مجله آنلاین آرایشی و بهداشتی 70رنگ > باشگاه سلامت > , , , , , > مخفی کردن جوش صورت

مخفی کردن جوش صورت

0
(0)

7 اشتباهی که در مخفی کردن جوش صورت خود مرتکب می شوید

در این مقاله از مجله اینترنتی آرایشی بهداشتی هفتاد رنگ در مورد مخفی کردن جوش صورت برای شما عزیزان مطالبی را آورده ایم .

صرفه نظر از این که مدل موی بسیار زیبا و شیکی دارید یا احساس می کنید که تیپ و استایل تان بی نظیر است، در هر صورت یک جوش بد می تواند همه چیز را تغییر دهد . نه تنها جوش ها واقعا آزار دهنده هستند ، بلکه به نظر غیر منطقی می رسند . به طور مثال بسیاری از افراد فقط روی گونه راست خود، جوش ها را تجربه می کنند . البته جوش ها به سختی قابل پوشاندن می باشند، مخصوصا اگر از ترفند ها و روش های مهم در این زمینه خبر نداشته باشید .

اگر چه جوش ها در انواع شکل ها و اندازه های مختلف وجود دارند، اما در هر صورت تکنیک های میکاپ مشخصی وجود دارد که به کاهش ظاهر آن ها روی صورت شما منجر می شود . یک کرم پودر فول کاور و یا داشتن یک بیوتی بلندر باکیفیت می تواند تفاوت بسیاری را ایجاد کند و یک پوست طبیعی و صاف و هموار را به شما هدیه دهد . اگر بارها برای پوشاندن جوش و لکه های تیره پوست خود سخت تلاش کردید و موفق نشدید . من شما را درک می کنم .

پوشاندن چنین چیزهایی روی صورت نیاز به مهارت دارد و به این دلیل است که می خواهیم در این مقاله توصیه هایی را با شما به اشتراک بگذاریم .

برای فهمیدن این که چگونه جوش صورت خود را حداقل برای چند ساعت ناپدید کنید ، در ادامه هفت اشتباه رایجی را با شما به اشتراک می گذاریم که مطمئنا هنگام مخفی کردن جوش روی صورت تان مرتکب می شوید .

مخفی کردن جوش صورت

مخفی کردن جوش صورت

 

1.اجازه نمی دهید که ابتدا جوش تان به گونه مناسبی درمان شود

استفاده از انواع لوازم آرایشی روی جوش نمی تواند مشکل را حل کند، بلکه موجب برجسته و چشمگیر تر دیده شدن آن می شود و از طرف دیگر روند بهبود و درمان آن ها را کند می سازد . این که فقط جوش ها را بپوشانید و امید داشته باشید که محو خواهند شد، کافی نیست. درمان پوست زیر میکاپ واقعا به از بین رفتن هر چه زودتر جوش ها کمک می کند .

یک اشتباه رایج که خانم ها هنگام پوشاندن جوش روی صورت مرتکب می شوند، این است که مدت زمانی را صرف درمان جوش قبل از استفاده از میکاپ نمی کنند . هیچ گاه توصیه نمی شود که روی جوش باز یا جوشی که به تازگی نمایان شده است، آرایش و میکاپ انجام دهید . این کار همان طور که به نظر می رسد، غیر بهداشتی است و از طرف دیگر، جوش زمانی که میکاپ روی آن وجود دارد، درمان نخواهد شد .

توصیه مهم :

از جایی که جوش ها در صورتی که به گونه مناسبی درمان نشوند، می توانند وضعیت بدتری به دست بیاورند ، منجر به وجود آمدن اسکار یا لکه های تیره روی پوست می شوند . در این جا است که استفاده از اسپات تریتمنت ها توصیه می شود تا به این ترتیب جوش ها خشک شده و قبل از پوشاندن آن ها با میکاپ درمان شوند .

 

 

 

2-شما از ابزارهای کثیف و آلوده استفاده می کنید

نشستن براش ها و اسفنج ها می تواند به تجمع باکتری ها کمک کند که به این ترتیب آکنه و جوش را بدتر می سازند . قبل از این که بخواهید میکاپ کنید ، باید مطمئن شوید که همه چیز تمیز و مرتب است و هیچ براش و اسفنج کثیفی وجود ندارد . براش هایی که در اطراف چشم استفاده می شوند باید حداقل دو بار در ماه و باقی براش ها باید یک بار در ماه شسته شوند .

 

 

  1. شما به خوبی پوست خود را مرطوب نمی کنید

حتی اگر از جوش و آکنه هم رنج نمی برید، مرطوب کردن همیشه مرحله اول قبل از آرایش و میکاپ می باشد . زیرا یک پایه صاف و هموار را برای کرم پودر و کانسیلر به وجود می آورد. این امر به جلوگیری از این که میکاپ تان بسیار سنگین و اغراق آمیز دیده شود نیز کمک می کند .

مراقبت از پوست همیشه در اولویت قرار دارد و این موضوع زمانی که با جوش ها سر و کار دارید، از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. توصیه می شود ابتدا روتین مراقبت از پوست خود را قبل از آرایش کامل کنید . اما استفاده از مرطوب کننده بیشتر روی بخش هایی از پوست که جوش دارد، بسیار راه حل عالی به شمار می رود . در مرحله بعد نیز می توانید به سراغ پرایمر کردن پوست صورت خود بروید .

استفاده از مرطوب کننده قبل از کرم پودر می تواند تفاوت بزرگی برای پوست های مستعد آکنه به وجود بیاورد . بهتر است این افراد ابتدا بخش های خشک صورت خود را مرطوب کنند تا به طور کامل آبرسانی شوند .

به این ترتیب اطمینان حاصل می شود که کانسیلر و کرم پودر به بخش های خشک پوست در اطراف جوش ها نمی چسبد و ظاهر نامناسبی به خود نمی گیرد . برخی دوست دارند از مرطوب کننده حاوی SPF قبل از کرم پودر استفاده کنند .

زیرا هم کار مرطوب کننده را انجام می دهد و هم یک نوع ضد آفتاب می باشد . فقط دقت کنید که از مرطوب کننده ای استفاده کنید که حاوی SPF 30 یا بالاتر می باشد .

 

 

4-شما از یک تصحیح رنگ پوست مناسب استفاده نمی کنید

تصحیح رنگ ممکن است به نظر ترسناک بیاید، اما زمانی که درک کنید چه رنگ هایی برای چه مسائل پوستی به کار می روند، مطمئن باشید که همیشه به عنوان سلاحی در برابر جوش ها از آن به کار می برید . مخصوصا اگر جوش های قرمزی داشته باشید . محصولات تصحیح کننده رنگ برای جوش های قرمز و اسکار های آکنه تیره بسیار تاثیر گذار می باشند . من معمولا از تصحیح کننده رنگ سبز برای جوش های قرمز و ملتهب به کار می برم، اما رنگ زرد نیز به خوبی جواب می دهد. سایه رنگ های هلویی نیز می توانند لکه های تیره پوست را به خوبی بپوشانند .

زمانی که بحث پوشاندن جوش ها می شود، همیشه این قانون “هر چه کمتر، بیشتر” را به یاد داشته باشید . از این رو بهتر است با یک مقدار اندکی از محصول مورد نظر شروع کنید و در صورت نیاز مقدار آن را افزایش دهید ، مخصوصا زمانی که با یک تصحیح کننده رنگ پوست کار می کنید . اگر به گونه مناسبی از آن استفاده کنید ، واقعا برای مخفی کردن جوش ها و یا سایر مسائل پوستی تان معجزه می کند .

 

 

5-از رنگ کانسیلر مناسب با تناژ پوستی تان استفاده نمی کنید

درست مانند رنگ کرم پودر که باید با رنگ پوست تان مطابقت داشته باشید . استفاده از یک سایه رنگ صحیح برای کانسیلر نیز در هنگام پوشاندن جوش ها بسیار اهمیت دارد . یکی از بزرگ ترین اشتباهاتی که مردم مرتکب می شوند این است که کانسیلری را انتخاب می کنند که برای جوش های شان مناسب نیست .

اما اگر رنگ کانسیلر خیلی روشن باشد و هم چنین جوش برآمده به نظر برسد، به خوبی در اطراف پوست محو نمی شود. از این رو رنگ کانسیلری را انتخاب کنید که دقیقا با تناژ پوستی تان مطابقت دارد و یا حتی اندکی تیره تر باشد، به این ترتیب به راحتی می توانید جوش را با سایر قسمت های پوست یکدست و یکسان بسازید . به این موضوع به این ترتیب فکر کنید :

استفاده از رنگ کانسیلری که خیلی برای تناژ پوستی تان روشن می باشد، مانند این است که نور فلش را مستقیما روی جوش های خود بگیرید .

 

 

6-از براش میکاپ اشتباهی استفاده می کنید

برای این که جوش ها را بیشتر و بدون نقص تر بپوشانید، استفاده از یک ابزار صحیح، بسیار کلیدی و مهم است . براش های پفی و مویی به دلیل تراکمی که دارند برای استفاده از کرم پودر روی پوست صورت جوش دار مناسب می باشند . بهتر است برای کرم پودر، از یک براش پفی مویی خشک با حرکات چرخشی به کار ببرید .

در این جا استفاده از اسفنج های بلندر توصیه نمی شود، زیرا واقعا هر آن چه که روی جوش به کار برده بودید را پاک می کند . این دقیقا خلاف چیزی است که می خواهید. در واقع براش ها امکان حرکات بیشتری را برای شما فراهم می کنند تا میکاپ بی نقصی داشته باشید .

در هر صورت همه میکاپ آرتیست ها نظر یکسانی در ارتباط با اسفنج های آرایشی ندارند. برخی ترجیح می دهند از براش برای جوش صورت خود استفاده کنند، این در حالی است که در آخر کار از اسفنج به کار می برند .

به این روش “راه حل ترکیبی” می گویند. یک براش کوچک می تواند پایه مناسبی برای مخفی کردن جوش فراهم کند، از طرفی یک براش مویی و پفی نیز به محو کردن خطوط به وجود آمده کمک می نماید . استفاده از اسفنج بلندر نیز موجب نفوذ بهتر میکاپ در پوست می شود و به این ترتیب این گونه به نظر می رسد که اصلا جوشی وجود نداشته است . اگر می خواهید یک جوش بسیار بد را بپوشانید ، از یک اسفنج خشک برای کاور بیشتر استفاده کنید، زیرا اسفنج مرطوب کاور کرم پودر را کاهش می دهد .

 

 

7-شما خیلی میکاپ و آرایش می کنید

یک از درس های زیبایی که یاد گرفته ام این است که استفاده بیش از اندازه از محصولات آرایشی روی جوش می تواند شرایط را بدتر بسازد . استفاده از پودر به مقدار زیاد می تواند جوش را مشخص تر کند .

ابتدا مطمئن شوید که بخش های خشک پوست تان به خوبی مرطوب شده اند . اگر می خواهید از یک محصول تصحیح کننده رنگ پوست نیز استفاده کنید .

سعی کنید بعد از مرطوب کننده این کار را انجام دهید و سپس از کرم پودر استفاده کنید .

در مرحله بعد، مقدار اندکی کانسیلر را با یک براش تخت به آرامی به بخش هایی که نیاز به توجه بیشتری دارند، بزنید .

سعی کنید تا به صورت لایه لایه از این محصولات استفاده کنید، تا جایی که جوش به ندرت و به زحمت دیده شود . کار را با استفاده از پودر فیکس تمام کنید تا همه چیز سر جای خود باقی بماند .

 

 

منبع مقاله: https://www.self.com/story/how-to-conceal-pimple

برای امتیازدهی بر روی ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد امتیاز دهندگان : 0

تاکنون امتیازی به این مطلب داده نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات مرتبط

جهت یابی

بازدیدهای اخیر

Close
مشاهده شده

به تازگی بازدید شده

بستن

دسته بندی ها