مجله آنلاین آرایشی و بهداشتی 70رنگ > مدرسه زیبایی > , , , , , , , > چگونه از چین و چروک پیشانی جلوگیری کنیم؟

چگونه از چین و چروک پیشانی جلوگیری کنیم؟

0
(0)

چگونه از چین و چروک پیشانی جلوگیری کنیم؟

چگونه از چین و چروک پیشانی جلوگیری کنیم؟

در این مقاله از مجله اینترنتی آرایشی بهداشتی هفتاد رنگ به شما درباره ی این که چگونه از چین و چروک پیشانی جلوگیری کنیم خواهیم گفت لطفا با ما همراه باشید.

نگاه کنید: ما انسان هستیم. ما می خندیم، گریه می کنیم، احساس داریم، همه این ها باعث می ن پوست ما دچار چین و چروک شود و حالتی به خود بگیرد.

با گذشت زمان، این می تواند منجر به چین و چروک شود – و از آنجایی که پیشانی ما بخش قابل توجهی از سطح صورت ما را تشکیل می دهد، چین و چروک های پیشانی بیشترین نگرانی را ایجاد می کنند.

خوشبختانه، آن ها همچنین جزو ساده ترین خطوط برای درمان هستند.

چروک‌ها طبیعی هستند، و اگرچه می‌ توانیم شکل‌ گیری و عمق چروک را محدود کنیم، اما چین‌ های پویا به حالات چهره و بیان احساسات کمک می‌ کنند.

اما در حالی که چین و چروک های پیشانی بخشی طبیعی از پیری هستند، این بدان معنا نیست که نمی توان آن ها را برطرف کرد.

یادگیری نحوه درمان و پیشگیری از چین و چروک پیشانی به درک روند فیزیکی پیری، مراقبت از پوست و دنیای همیشه در حال گسترش لوازم آرایشی ختم می شود. 

بیایید با درک شروع کنیم. با افزایش سن افراد، کاهش طبیعی در تولید کلاژن و الاستین اتفاق می افتد که خاصیت ارتجاعی و پری پوست را حفظ می کند.

این کاهش انعطاف پذیری پوست را ضعیف می کند و احتمال ایجاد چین و چروک را افزایش می دهد. 

اما به طور خاص در مورد چین و چروک پیشانی چطور؟ 

 

علل چین و چروک پیشانی 

عضله فرونتالیس مسئول بالا بردن ابروهای ما است که باعث ایجاد خطوط افقی در سراسر پیشانی می شود.

فعالیت‌های ماهیچه‌ ای معمولی، مانند بالا بردن مکرر ابروها، به خطوط بیانی روی پیشانی کمک می‌ کنند. هرچه بیشتر این حرکات را تکرار کنیم، این خطوط عمیق تر و قابل توجه تر می شوند. 

مانند همه چیزهای مربوط به پوست، عوامل خارجی خاصی می توانند در ایجاد چین و چروک پیشانی نقش داشته باشند و به طور بالقوه آن را بدتر کنند.

زمان زیادی که در زیر نور خورشید بدون استفاده از SPF مناسب سپری می شود، کم آبی مزمن، سیگار کشیدن و کم کاری در مراقبت از پوست می تواند به ایجاد چین و چروک کمک کند. 

قرار گرفتن طولانی مدت و محافظت نشده پوست در برابر اشعه ماوراء بنفش خورشید منجر به تخریب کلاژن و الاستین در پوست می شود،

این در حالی است که سیگار نه تنها جریان خون را به پوست مختل می کند، بلکه آن را از اکسیژن و مواد مغذی ضروری محروم می کند.

همچنین استرس و کمبود خواب منجر به افزایش سطح کورتیزول و تخریب کلاژن می شود و احتمال چین و چروک را افزایش می دهد. 

از نظر داخل، ژنتیک نیز یک عامل اصلی است. در واقع، مطالعات نشان داده است که تا 60 درصد از پیری فیزیکی را می توان به ژنتیک نسبت داد. 

 

پیشگیری از چین و چروک پیشانی 

برای جلوگیری از چین و چروک پیشانی، با عوامل تحت کنترل خود شروع کنید.  استفاده منظم از کرم ضد آفتاب می تواند از پوست در برابر اشعه های مضر فرابنفش محافظت کند و در نتیجه روند پیری و شروع چین و چروک را کندتر کند. 

یک نگاه سریع در آینه برای مشاهده حالات صورت خود می تواند به شما کمک کند تا نحوه ارتباط غیرکلامی چهره خود را درک کنید، و اگر حالات متداول رایجی وجود دارد که می توانید آن را به آرامی تغییر دهید، پس دست به کار شوید.

اگر می خواهید برای کاهش عمق چین و چروک قدمی فراتر بردارید، تزریق بوتاکس پیشگیرانه یک وسیله محبوب برای جلوگیری از چین و چروک های عمیق است.

بوتاکس پیشگیرانه شامل تزریق سم بوتولینوم قبل از ایجاد چین و چروک های عمیق است که به شل شدن عضلات صورت و کاهش شدت خطوط بیان به مرور زمان کمک می کند.

 

کاهش چین و چروک های پیشانی 

بزرگترین تغییری که می توانید در مسیر داشتن پوستی جوان تر و بدون چین و چروک ایجاد کنید، پایبند بودن به روتین مراقبت از خود است.

یک روش کلی برای رسیدن به این هدف، پروسه ضد پیری طبیعی بهینه است: استرس را کاهش دهید، استراحت کافی داشته باشید، ورزش کنید، بدن خود را هیدراته کنید و غذاهای کامل، فرآوری نشده، دارای رنگ مصنوعی و غنی از مواد مغذی بخورید.

بهتر است برای پیشگیری و جلوگیری از ایجاد چین و چروک، سراغ درمان‌ های نوروتوکسین [بوتاکس و غیره] بروید چرا که پیشگیری بهتر از درمان است. 

سرمایه گذاری روی روتین روزانه مراقبت از پوست نیز به شما کمک می کند. این کار با مراقبت از پوست شروع می شود.

رتینوئیدها، ویتامین C، کرم ضد آفتاب و پپتیدها همگی می توانند کلاژن را بهبود بخشیده و خطوط و چین و چروک های ظریف را محو کنند.

اگرچه پایبندی به روتین های مفید برای شما (و برای پوست شما) می تواند گاهی اوقات یک کار یکنواخت باشد، اما مزایای آن برای ظاهر و درون شما، بازده بی نظیری را ارائه می دهد –

و درمان ها هرگز نمی توانند به طور کامل نتایج واقعی روتین مراقبت از پوست همیشگی را ارائه کنند.

 

 درمان چین و چروک پیشانی 

درمان هایی مانند میکرونیدلینگ، میکرونیدلینگ با فرکانس رادیویی، لایه برداری شیمیایی، فراکسل و تزریقات می توانند به درمان چین و چروک پیشانی کمک کنند.

میکرونیدلینگ یک روش هدفمند برای ایجاد ریز زخم ها در پوست است که سپس پوست را وادار می کند تا خود را ترمیم کند.

میکرونیدلینگ با فرکانس رادیویی این درمان را تا حدی عمیق انجام می دهد که لایه های عمیق تر پوست تحت تاثیر قرار می گیرند و از انرژی RF برای تحریک بیشتر کلاژن استفاده می کند. 

هم چنین فراکسل یا Fraxel، درمان لیزری لایه برداری در حال محبوبیت است و دلیل خوبی برای آن وجود دارد. هر  فصل پاییز که می آید لیزر فراکسل را پیشاپیش رزرو کنید.

این لیزر  تفاوت زیادی در ظاهر رنگ پوست ایجاد می کند، از جمله صاف کردن بافت پوست و رفع لکه های رنگی. چین و چروک های پیشانی بخشی طبیعی از زندگی هستند و پذیرش این واقعیت اولین گام برای رفع آن است.

هنگامی که متوجه شدید که چرا و چگونه پوست شما پیر می شود، عادات درونی و بیرونی خود را بررسی کنید، آنرها را تا جایی که می توانید بهبود بخشید و سپس با متخصص پوست خود صحبت کنید و یک برنامه درمانی تهیه کنید.

جالب ترین قسمت؟ مراقبت از پوست و علوم آرایشی به سرعت در حال پیشرفت و گسترش هستند، در درجه اول در حوزه پیشگیری. پیری آن چیزی نیست که قبلا بود.

 

منبع مقاله: https://www.instyle.com/wrinkles-on-forehead-8379666

برای امتیازدهی بر روی ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد امتیاز دهندگان : 0

تاکنون امتیازی به این مطلب داده نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات مرتبط

جهت یابی

بازدیدهای اخیر

Close
مشاهده شده

به تازگی بازدید شده

بستن

دسته بندی ها