مجله آنلاین آرایشی و بهداشتی 70رنگ > باشگاه سلامت > , , , , , , , , > چگونه بخور صورت بگیرید؟

چگونه بخور صورت بگیرید؟

0
(0)

چگونه بخور صورت بگیرید ؟

در این مقاله از مجله اینترنتی آرایشی بهداشتی هفتاد رنگ به شما خواهیم گفت که چگونه بخور صورت بگیرید تا صورتی زیبا و شاداب داشته باشیم . و در ادامه با ما همراه باشید .

بخور دادن صورت یک روش آرامش بخش است تا خستگی یک روز طولانی را از تن خود در آورید . این امر به گردش خون در صورت شما کمک می کند و منافذ پوست را باز می کند، از این رو شما می تواند هر گونه آلودگی را از پوست خود از بین ببرید . در این روش ابتدا باید با بخور دادن پوست خود شروع کنید و سپس از ماسک استفاده کنید تا کثیفی های منافذ پوست بیرون کشیده شود، در نهایت باید از یک تونر و مرطوب کننده به کار ببرید . اگر وقت کافی ندارید، یک حمام سریع می تواند نیز جایگزین خوبی باشد . از مرحله یک تا آخر این مقاله را بخوانید تا بیشتر در این زمینه اطلاعات کسب کنید .

چگونه بخور صورت بگیرید ؟

چگونه بخور صورت بگیرید ؟

روش اول : بخور کامل صورت

1.یک ماهی تابه یا قابلمه را با مقداری آب در داخل آن روی حرارت قرار دهید تا بجوشد . شما به چند فنجان آب نیاز دارید تا صورت تان را به خوبی بخور دهید. آب را روی اجاق گاز یا در مایکروویو بجوشانید .

چگونه بخور صورت بگیرید ؟

چگونه بخور صورت بگیرید ؟

  1. صورت تان را بشویید. در حالی که آب روی حرارت است، صورت تان را بشویید تا هیچ میکاپ و کثیفی نداشته باشد . از یک شوینده صورت ملایم و آب ولرم به کار ببرید . پاک کردن میکاپ و کثیفی های صورت قبل از بخور، یک اجبار است، زیرا بخور می تواند منافذ را باز کند و به این ترتیب هر چیز که روی صورت تان وجود دارد . ممکن است وارد این منافذ شود و التهابات یا جوش هایی را به وجود بیاورد . اگر پوست حساس یا خشکی دارید، انجام این کار شانس بروز التهاب را کاهش می دهد .
  • بعد از شستن ، صورت تان را با یک حوله و ضربات ملایم و آهسته پاک کنید .
چگونه بخور صورت بگیرید ؟

چگونه بخور صورت بگیرید ؟

توصیه : به آرامی قبل از بخور صورت، پوست تان را لایه برداری کنید که می تواند چربی اضافه و کثیفی ها را عمیقا پاک کند .

چگونه بخور صورت بگیرید ؟

چگونه بخور صورت بگیرید ؟

3-آب جوش را در یک لیوان یا یک کاسه سرامیکی بریزید و زیر آن یک یا دو لایه حوله قرار دهید تا اندکی استراحت کند. بخشی از جذابیت فیشال صورت این است که تنوعی به روز خود بدهید، از این رو اگر کاسه زیبایی در منزل دارید، از آن استفاده کنید . اگر عجله دارد می توانید تنها از همان قابلمه یا ماهی تابه ای استفاده کنید که آب در آن جوشیده بود .

چگونه بخور صورت بگیرید ؟

چگونه بخور صورت بگیرید ؟

4-گیاه یا روغن های اسنشال به آب اضافه کنید. شما مجبور نیست تا چیزی به آب اضافه کنید . اما برای این که بخور صورت خاصی داشته باشید، می توانید تعدادی گیاهان تازه یا خشک شده یا روغن های اسنشال اضافه کنید که عطر و بوی بسیار عالی را پخش می کند. استفاده از یک چای کیسه ای گیاهی نیز جایگزین بسیار عالی می باشد. سعی کنید از گیاهان و روغن های زیر به کار ببرید تا بخور صورت بسیار حرفه ای داشته باشید.

  • از گیاه لیمو و یا نعنا استفاده کنید تا بخور صورت انرژی بخشی داشته باشید .
  • از بابونه یا اسطوخودوس به کار ببرید تا بخور آرامش دهنده ای داشته باشید .
  • از نعنا و اوکالیپتوس استفاده کنید تا بخور صورت سردی داشته باشید .
  • از عصاره چوب صندل و یا برگاموت به کار ببرید تا بخور صورت ضد استرسی داشته باشید .

 

چگونه بخور صورت بگیرید ؟

چگونه بخور صورت بگیرید ؟

  1. صورت خود را بالای بخار آب قرار دهید . یک حوله دور سر خود بیندازید تا تمام صورت تان را بپوشاند و سپس صورت تان را بالای بخار آب بگیرید. حدود 10 دقیقه صورت تان را در معرض بخار آب قرار دهید . چشم های تان ا ببندید و نفس عمیق بکشید و اجازه دهید تا حرارت، صورت تان را با طراوت کند و منافذ صورت تان را باز نماید .

 

چگونه بخور صورت بگیرید ؟

چگونه بخور صورت بگیرید ؟

  1. از ماسک صورت استفاده کنید . مرحله بعدی استفاده از ماسکی است که آلودگی های داخل منافذ پوست تان را پاک کند. یک ماسک خاک رس به خوبی در این زمینه نتیجه می دهد. به خاک رس اندکی آب بیفزاید و آن را سراسر صورت خود پخش کنید . اجازه دهید تا 15 دقیقه روی صورت تان بماند و سپس با آب ولرم بشویید .
  • اگر دوست ندارید از ماسک استفاده کنید . بعد از بخور، صورت تان را با آب تازه بشویید .
چگونه بخور صورت بگیرید ؟

چگونه بخور صورت بگیرید ؟

توصیه : به جای ماسک خاک رس می توانید از ماسک عسل ساده استفاده کنید تا همان نتیجه را به دست بیاورید .

 

چگونه بخور صورت بگیرید ؟

چگونه بخور صورت بگیرید ؟

  1. از یک تونر استفاده کنید تا منافذ پوست خود را ببندید . مدت زمانی را صرف بستن منافذ پوست خود کنید. این کار را بعد از پروسه فیشال انجام دهید تا کثیفی ها راهی به منافذ تان پیدا نکنند . از یک تونر بعد از بخور استفاده کنید که موجب شاداب و باطراوت به نظر رسیدن پوست تان می شود. یک تکه پنبه را به تونر مورد نظر خود آغشته کنید و برای بینی، پیشانی، گونه ها و چانه خود به کار ببرید .
  • شما هم چنین می توانید از آب لیمو به عنوان تونر استفاده کنید . سعی کنید قبل از انجام این کار، تونر یا آب لیمو را روی بخش کوچکی از پوست تان استفاده کنید تا ببینید که آیا حساسیت دارید یا خیر، سپس می توانید از آن برای تمام بخش های صورت خود به کار ببرید .
    چگونه بخور صورت بگیرید ؟

    چگونه بخور صورت بگیرید ؟

توصیه : سرکه سیب می تواند یک تونر طبیعی عالی باشد، حتما آن را امتحان کنید .

چگونه بخور صورت بگیرید ؟

چگونه بخور صورت بگیرید ؟

  1. صورت خود را مرطوب کنید . مرحله نهایی در فیشال این است که مرطوب کننده بزنید تا صورت تان آبرسانی شود . بخور صورت می تواند واقعا موجب خشک شدن پوست شود، از این رو مرحله مرطوب کردن پوست بسیار اهمیت دارد . مقداری از مرطوب کننده مورد علاقه خود را به صورت بزنید و یا از یک روغن نرم و لطیف کننده صورت مانند روغن نارگیل، روغن جوجوبا و یا روغن آرگان به کار ببرید. به مواد مغذی موجود در روغن های صورت دقت کنید تا مطمئن شوید که طبیعی هستند و مواد شیمیایی مضری ندارند .

 

 

چگونه بخور صورت بگیرید ؟

چگونه بخور صورت بگیرید ؟

روش دوم : حمام بخار

 

1.در حمام، آب داغ را باز کنید . اجازه دهید تا آب هم چنان باز باشید تا دمای آن داغ شود، به گونه ای که خودتان را در بخار ببندید و حس کنید . این روش نه تنها پوست صورت، بلکه پوست تمام بدن تان را در معرض بخار قرار می دهد .

چگونه بخور صورت بگیرید ؟

چگونه بخور صورت بگیرید ؟

 

 

  1. صورت تان را در حالی که آب داغ می شود، به خوبی بشویید . درست مانند بخور صورتی که در مرحله قبل گفتیم، در این قسمت نیز شستن صورت تان و پاک کردن کثیفی ها و میکاپ در هنگام حمام بخار، عالی است .
چگونه بخور صورت بگیرید ؟

چگونه بخور صورت بگیرید ؟

  1. سپس به مدت 5 دقیقه در بخار بایستید . در این مرحله نیاز به حوله و یا چیز دیگری ندارید تا بخار مستقیم به صورت تان برسد . زیرا شما به طور کامل در بخار ایستاده اید . در همین حالت 5 دقیقه صبر کنید و سپس دمای آب را کاهش دهید تا دمای متوسطی داشته باشد و حمام تان را تمام کنید .
  2. زمانی که حمام تان تمام شد . از ماسک عسل استفاده کنید . برای این که نتیجه خوبی به دست بیاورید . از یک ماسک صورت آماده استفاده کنید یا مقداری عسل خام را به صورت خود بزنید تا منافذ پوست تان را پاک کنید. بعد از حمام از این ماسک استفاده کنید و در پایان حمام، آن را با آب بشویید .
  3. از تونر و مرطوب کننده استفاده کنید . زمانی که به طور کلی حمام شما به پایان رسیده است  . صورت تان را خشک کنید و از تونر به کار ببرید . و سپس پوست صورت تان را با یک مرطوب کننده به خوبی نرم و لطیف کنید . می توانید مرطوب کننده را به سایر بخش های بدن خود نیز بزنید، زیرا حمام بخار می تواند موجب خشک شدن پوست تان شود .

 

 

 

منبع مقاله : https://www.wikihow.com/Do-a-Steam-Facial

برای امتیازدهی بر روی ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد امتیاز دهندگان : 0

تاکنون امتیازی به این مطلب داده نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات مرتبط

    جهت یابی

    بازدیدهای اخیر

    Close
    مشاهده شده

    به تازگی بازدید شده

    بستن

    دسته بندی ها