مجله آنلاین آرایشی و بهداشتی 70رنگ > باشگاه سلامت > , , , , , , , , > انواع آلرژیهای پوستی را بشناسید

انواع آلرژیهای پوستی را بشناسید

0
(0)

انواع آلرژیهای پوستی را بشناسید

در این مقاله از مجله اینترنتی آرایشی بهداشتی هفتاد رنگ به شما خواهیم گفت که چگونه انواع آلرژیهای پوستی را بشناسید .

آلرژی های پوستی زندگی میلیون ها نفر را در سراسر دنیا تحت تاثیر خود قرار میدهد . با وجود اینکه این آلرژی ها خطرناک و یا دردناک نیستند به راحتی میتوانند آسایش شما را به هم بریزند .

آلرژی های پوستی زمانی اتفاق می افتند که سیستم ایمنی بدن شما به عوامل آلرژی زا واکنش نشان بدهد . گاهی سیستم ایمنی شما به اشتباه مواد و یا حتی خود بدن را تهدید حساب کرده و به آن واکنش نشان میدهد .

آگزما

زمانی دچار اگزما میشوید که پوست شما نتواند به اندازه کافی آب در خود نگه دارد و در نتیجه خشک و ملتهب شده و دچار خارش شدید و حالت پوسته پوسته و ترک دار میشود . اگزما بیشتر در قسمت دست و پا دیده میشود . این آلرژی مزمن پوستی گاهی شدت گرفته و در مواردی ناپدید میشود . خیلی از افراد به صورت ژنتیکی دچار این مشکل هستند و در کودکی به آن مبتلا میشوند.  دلایل دیگر بوجود آمدن این آلرژی تماس با مواد شیمیایی مضر و حساسیت است که گاهی به خودی خود و در کودکی از بین رفته و گاهی باقی می ماند .

انواع آلرژیهای پوستی را بشناسید

انواع آلرژیهای پوستی را بشناسید

 درمان

اگزما را میتوان با رساندن رطوبت کافی به پوست درمان کرد . پوست شما باید تمیز باقی مانده و نباید قسمت ها آسیب دیده را بخارانید . همینطور کرم های موضعی مخصوص ، کرم های استروئید و کورتیسول و پمادها نیز در درمان اگزما موثر هستند .

درماتوگرافیا

این یک آلرژی بسیار نادر است که تنها در 50 % از افراد دیده شده . این نوع آلرژی زمانی اتفاق می افتد که توده های عظیمی از سلول های بدن هیستامین تولید کنند. این هیستامین با هر گونه تحریک و یا فشار به پوست تولید میشود و در نتیجه پوست شما دچار خارش شدید و التهاب میشود . این واکنش به شکل خطوط سفید و قرمز خودش را نشان میدهد. با وجود اینکه عامل اصلی این بیماری هنوز مشخص نشده ولی این مشکل یک واکنش حساسیتی به مواد خارجی محسوب میشود .

انواع آلرژیهای پوستی را بشناسید

انواع آلرژیهای پوستی را بشناسید

درمان

 در برخی از موارد این واکنش به مدت یک تا دو سال به طول انجامیده و در بعضی از افراد خیلی طولانی تر هم خواهد بود . این آلرژی کشنده و دردناک نیست و می توان با کمک آنتی هیستامین ها و کمپرس سرد آن را کنترل نمود .

کهیر

درست مانند درماتوگرافیا ، کهیر نیز یک نوع آلرژی پوستی است که باعث ایجاد برجستگی قرمز و ملتهب میشود . سایزهای این برجستگی متفاوت بوده و روی دست و پا ایجاد خارش میکنند. کهیر به دلیل تولید زیاد هیستامین در بدن بوجود می آید . ولی زمانیکه سلول ها مواد شیمیایی زیادی را برای مقابله با این آلرژی در بدن آزاد میکنند ، مقادیر زیادی از این مایع وارد جریان خون شده که خود باعث ایجاد آنفلاکسی میشود .

انواع آلرژیهای پوستی را بشناسید

درمان

این نوع آلرژی را نیز میتوان به کمک آنتی هیستامین ها همچنین داروهای استروئید درمان کرد . بهتر است قسمتهای آسیب دیده پوست را نخارانید و از کمپرس سرد برای تسکین آن استفاده کنید . از نوشیدن مشروبات الکلی و غذاهای فست فودی اجتناب کنید چرا که باعث ایجاد آکنه میشوند . جالب است بدانید که برخی درمانهای مخصوص آسم نیز به تسکین این آلرژی کمک میکند .

راش گرما

این نوع آلرژی زمانی اتفاق می افتد که بدن در معرض گرما قرار بگیرد ولی مجرای عروقی مسدود مانده و توانایی آزاد سازی عرق را نداشته باشد . این مجرای بسته باعث التهاب و ورم پوست شده که به شکل برآمدگی های قرمز که خارش زیادی دارد خودش را نشان میدهد. بسته شدن این مجراها به دلیل وجود بیوفیلم در بدن است که توسط باکتری استافیلوکوک تولید میشود . این آلرژی در تابستان و زمستان دیده میشود . همینطور اگر به کودک کم سن و سالی که هنوز منافذش شکل کامل به خود نگرفته لباس زیادی بپوشانید نیز باعث ایجاد این مشکل میشوید .

انواع آلرژیهای پوستی را بشناسید

راهنمای استفاده از ماسک های Freshانواع آلرژیهای پوستی را بشناسید

درمان

این نوع آلرژی به صورت خود به خود از بین می رود . باید در چنین شرایطی بدن را خنک نگه داشته و از ایجاد اصطحکاک و پوشیدن لباسهای تنگ اجتناب کنید تا آلرژی شما زودتر از بین برود . همینطور سعی کنید زیاد در معرض تابش اشعه آفتاب قرار نگیرید تا التهاب پوستتان کم شود و از لوسیون های بودار و اسکراب ها نیز پرهیز کنید .

برای امتیازدهی بر روی ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد امتیاز دهندگان : 0

تاکنون امتیازی به این مطلب داده نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات مرتبط

جهت یابی

بازدیدهای اخیر

Close
مشاهده شده

به تازگی بازدید شده

بستن

دسته بندی ها