مجله آنلاین آرایشی و بهداشتی 70رنگ > مدرسه زیبایی > , , , , , , , > مانیکور کردن ناخن در خانه

مانیکور کردن ناخن در خانه

0
(0)

راهنمایی کامل برای این که در خانه ناخن های تان را مانیکور کنید

در این مقاله از مجله اینترنتی آرایشی بهداشتی هفتاد رنگ طریقه مانیکور کردن ناخن در خانه را به شما عزیزان و دوستداران زیبایی آموزش خواهیم داد .

تمام ابزارها، نکات و تکنیک های مورد نیاز برای انجام مانیکور در خانه را در این مقاله با شما به اشتراک می گذاریم .

هر وقت خواستید برای رسیدگی به خود چند دقیقه وقت بگذارید (البته که همه شما این کار را می کنید) یا فقط نمی خواهید برای اینکه ناخن های تان به شکل حرفه ای مانیکور شوند، پول خرج کنید( و واقعا چه کسی حاضر است این کار را بکند؟)؛ یادگیری چگونگی انجام مانیکور در خانه، تنها راهی است که به شما کمک می کند. البته فقط داشتن ابزار و لاک مناسب، انجام مانیکور با کیفیت همانند سالن ها را تضمین نمی کند- هر کسی که تا حالا سعی کرده ناخن هایش را خودش طراحی کند، می داند که انجام این کار به آن اندازه ای که افراد حرفه ای از آن صحبت می کنند، سخت و دشوار است! اما این به آن معنا نیست که شما نمی توانید از عهده این کار بر بیایید .

در ادامه ما تمام مراحل، ابزار و نکات مورد نیاز برای انجام یک مانیکور در خانه را برای شما جمع آوری کرده ایم .
مانیکور کردن ناخن در خانه

مانیکور کردن ناخن در خانه

تمام چیزهایی که نیاز دارید

برای اینکه تمام مراحل و کارها را به درستی انجام دهید، ابزار و وسایل خاصی وجود دارند که باید آن ها را تهیه کنید. طبق گفته مانیکوریست ها این وسایل شامل یک سوهان ناخن (برای شکل دادن به ناخن ها)، یک بافر(برای صاف کردن بستر ناخن ها)، روغن کوتیکول (برای نرم شدن کوتیکول ها تا بتوانید آن را ها کنار بزنید)، به علاوه یک برس ناخن (برای از بین بردن روغن و چربی قبل از طراحی کردن)و هم چنین یک بیس کت، یک رنگ لاک به انتخاب خودتان و در آخر هم تاپ کت است.

 

قدم به قدم مراحل را دنبال کنید

و حالا وقت را تلف نکنیم و هرچه زودتر با مراحل آشنا شویم .

1.ناخن های تان را حالت دهید

قدم اول استفاده از سوهان است تا ناخن را به شکل دلخواه در بیاورید :

بیضی، مربعی، مربع گرد یا هر شکل دیگری که انتخاب می کنید. نمی دانید که کدام شکل را انتخاب کنید ؟ انتخاب شکل ناخن شما یک موضوع ترجیحا شخصی است ، اما اگر دودل هستید می توانید از تکنیکی که متخصصان این کار استفاده می کنند ، کمک بگیرید . یکی از مانیکوریست ها انتخاب مدل را بر عهده مشتریان می گذارد اما وقتی از او نظر بخواهند، بر اساس شکل لبه یا نوک طبیعی ناخن، به آن ها پیشنهاد می دهد . اگر لبه ناخن به شکل لبخند است، یک ناخن گرد بهترین گزینه است، اما اگر لبه ناخن به صورت خطی باشد، شکل مربعی توصیه می شود .

وقتی نوبت به سوهان زدن می رسد، همه شما می خواهید از لبه بغل ناخن تا مرکز آن، سوهان بکشید. حرکت رو به بالا و پایین (الاکلنگی) باعث پوسته پوسته شدن و ایجاد ریشه در بغل ناخن می شود. حرکت الاکلنگی یا بالا و پایین هنگامی است که سوهان را با حرکت عقب و جلو در سراسر نوک ناخن حرکت می دهید. با کشیدن سوهان در یک جهت در هر دو طرف ناخن، یک سطح صاف تر(بدون ریشه و پوسته) خواهید داشت.

اگر ناخن های بلند و کشیده ای دارید، برای شروع مانیکور در خانه، به جای استفاده بیش از حد از سوهان بهتر است از ناخن گیر استفاده کنید. یکی از مانیکوریست های حرفه ای پیشنهاد می کند طبق این قانون و قاعده پیش بروید :

این کار براساس قانون 90/10 است، نود درصد حالت و شکل ناخن شما به ناخن گیر بستگی دارد و ده درصد آن هم به نحوه سوهان زدن .

 

  1. ناخن ها را برق بیندازید و جلا دهید

بعد از سوهان کشیدن ناخن ها نوبت به برق انداختن و جلا دادن ناخن و ایجاد یک سطح صاف به منظور طراحی ناخن، رسیده است. برای برق انداختن ناخن خود، بافر را چند ثانیه رو هر ناخن بچرخانید و به سمت جلو و عقب ببرید تا احساس کنید و ببینید که سطح ناخن  صاف است. ممکن است با خودتان فکر کنید که آیا این مرحله واقعا ضروری است ؟

یا شاید بتوانید آن را نادیده بگیرید. اما به این نکته توجه کنید که اگر به شکل مستقیم و بدون استفاده از بافر روی ناخن طراحی کنید ، لاک ناخن شما خیلی سریع از بین می رود. اگر قبل از لاک زدن، سطح ناخن شما صاف نباشد، این ناهمواری روی سطح ناخن های تان منعکس خواهد شد .

 

  1. مراقب کوتیکول ناخن های خود باشید

با کمک نوک انگشتان تان، روغن کوتیکول را مستقیما بر روی کوتیکول  ناخن ها مالش دهید و به آرامی اما با دقت و به خوبی کوتیکول را کنار بزنید تا پلیت (صفحه) ناخن مشخص شود . این کار باعث می شود ناخن کشیده تر بنظر بیایید . اگرچه بسیاری از مانیکوریست هایی که داخل سالن کار می کنند کوتیکول هارو کاملا برش می دهند و جدا می کنند اما متخصص های پوست توصیه می کنند که بهتر است که این کار را در خانه انجام ندهید و از بریدن کوتیکول ها خودداری کنید .

فقط آن ها را به آرامی به سمت عقب بکشید. چرا که اگر به شکل نادرست برش دهید ، ممکن است منجر به شکسته شدن بیشتر، برآمدگی و پاره شدن و در نهایت عفونت در بستر ناخن شود . کوتیکول های یک ناخن سالم، شکستگی ندارند و نباید برش داده شوند . آبرسانی کردن ناخن های شما با روغن یا سرم فقط نباید محدود به مانیکور کردن ناخن های تان شود، بلکه باید همیشه و به طور منظم آن ها را را هیدراته و آبرسانی کنید. زیرا هنگامی که کوتیکول های شما خشک هستند ، باعث بوجود آمدن ریشه و پوسته در بغل ناخن می شوند .

محصولات کوتیکول بسیار زیادی وجود دارند که به وسیله آن ها می توانید ناخن ها را تقویت کنید و همچنین کوتیکول ها را صاف کنید . و به آن ها اهمیت بیشتری بدهید تا کمتر در معرض  شکستگی قرار بگیرند . بهتر است از محصولاتی که دارای روغن، به عنوان ماده اولیه و پایه هستند، استفاده کنید که به سادگی ناخن ها را آبرسانی می کنند .

 

  1. شستشو دهید

ممکن است اشتباه به نظر برسد، اما بعد از مالیدن روغن و عقب راندن کوتیکول ها، وقت آن است که از برس ناخن خود استفاده کنید و روغن را از سطح ناخن های خود پاک کنید . این دقیقا مشابه همان بخشی است که وقتی به سالن می روید مانیکوریست از شما می خواهد تا به سمت سینک بروید و ناخن های خود را با برس ناخن و کمی آب کف بشویید . هنگامی که در خانه هستید هم همین کار را انجام دهید، زیرا باقی ماندن روغن روی پلیت یا صفحه ناخن، بزرگ ترین علتی است که لبه ناخن ها شکسته می شود .

 

  1. بیس کت را بکار بگیرید

سرانجام وقت آن رسیده است که طراحی کردن را شروع کنیم . با یک لایه نازک از بیس کت شروع کنید . این کار باعث می شود لاک به شکل یکنواخت پخش شود و مانع از لک شدن ناخن و پوست اطراف آن می شود . توصیه می گردد قبل از انجام مرحله بعد، اجازه دهید بیس کت تا یک دقیقه خشک شود .

 

  1. روی بیس کت خشک شده، لاک بزنید

و حالا نوبت به جالب ترین و به طور حتم دشوار ترین مرحله می رسد :

طراحی روی رنگ لاکی به ناخن های تان زده اید. همیشه دوبار لاک بزنید و هر بار چند دقیقه منتظر بمانید تا از ایجاد هرگونه برهم ریختگی و حباب در لاک ها جلوگیری نمایید . نوک بیرونی ناخن خود را نیز با لاک رنگ کنید زیرا باعث می شود تا لاک بهتر روی ناخن ها بچسبد .

این کار بسیار ساده است و در مدت زمانی کوتاه به راحتی می توانید آن را انجام دهید . اما سخت ترین مرحله مانیکور در خانه این قسمت است که شما باید با یک دست و با تسلط کم طراحی کنید .   و این دقیقا همان زمانی است که می توانید یک پاپی (poppy) درست کنید. پاپی وسیله خیلی ساده ای است که شامل دو تا دسته بزرگی است که با کمک آن می توانید لاک را نگه دارید و موجب می شود که پروسه طراحی را بهتر کنترل کنید .

 

  1. با تاپ کت طراحی را فیکس کنید و محکم به ناخن بچسبانید

در آخر برای فیکس کردن و هم چنین درخشش بیشتر و جلوگیری از خراب شدن و از بین رفتن طرح، از یک تاپ کت با کیفیت استفاده کنید.به شما پیشنهاد می کنیم تا هر دو سه روز یک بار از تاپ کت استفاده کنی د، زیرا باعث می شود مانیکور شما تازه و درخشان بنظر برسد و خراب نشود . هم چنین پس از خشک شدن تاپ کت (حدود یک دقیقه صبر کنید)، فراموش نکنید تا همیشه دست های خود را در طول روز آبرسانی کنید تا به این ترتیب اطمینان حاصل کنید که مانیکور ناخن های شما تازه و زیبا و کوتیکول ها سالم خواهند ماند .

 

بسیار عالی! مانیکور خانگی شما با موفقیت انجام شد. سعی کنید از این به بعد برای مانیکور کردن ناخن های خود وقت بگذارید.داشتن روتین مراقبت ناخن به این معنا است که شما همیشه می توانید از داشتن ناخن های تازه و زیبا لذت ببرید و به راحتی ناخن های شکسته شده خود را ترمیم کنید .

 

منبع مقاله :

 https://www.allure.com/story/at-home-manicure-tips

 

برای امتیازدهی بر روی ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد امتیاز دهندگان : 0

تاکنون امتیازی به این مطلب داده نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات مرتبط

    جهت یابی

    بازدیدهای اخیر

    Close
    مشاهده شده

    به تازگی بازدید شده

    بستن

    دسته بندی ها