مجله آنلاین آرایشی و بهداشتی 70رنگ > باشگاه سلامت > , , , , , > طب سوزنی برای ورزشکاران

طب سوزنی برای ورزشکاران

0
(0)

طب سوزنی برای ورزشکاران

در این مقاله از مجله اینترنتی آرایشی بهداشتی هفتاد رنگ به درمان طب سوزنی برای ورزشکاران خواهیم پرداخت .
تمام ورزشکاران و مربیان همواره در جستجوی روش هایی برای بهبود عملکرد و کسب برتری نسبت به رقیب های خود هستند و بسیاری از آن ها دریافتند که طب سوزنی دقیقا همان چیزی است که به آن ها در دستیابی به این برتری، کمک بزرگی خواهد کرد.
شما به راحتی می توانید با پیروی از طب شرقی، عملکرد بدن را تقویت کرده و هماهنگی و تعادل درونی را برقرار کنید. تیم های حرفه ای ورزشی و ورزشکاران برتر در زمان اوج موفقیت های خود، برای حفظ عملکرد و درمان آسیب ها، به طور منظم به مراکز طب سوزنی مراجعه می کنند .

طب سوزنی برای ورزشکاران

طب سوزنی برای ورزشکاران

طب سوزنی هم چنین در برنامه سلامتی برخی از بهترین ورزشکاران المپیک نیز جای گرفته است .

بسکتبالیست بلند قد مشهور چین، Yao Ming، پس از جراحی که در آوریل 2007 به منظور رفع آسیب دیدگی قوزک پا  انجام داد، برای بهبودی سریع تر از طب سوزنی و طب شرقی استفاده کرد .
شما می توانید با دیدن عکس های گرفته شده از Wang Qun، شناگر چینی که در حال  تمرین در پکن بود، علامت های گردی را در پشت کمر او مشاهده کنید که در اثر درمان طب سنتی چینی به وجود آمده اند .
علامت هایی که در پشت این شناگر دیده می شوند ناشی از کاپینگ هستند . کاپینگ در واقع روش و تکنیکی است که در آن فنجان شیشه ای و یا شیشه بامبو بر روی بدن، حالت مکش پیدا می کنند .

این تکنیک را برای تسکین دردهای عضلانی،به ویژه کمر درد ناشی از آسیب یا سفتی و رفع گرفتگی در قفسه سینه که در اثر سرماخوردگی و آنفلوانزا ایجاد می شود، به کار می برند .

مطالعات مربوط به طب سوزنی برای افزایش عملکرد ورزشی

طب سوزنی برای ورزشکاران

طب سوزنی برای ورزشکاران

مطالعات نشان داده است که طب سوزنی در مناطق خاصی از بدن، تاثیر چشمگیری بر جریان خون دارد که می تواند عملکرد ورزشکاران را بهبود دهد .

برای مثال یکی از تحقیقات انجام شده در دانشگاه طب سنتی چینی در پکن به این شرح بود :

چند ورزشکار پس از دویدن به مسافت 5000 متر، قبل از اینکه کمی نفس بگیرند و استراحت کنند ، سریعا برای انجام درمان طب سوزنی اقدام کردند.
سپس ضربان قلب ورزشکارانی که تحت درمان قرار گرفته بودند از کسانی که در گروه کنترل بودند زودتر بهبود پیدا کرد.
مطالعه دیگری که در مجله طب سوزنی آمریکا منتشر شده است، اثرات طب سوزنی بر میزان ظرفیت بی هوازی و ظرفیت فعالیت مردان جوان و سالم در طول ورزش را ارزیابی نمود.
محققان دریافتند افرادی که در گروه درمان طب سوزنی قرار داشتند نسبت به افرادی که دارو مصرف می کردند، حداکثر توانایی ورزشی بالاتری داشته و قادر به انجام میزان فعالیت بیشتری در هنگام شروع تجمع لاکتات خون بودند.

هم چنین افرادی که تحت درمان طب سوزنی قرار گرفتند، ضربان قلب پایین تری داشتند .

مطالعه اخیری که در مجله Clinical Journal Of Sports Medicine شماره ماه ژانویه 2008 منتشر شد، اثرات طب سوزنی بر دوچرخه سواران را بررسی نمود .
بیست دوچرخه سوار مرد جوان (بین سنین 18 تا 30 سال)، هفته ای سه آزمایش انجام دادند و 20 کیلومتر را با دوچرخه ثابت و حداکثر سرعت طی کردند . داوطلبان به سه گروه تحت طب سوزنی، تحت طب سوزنی Sham و بدون طب سوزنی تقسیم شدند .
نقاط طب سوزنی بر اساس طب سنتی چینی انتخاب و بلافاصله قبل از دوچرخه سواری انجام می شد .
Sham، نوعی سبک از طب سوزنی است که سوزن ها به صورت کم عمق در سطح پوست بدن به کار می روند .
این مطالعه هم چنین نشان داد که گروهی که تحت درمان طب سوزنی قرار گرفته بودند، نمره RPE (میزان ادراک سختی) بالاتری نسبت به سایر تست ها داشتند. مردانی که درمان طب سوزنی را انجام داده بودند، تست های دوچرخه سواری خود را با شتاب بیشتری نسبت به بقیه به پایان رساندند .

طب سوزنی به دلیل تاثیر در کاهش بیشتر انواع دردها از جمله آسیب ها و جراحت های مربوط به ورزش، بسیار مشهور است .

طب سوزنی برای کاهش تورم، اسپاسم و التهاب بسیار کارآمد است . به علاوه، طب سوزنی برای کنترل درد، افزایش دامنه حرکتی و کمک به بهبودی، مورد استفاده قرار می گیرد .
به دلیل طیف گسترده ای از کاربردهای طب سوزنی، می توان آن را در هر مرحله ای از آسیب دیدگی استفاده کرد.
طب سوزنی فقط روی درمان آسیب و جراحت ها تمرکز نمی کند ، بلکه هر گونه شرایط پیش زمینه ای که ممکن است فرد را مستعد آسیب کند را رفع می نماید. این امر به ویژه در هنگام درمان آسیب های مزمن و مکرر که با فعالیت های روزمره و یا عملکرد ورزشی تداخل دارند، بسیار اهمیت دارد .
صدمات ناشی از ورزش کردن، بیشتر بر اثر ضربات یا سندرم استفاده بیش از حد مفاصل مربوط به سیستم اسکلتی عضلانی و بافت نرم آن روی می دهد .
به طور کلی ضربات به این بافت های نرم از جمله رباط ها، تاندون ها و ماهیچه ها عموما ناشی از زمین خوردن، ضربات، پیچ خوردگی/کشیدگی، برخورد، منقبض شدن و اختلال در روند بهبودی به دلیل التهاب، ناشی می گردد .

برخی از جراحت های ورزشی رایج درمان شده با طب سوزنی:

• کشیدگی عضلات
• درد گردن
• ضربه شانه ها
• ضربه به آرنج تنیس کاران
• فشار در پایین کمر
• کشیدگی کشاله ران
• فشار همسترینگ
• ضربه به زانوی دوندگان
• آتل شین
• پیچ خوردگی مچ پا
• تاندونیت آشیل
• درد در قوس کف پا

 

منبع مقاله:
https://www.acufinder.com/Acupuncture+Information/Detail/Acupuncture+for+Athletes

 

برای امتیازدهی بر روی ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد امتیاز دهندگان : 0

تاکنون امتیازی به این مطلب داده نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات مرتبط

    جهت یابی

    بازدیدهای اخیر

    Close
    مشاهده شده

    به تازگی بازدید شده

    بستن

    دسته بندی ها