مجله آنلاین آرایشی و بهداشتی 70رنگ > باشگاه سلامت > , , , , , , , , > استفاده نیاسنامید و آزلائیک اسید با همدیگر

استفاده نیاسنامید و آزلائیک اسید با همدیگر

0
(0)

آیا می توانید از نیاسنامید و آزلائیک اسید با همدیگر استفاده کنید؟

استفاده نیاسنامید و آزلائیک اسید با همدیگر

در این مقاله از مجله اینترنتی آرایشی بهداشتی هفتاد رنگ به شما درباره ی استفاده نیاسنامید و آزلائیک اسید با همدیگر خواهیم گفت لطفا با ما همراه باشید.

مراقبت از پوست در ابتدا می تواند دلهره آور و گیج کننده باشد، اما زمانی که روتین خود را ساختید، نه تنها به وسیله تمام لوسیون ها و معجون های خود کمی مانند یک دانشمند دیوانه به نظر می رسید،

بلکه واقعاً نتایج را به وضوح و با چشمان خود خواهید دید. پوست. هدف مقاله امروز این است که چند چیز را در مورد دو ماده قوی مراقبت از پوست روشن کنیم

و بفهمیم که آیا می توانید نیاسینامید و آزلائیک اسید را با هم در روتین مراقبت از پوست روزانه خود استفاده کنید یا خیر.

 

نیاسینامید چیست؟ 

نیاسینامید به دلیل مزایای فراوان برای هر نوع پوستی که توانایی مقابله با اکثر نگرانی های پوستی را دارد، یک ماده بسیار محبوب شناخته می شود.

نیاسینامید با خواص ضد التهابی قوی، یک عنصر کلیدی برای درمان نگرانی‌ هایی مانند جوش‌ ها و روزاسه است که به مسدود شدن رطوبت و به حداقل رساندن ظاهر منافذ کمک می‌ کند.

با آبرسانی به پوست به ترمیم سلامت سد محافظی که روی سطح پوست قرار دارد و اغلب با آسیب های زیادی مواجه می شود، کمک می کند.

این آسیب است که اغلب توسط رادیکال های آزاد مانند آلودگی و اشعه ماوراء بنفش ایجاد می شود، منجر به تعدادی از مشکلات برای پوست و حفظ سلامت پوست می شود. 

 

مزایای اصلی نیاسینامید برای مراقبت از پوست:
  • رطوبت را در پوست قفل می کند و آن را هیدراته نگه می دارد 
  • آسیب های موجود در سد محافظ ناشی از رادیکال های آزاد را ترمیم می کند 
  • به آرام کردن و تسکین التهاب و قرمزی کمک می کند 
  • ظاهر خطوط ریز و چین و چروک هایی که می توانند پوست را پیرتر نشان دهند را به حداقل می رساند 
  • ظاهر منافذ را کاهش می دهد و پوست را صاف نگه می دارد 
  • ایمنی پوست شما را تحریک می کند و آن را قادر به محافظت از خود می کند 

 

باید قبول کنید که این یک ماده موثر است و ممکن است از این واقعیت خوشحال شده باشید که می‌ توان از آن با تعدادی از مواد مختلف استفاده کرد و به این ترتیب به پوست شما بهترین مزیت را در تحقق اهداف پوست شما ارائه می‌ دهد.

اما قبل از اینکه تمام محصولات مورد علاقه خود را تهیه کنید، یک عنصر وجود دارد که سوء تفاهم هایی در رابطه با اثربخشی آن با نیاسینامید مطرح است و آن ویتامین C است. 

بسیاری از گزارش های قدیمی حاکی از اجتناب از مصرف همزمان ویتامین C و نیاسینامید به عنوان هر کدام است. این ماده به طور مشابه روی پوست عمل می کند.

شما متوجه خواهید شد که این موضوع نگران کننده نیست زیرا بسیاری از مردم از استفاده از این دو ماده نیرومند با هم سود می برند. 

 

آزلائیک اسید چیست؟ 

اسید آزلائیک یکی دیگر از مواد سخت کوش با تعدادی از فواید پوستی مختلف است. آزلائیک اسید به طور طبیعی در بدن وجود دارد و همچنین از گندم، غلات و همچنین به صورت مصنوعی مشتق شده است.

حاوی خواص قابل توجهی مانند آنتی اکسیدان، ضد التهاب است و در لایه برداری ملایم پوست عالی عمل می کند.

قدرت اسید آزلائیک در برخی از فرمول‌ها به 20 درصد می‌ رسد، اما این درصد و غلظت از این اسید فقط در روش های درمانی حرفه‌ ای از لایه‌ برداری پوست استفاده می‌ شود.

مانند همه اسیدها، پوست شما با استفاده از آزلائیک اسید به نور حساس تر می شود، به این معنی که استفاده از SPF روزانه 30 و بالاتر برای محافظت از پوست در برابر قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش حیاتی است. 

 

مزایای اصلی مراقبت از پوست اسید آزلائیک 
  • از بین بردن سلول های مرده پوست و کار در عمق منافذ
  • پوست را به آرامی لایه برداری می کند و با خواص ضد باکتریایی خود که باکتری های P.acnes موجود در پوست را کاهش می دهد، با انواع جوش مبارزه می کند
  • با کاهش هایپرپیگمانتاسیون و لکه های تیره روی پوست به یکنواخت شدن رنگ کلی پوست کمک می کند.
  • می تواند به درمان شعله ور شدن روزاسه در پوست کمک کند 

 

ممکن است فکر کنید که برخی از فواید موجود در آزلائیک اسید مشابه مزایای موجود در نیاسینامید است. من در مورد نحوه استفاده از این مواد با هم بیشتر با شما به اشتراک خواهم گذاشت،

 

چگونه از اسید آزلائیک و نیاسینامید استفاده کنم؟

هر دوی این مواد اغلب در محصولات مراقبت از پوست مانند سرم، روغن صورت و کرم فرموله می شوند. ایده خوبی است که در روتین روزمره خود، بافت و قوام این محصولات را در نظر بگیرید.

منظور من از این موضوع این است که اگر برای مثال شما یک سرم غنی شده با آزلائیک اسید و یک کرم پر از نیاسینامید داشتید، ابتدا باید سرم را استفاده کنید.

با انجام این کار به محصول اجازه می‌دهید به طور کامل جذب پوست شود، بدون اینکه لازم باشد در صورت استفاده از کرم، سرم ابتدا با مانع ایجاد شده توسط کرم مبارزه کند. 

اجازه دهید اکنون برخی از نکات برتر خود را در مورد نحوه استفاده از نیاسینامید و اسید آزلائیک با شما به اشتراک بگذارم. 

 

نکات مهم در مورد نحوه استفاده از آزلائیک اسید و نیاسینامید با هم
  • سرم غنی شده را با هر عنصری را که در برنامه روزانه خود استفاده می کنید، به صورت متناوب استفاده کنید.

سرم ها بیشتر در پوست کار می کنند و با ترکیبات فرموله شده در خود، تقویت بسیار قوی برای پوست ارائه می کنند تا بیشتر بر روی پوست کار کنند و نتایج را سریعتر و قابل توجه تر ارائه دهند. 

  • همچنین می توانید کمی تغییر دهید و نیاسینامید را در صبح و آزلائیک اسید را در شب استفاده کنید،

این به شما آرامش خاطر می دهد که هر یک از ترکیبات لحظه به لحظه عملکرد مناسب خود را دارند و نتایج قابل توجهی به پوست می دهند. 

  • با هر دو ماده می توانید آن ها را دو بار در روز به کار ببرید، به این معنی که اگر هر دو را روی پوست آزمایش کرده باشید و هیچ نشانه ای از تحریک یا حساسیت وجود نداشته باشد، می توانید از آن استفاده کنید.

با استفاده روزانه از هر دو آنها به پوست خود این فرصت را می دهید که نتایج را سریعتر ببیند. 

  • استفاده روزانه از SPF را فراموش نکنید، همانطور که قبلا ذکر شد اسید آزلائیک پوست را نسبت به نور خورشید حساس تر می کند، بنابراین محافظت از آن در برابر آسیب اشعه ماوراء بنفش مهم است.

این همچنین به نیاسینامید کمک می کند تا آسیب های قبلی ایجاد شده را ترمیم کند و نیازی به تمرکز بر حفظ سلامت و عملکرد صحیح سد پوستی نداشته باشد. 

  • اگر پوست هر زمان علائمی از سوزش، قرمزی و حساسیت را نشان داد، بهتر است استفاده از هر دو ماده را متوقف کنید،

به احتمال زیاد پوست شما به اسید آزلائیک حساس تر است و نه نیاسینامید، اما همیشه ایده خوبی است که از نو شروع کنید و از شعله ور شدن ناخواسته جلوگیری کنید.

 

امیدواریم که امروز ما چند چیز را برایتان روشن کرده باشیم، از جمله این که چگونه می توانید این مواد را در برنامه روزانه خود به کار ببرید.

مثل همیشه، ما به شدت به شما پیشنهاد می کنیم قبل از استفاده از هر محصول جدید مراقبت از پوست، با پزشک یا متخصص پوست خود مشورت کنید، به خصوص اگر پوست خشکی دارید که مستعد حساس شدن است.

 

منبع مقاله: https://procoal.co.uk/blogs/beauty/can-you-use-niacinamide-and-azelaic-acid-together

 

برای امتیازدهی بر روی ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد امتیاز دهندگان : 0

تاکنون امتیازی به این مطلب داده نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات مرتبط

    جهت یابی

    بازدیدهای اخیر

    Close
    مشاهده شده

    به تازگی بازدید شده

    بستن

    دسته بندی ها