و برای پوست ضرر آن چنانی ندارد را مشخص کنید. هر چه آب و هوا و یا نور خورشید در روزهای هفته ملایم تر باشد، شرایط برای برنزه کردن پوست تان نیز بهتر است .

بهترین روزها برای برنزه کردن پوست

بهترین روزها برای برنزه کردن پوست

شما باید ماه های سال را نیز در نظر داشته باشید . برخی از ماه ها خورشید بسیار داغ است و برخی ماه های دیگر معتدل تر و ملایم تر می باشد . از این رو، باید فصل های سال را برای برنزه کردن پوست خود در نظر داشته باشید . اگر در فصل زمستان و بهار می خواهید این کار را انجام دهید باید بدانید که پوست برنزه خوبی را نمی توانید به دست بیاورید زیرا از اشعه های نور خورشید بسیار قدرتمند می باشند .

پیشنهاد می‌شود که ماه می تا آگوست را برای برنزه کردن پوست خود انتخاب نکنید، زیرا اشعه های نور خورشید در این فصل بسیار قوی می باشند و موجب می گردد حمام آفتاب خوب و نتیجه بخشی نداشته باشید. دلیل این امر به این موضوع ارتباط دارد که در این فصل ها اشعه های UV در تماس مستقیم با کره زمین هستند . اگر شما در این زمان به برنزه کردن پوست خود بپردازید مطمئن باشید که تقریباً پوست سوخته ای را به دست می‌آورد .

از این رو زمانی که می‌خواهید حمام آفتاب بگیرید و پوست خود را برنزه کنید، روزها و ماه ها و فصل های سال را باید مورد ملاحظه قرار دهید .

 

 بهترین ساعت های روز برای برنزه کردن پوست

تا به این جا به تمامی مواردی که فکر می‌کردیم در زمینه برنزه کردن پوست و آفتاب گرفتن اهمیت دارند، پرداخته ایم اما نمی‌توانیم از زمان مناسب در طول روز که نتیجه آفتاب گرفتن را بسیار عالی می سازد، صرف نظر کنیم . همانطور که در ابتدا بیان کردیم . زمان در این پروسه نقش اساسی را در بر دارد.

چه زمانی از روز باید آفتاب بگیرید و پوست خود را برنزه کنید ؟ شما ممکن است پاسخ های بسیاری به این سوال داشته باشید و ممکن است حتی بسیاری از آن ها اشتباه نباشند . اما شما باید بهترین ساعت های روز را که مطابق با فصل مورد نظر و شرایط آب و هوایی موجود می باشد . برای آفتاب گرفتن خود مشخص کنید .

همان طور که در ابتدا درباره آن بحث کردیم، آفتاب گرفتن در زمانی که از اشعه های نور خورشید بسیار نزدیک به زمین می باشند، مناسب نیست و نتیجه مطلوبی در بر ندارد، اما زمانی که از اشعه های نور خورشید از زمین دورتر می باشند . شما می توانید پوست برنزه بهتری را از طریق نور خورشید و آفتاب به دست بیاورید . اگر به دنبال ساعات مشخصی از روز می باشید تا پوست خود را به رنگ برنزه مورد علاقه خود برسانید . احتمالا فکر می کنید که اواسط روز موقعیت مناسبی برای این کار می باشد .

باید به شما بگوییم که زمان مناسبی وجود دارد تا بتوانید به هدف خود در این زمینه دست یابید . شما می توانید این کار را از ظهر تا اواسط روز انجام دهید. اما دقت داشته باشید که همیشه باید نوع پوست خود را بشناسید و آن را برای انتخاب زمان مناسب آفتاب گرفتن، در نظر بگیرید . زیرا شما نباید به روشی آفتاب بگیرید که پوست خود را در معرض خطر بیشتری قرار دهید . ساعات نامبرده شده برای افرادی مناسب است که پوست روشنی دارند .

قابل توجه افرادی که پوست روشن دارند ، بهتر است در ساعات میانی روز به آفتاب گرفتن بپردازید اگرچه برخی پیشنهاد می‌کنند که ساعات صبحگاهی نیز مناسب می باشند . اما اواسط روز ترجیحا زمان بهتری است . در هر صورت، شما باید از وضعیت آب و هوا موقعیت جغرافیایی خود باخبر باشید، به این ترتیب می توانید به نتیجه بهتری برای رنگ پوست خود دست یابید .

در فصل هایی مانند بهار، آفتاب گرفتن و برنزه شدن به سختی انجام می شود . دلیل آن هم احتمال آب و هوای ابری است . شما باید هم چنین دقت داشته باشید که هر کسی سرعت برنزه شدن متفاوتی دارد . سرعت برنزه شدن پوست تیره با روشن به هیچ وجه قابل مقایسه نیست .

بهترین روزها برای برنزه کردن پوست

بهترین روزها برای برنزه کردن پوست

شناخت نوع پوست

نوع پوست خود را بشناسید، و تصمیم آگاهانه ای درباره بهترین زمانی که می توانید پوست خود را برنزه کنید، بگیرید. اگر باید پوست خود را بین ساعات 4 تا 6 بعد از ظهر برنزه کنید که اشعه های نور خورشید آرام و ملایم می باشند ، نسبت به زمان میان 10 تا 4 بعد از ظهر که اشعه های نور خورشید بسیار شدید می باشند، نتیجه خوبی به دست خواهید آورد .

ایده اصلی در این جا به طور کلی این است که بهترین زمان در دوره زمانی اواسط روز است. این امر مخصوصا اگر آب و هوا در منطقه جغرافیایی شما پایدار نیست ، مستعد تغییر می باشد. فصل ها، همان طور که در ابتدا درباره آن بحث کردیم، می توانند در پروسه آفتاب گرفتن و برنزه شدن پوست تان، نقش اساسی داشته باشند .

شما ممکن است متعجب شوید که چرا دوره زمانی اواسط روز زمانی که خورشید در بهترین و قوی ترین حالت خود قرار ندارد، بهترین زمان است. این زمان عالی است زیرا پروسه آفتاب گرفتن تدریجی را برای شما مهیا می کند. شدت اشعه نور خورشید در این ساعات به قدری نیست که آفتاب گیری و برنزه شدن را به سرعت تضمین کند، اما چیزی که باعث می شود تا نتیجه خوبی در این زمان به دست آورید این است که می توانید از روش قدم به قدم و تدریجی بهره ببرید تا به بهترین نتیجه ممکن دست یابید . عجله در برنزه کردن می تواند آفتاب سوختگی را برای شما به ارمغان بیاورد، مخصوصا زمانی که شدت آفتاب بسیار زیاد باشد .

بهترین زمان برای افتاب گرفتن

از این رو بهترین زمان دوره زمانی اواسط روز می باشد، و اگر نسبت به این موضوع احساس خوبی ندارید می توانید ساعات اولیه میانه روز یعنی 2 تا 4 را انتخاب کنید .

دلیل دیگری وجود دارد که چرا شما باید در زمانی که نور خورشید شدت کمتری دارد مانند دوره زمانی اواسط روز به آفتاب گرفتن بپردازید .  در این زمان، نور آفتاب قدرت کمتری دارد و همین امر تاثیر آن را بر پوست بیشتر می کند . تابش نور خورشید نیز کاهش می یابد، از این رو شانسی وجود ندارد که پوست شما از گرمای زیاد آسیب ببیند .

اگر شما دوره زمانی صبحگاهی را برای این کار انتخاب می کنید، شما خود را در معرض اشعه های UV قرار می دهید که تاثیر منفی بر روی پوست تان می گذارد . شما نمی خواهید تا پوست تان به رنگ قهوه ای و یا بنفش دربیاید ، و مطمئنا این همان رنگی نیست که در ذهن خود تصور می کردید ، این طور نیست ؟

درست است که خورشید در دوره زمانی اواسط روز خیلی حرارت و گرما ندارد ، اما باید همیشه از پوست خود در برابر خورشید با هر شدت نور و تابشی که دارد محافظت کنید . همیشه ضد آفتاب و مقداری لوسیون را همراه خود داشته باشید . این امر از پوست شما در برابر آفتاب سوختگی زمانی که اشعه نور خورشید بسیار قدرت و شدت دارد، محافظت خواهد کرد . شما باید البته از موهای خود نیز محافظت نمایید. این امر را می توانید با استفاده از کلاه و یا اسپری محافظتی مو در برابر حرارت و نور خروشید، انجام دهید .

برای امتیازدهی بر روی ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیاز 2 / 5. تعداد امتیاز دهندگان : 1

تاکنون امتیازی به این مطلب داده نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات مرتبط

    جهت یابی

    بازدیدهای اخیر

    Close
    مشاهده شده

    به تازگی بازدید شده

    بستن

    دسته بندی ها