مجله آنلاین آرایشی و بهداشتی 70رنگ > باشگاه سلامت > , , > درمان رگهای واریس با طب سوزنی

درمان رگهای واریس با طب سوزنی

0
(0)

آیا طب سوزنی برای رگ های واریسی مفید است؟

در این مقاله از مجله اینترنتی آرایشی بهداشتی هفتاد رنگ به درمان رگهای واریس با طب سوزنی خواهیم پرداخت . در ادامه با ما همراه باشید .
آیا متوجه بزرگ و برجسته شدن رگ های پاهای خود شده اید ؟ ممکن است رگ های واریسی داشته باشید . در حالی که این امر ممکن است یکی از دغدغه های زیبایی برای افراد به شمار بیاید، اما به این معنی است که علایم ناخوشایندی ندارند، اما برای برخی دیگر از افراد، رگ های واریسی نشانه ای از وجود یک مشکل در گردش خون، دریچه و رگ ها می باشد . در این شرایط، بیماران علائم ناخوشایندی مانند سوزش، ضعف، سنگینی، ورم، گرفتگی و درد را تجربه می کنند. از همه مهم تر، آن ها ممکن است خطر لخته شدن خون یا زخم در پاهای را در فرد افزایش دهند  .

درمان رگهای واریس با طب سوزنی

درمان رگهای واریس با طب سوزنی

این رگ ها در واقع همان رگ های خونی می باشند که مسئول باز گرداندن خون دی اکسید شده به قلب می باشند، جایی که می توانند دوباره مواد مغذی مورد نظر خود را به دست بیاورند. به این دلیل است که رگ ها در بدن شما به رنگ آبی دیده می شود. از طرف دیگر، عروق مسئول توزیع خون سرشار از اکسیژن به ارگان ها و بخش های مختلف بدن می باشند . رگ ها در سراسر پاها باید خلاف جهت جاذبه زمین کار کنند تا جریان خون را به سمت بالا و به سمت قلب هدایت نمایند .

برای کمک به این پروسه، دریچه های کوچکی در تمامی رگ ها وجود دارد که مانع بازگشت خون به سمت پایین بدن می شود . بنا بر دلایل مختلف، گاهی اوقات این پروسه آن گونه که انتظار می رود، انجام نمی شود و جریان خون به سمت عقب باز می گردد و در رگ ها تجمع می یابد که همین امر موجب می شود تا رگ ها برآمده، پیچ و تاب ، بزرگ و ملتهب و ظاهر نامناسبی به خود بگیرند .
بر اساس طب سوزنی و شرقی، رگ های واریسی “گرفتگی خون” شناخته می گردند . گرفتگی خون هر جایی که خون در بدن جمع و راکد می شود، روی می دهد .

درمان رگهای واریس با طب سوزنی

درمان رگهای واریس با طب سوزنی

اگر مشکلی در ارتباط با گرفتگی خون وجود داشته باشد، این شرایط تحت عنوان یک درد خفیف و ثابت توضیح داده می شود . متخصص طب سوزنی و طب شرقی حتی ممکن است با دیدن نواحی بنفش تیره روی زبان یا وریدهای ملتهب زیرزبانی، این تشخیص را تایید کند . رگ های زیر زبانی در قسمت پایین زبان شما قرار دارند . به این ترتیب متخصص مورد نظر، ظاهر زبان بیمار را به معاینه می کند که بخشی از روتین طب سوزنی و طب شرقی به شمار می رود .
برای اثبات این که طب سوزنی و طب شرقی چقدر می تواند در شرایط گرفتگی خون موثر باشد، یک جمله رایج وجود دارد :

گرفتگی خون دلیل تمام مشکلات است و گرفتگی خون می تواند تمامی شرایط جسمی بدن را بدتر نماید .

از دیدگاه طب سوزنی و طب شرقی، درمان واریس، چه همراه با علائم باشد یا خیر، فراتر از یک روش زیبای است- این روش به جلوگیری از پیچیده تر شدن مسائل در بدن کمک می کند.
استفاده از سوزن های مخصوص طب سوزنی می تواند موجب تقویت خون شود و گرفتگی خون را برطرف می نماید . از جایی که این رگ ها به پوست نزدیک تر هستند، شما می توانید نتایج مثبت این روش درمانی را در طی چند جلسه به وضوح مشاهده کنید. زمانی که خون جدید دوباره جریان می یابد، بخش های بنفش تیره و آبی به آرامی روشن و روشن تر می شوند .
متخصص طب سوزنی یک برنامه درمانی منحصر به فرد و بخصوص را برای شما ترتیب می دهد و ممکن است توصیه هایی را در ارتباط با سبک زندگی (بر اساس عواملی پر خطری که شما را تهدید می کند) ارائه نماید .

برای مثال، قدم زدن و نشستن طولانی مدت ممکن است موجب ایجاد رگ های واریسی شود، از این رو توصیه نمی شود تا این دو کار را برای مدت زمان طولانی انجام دهید .

هم چنین کفش های پاشنه بلند در بروز این شرایط نقش دارند، درست مانند چاقی، زیرا اضافه وزن فشار بیشتری را روی پاها و اندام های تحتانی وارد می کند .
از طرف دیگر، توصیه هایی که به شما ارائه می شود، ممکن است بر اساس رژیم غذایی باشد . متخصصان طب سوزنی و طب شرقی اظهار می دارند که مصرف مواد غذایی با فیبر بالا و رژیم غذایی غنی از ویتامین C ممکن است ریسک ابتلا به رگ های واریسی را کاهش دهد .

زیرا فیبر می تواند یبوست را برطرف کند و بنابراین از کشیدگی و آسیب دیدن رگ های پاهای شما در اثر فشار ناشی از فعالیت عضلانی مورد نیاز برای حرکت مدفوع سفت شده جلوگیری می کند. هم چنین ویتامین C با تقویت کردن دیواره رگ ها و بازسازی بافت پیوندی، کار خود را انجام می دهد .

منبع مقاله : https://www.acufinder.com/Acupuncture+Information/Detail/Is+Acupuncture+Good+for+Varicose+Veins

برای امتیازدهی بر روی ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد امتیاز دهندگان : 0

تاکنون امتیازی به این مطلب داده نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات مرتبط

    جهت یابی

    بازدیدهای اخیر

    Close
    مشاهده شده

    به تازگی بازدید شده

    بستن

    دسته بندی ها