مجله آنلاین آرایشی و بهداشتی 70رنگ > باشگاه سلامت > , , , , , > دلیل براق نبودن مو

دلیل براق نبودن مو

4.5
(2)

 دلیل براق نبودن مو های شما و راه حل های برای رفع این مشکل

موهای زیبا و براق چیزی است که هر زنی آرزویش را دارد, مهم نیست که دارای موی کوتاه,موی بلند, موی لخت یا موی مجعد باشد.عوامل مختلفی ممکن است منجر به ناسالم شدن موها شوند. مجله هفتادرنگ در نظر دارد تا این عوامل را مانند استفاده از محصولات خشن برای مو به صورت روزانه, رژیم غذایی ضعیف, نداشتن نرم کننده با کیفیت بالا و استرس, از جمله مهم ترین چیزهایی هستند که می توانند بر روی موهای شما تاثیر منفی داشته باشند را به شما بشناساند.در این مقاله از مجله اینترنتی آرایشی بهداشتی هفتاد رنگ دلیل براق نبودن مو و راه حل هایی برای رفع این مشکل برای شما گرد آوری کرده ایم ،با ما همراه باشید تا همواره موهای شما مانند یک سلبریتی بدرخشد.

رژیم غذایی

دلیل براق نبودن مو می تواند به رژیم غذایی بستگی داشته یاشد،بسیاری از افراد به تاثیری که رژیمشان روی زیبایی و سلامت موهایشان دارد دقت نمیکنند. موهای شما ارگانیسمی زنده بوده و به مواد غذایی نیاز دارد . زمانیکه به میزان کافی مواد مغذی به بدن شما نرسد ، بدن به ناچار مجبور میشود تا آنها را جیره بندی کند و در چنین شرایطی اعضای حیاتی بدن بیشتر مواد غذایی را به خود اختصاص میدهند. به همین دلیل کمبود مواد غذایی در ابتدا روی موهای شما خودش را نشان میدهد. برای حل این مشکل بهتر است بیشتر روی مواد غذایی طبیعی تمرکز داشته باشید و از مواد پر کالری ، شیرینی و غذاهای فرآوری شده اجتناب کنید . بشقابتان را سبزیجات ، میوه و پروتئین حیوانی ارگانیک پرکنید .

استرس

 دلیل براق نبودن مو میتواند استرس یاشد،رابطه مستقیمی بین سلامت مو و استرس وجود دارد ، استرس باعث پرکار شدن کلیه و غدد آدرنال میشود. هر دوی اینها نقش مهمی در از بین بردن سموم بدن شما دارند و زمانیکه دچار پرکاری شوند نمیتوانند به خوبی سموم را از بدن جدا کنند. بنابراین رژیم و سبک زندگی خود را کنترل کنید ، حتما به اندازه کافی بخوابید و زمانی را به ورزش اختصاص دهید . پیشنهاد میکنیم از یوگا ، مدیتیشن ، پیاده روی برای حل این مشکل استفاده کنید.

شامپوهای مرسوم

حدودا تمام محصولات مراقبت مو حاوی مواد شیمیایی خطرناک هستند .

برخی مواد شیمیایی شامل :

  • آمونیاک
  • پارابن
  • پلاستیک
  • سیلیکون
  • سولفات

 سولفات در بیش از 90 درصد شامپوها یافت میشود . سولفات عوارض خیلی بدی را روی موهای شما به جای میگذارد و به مرور باعث بیحالی ، خشکی و شکنندگی موهای شما میشود  . سولفات SLS و SLES باعث کف کردن شامپوها میشود و روغن طبیعی موها را از بین میبرد . برای حل این مشکل حتما از شامپوهای بدون سولفات استفاده کنید.

مواد شیمیایی مو

 

دکلره ، هایلایت و رنگ کردن مو به تنهایی آسیب زیادی به موهای شما میزند . استفاده کم از این مواد آسیب زیادی به مو نمیزند ولی رنگ و دکلره زیاد به موها اجازه نمیدهد تا خودشان را ترمیم کنند. شما میتوانید از روش های قدیمی مانند حنا و یا رنگ های گیاهی استفاده کنید .

 دلیل براق نبودن مو

دلیل براق نبودن مو

استفاده از سشوار ، اتو و حالت دهنده های مو

 

 دلیل براق نبودن مو میتواند ابزارهای حالت دهنده مو نیز باشد، این ابزارها به حالت دادن موهای ما کمک میکنند ولی سلامت موهایمان را خطر می اندازند. گرمای ناشی از این لوازم رطوبت داخل مو را از بین برده و باعث از بین رفتن کوتیکل مو می شود . موهای خشک و موخوره از نشانه های چنین آسیبی هستند . در استفاده از این لوازم زیاده روی نکنید . خشک شدن مو به صورت طبیعی زمان میبرد ولی هر چقدر موی شما بیشتر خیس بماند رطوبت بیشتر را میتواند جذب کند. از نرم کننده هایی که فاقد سولفات هستند  و یا نرم کننده های Leave in  که نیازی به آبکشی ندارند استفاده کنید .

کم خوابی

 

کمبود خواب و استرس باعث تولید هورمون کروتیزول شده و به بدن شما اجازه نمیدهد تا سموم را دفع کند. به همین دلیل موهای شما بیحال و خشک میشوند. سعی کنید 8 ساعت کامل در روز خواب با کیفیت داشته باشید. و دمای اتاق خوابتان را تنظیم کنید.

اختلال در سیستم ایمنی خودکار

 

 دلیل براق نبودن مو می تواند اختلال در سیستم ایمنی کار باشد، این اختلال زمانی اتفاق می افتد که سیستم ایمنی بدنتان دچار اشتباه شده و در نتیجه به سلول های سالم بدن آسیب برساند . چنین اختلالی می تواند باعث ریزش ، شوره و شکنندگی مو شود. رژیم شما نقش مهمی را در کارکرد درست سیستم ایمنی بازی میکند. در مصرف مواد غذایی مانند سفیده تخم مرغ ، آجیل و دانه های خوراکی زیاده روی نکنید .

آسیب های محیطی

 

بعضی مشکلات مو به دلیل سموم محیط اتفاق می افتد. آلودگی هوا و آب جزو این موارد هستند. آبی که حاوی مقادیر زیادی مواد معدنی و یا کلر باشد هم میتواند به موهای شما آسیب برساند. شما نمیتوانید تمام عوامل محیطی را کنترل کنید ولی میتوانید با خرید فیلتر برای دوش آب آن را تسفیه کرده و یا با محصولات گیاهی که حاوی خک رس باشد سموم را از موها ، ریشه ، غدد چربی و پوست سر جدا کنید.

مشروبات الکلی

 

الکل باعث از بین رفتن آب بدن میشود. کبد شما الکل را به عنوان یک سم میشناسد . تنها یک راه حل برای مشکل وجود دارد و آن هم اجتناب از نوشیدن مشروبات الکلی است .

قهوه زیاد

 

 دلیل براق نبودن مو  مصرف قهوه زیاد نیز است، کافئین یک شمشیر دولبه است . اگر میزان کمتری از آن را مصرف کنید انرژی میگیرد ولی میزان زیاد آن به شما استرس وارد کرده و در صورت نبود آن دچار سردرد میشوید . در بسیاری از موارد دیده شده که رابطه مستقیمی بین استفاده زیاد از قهوه و ریزش مو وجود دارد . البت این مسائله پشتیبانی علمی هنوز ندارد. بهتر است برای یک ماه میزان قهوه خود را کاهش دهید تا متوجه تاثیر آن روی موهایتان شوید.

 دلیل براق نبودن مو

دلیل براق نبودن مو

نحوه برس کشیدن و نوع برس

 

برسهای زبر با لبه های تیز کوتیکل موها را ضعیف کرده و باعث وز شدن مو میشوند. برس زدن زیاد و یا برس زدن موهای خیس باعث شکستن مو میشود. برای حل این مشکل از برس هایی که با الیاف طبیعی درست شده اند استفاده کنید و موهایتان را با ملایمت برس بزنید.

 

برای امتیازدهی بر روی ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیاز 4.5 / 5. تعداد امتیاز دهندگان : 2

تاکنون امتیازی به این مطلب داده نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات مرتبط

    جهت یابی

    بازدیدهای اخیر

    Close
    مشاهده شده

    به تازگی بازدید شده

    بستن

    دسته بندی ها