مجله آنلاین آرایشی و بهداشتی 70رنگ > باشگاه سلامت > , , , , , , > جلوگیری از چرب شدن پلک ها

جلوگیری از چرب شدن پلک ها

0
(0)

چگونه از چرب شدن پلک ها جلوگیری کنیم .

در این مقاله از مجله اینترنتی آرایشی بهداشتی هفتاد رنگ راهکارهایی برای جلوگیری از چرب شدن پلک ها برای شما عزیزان آورده ایم . با ما همراه باشید .

پلک های چرب واقعا یک دردسر بزرگ به شمار می روند، مخصوصا که جزو روتین زیبایی شما محسوب می شوند . در حالی که هیچ قرص و سرم معجزه آسایی وجود ندارد که بتوانید بلافاصله این مشکل را حل کند، اما مراحل ساده و کوتاهی وجود دارد که می توانید این میزان چربی را کاهش دهید .

چه شما یک چهره مات دوست داشته باشید یا فقط می خواهید تا میکاپ چشم های تان بر هم نریزد، فرقی ندارد. در هر صورت سعی کنید راه حل های متعددی را امتحان کنید تا ببینید که چه چیزی برای شما به بهترین وجه ممکن کاربرد دارد .

روش اول :

روتین روزانه ای برای خود ترتیب دهید

 جلوگیری از چرب شدن پلک ها

جلوگیری از چرب شدن پلک ها

1.با یک شوینده ملایم صورت خود را بشویید تا چربی ها اضافه از بین بروند . مقدار اندکی از شوینده ملایم را به انگشتان خود بزنید، سپس به آرامی چشم ها، پیشانی، چانه، گونه ها و بینی خود را بمالید. دست های تان زیر آب ولرم قرار دهید تا به خوبی بقایای شوینده پاک شود. سپس صورت تان را به خوبی بشویید و با یک حوله تمیز خشک کنید . اگر پلک های شما بیشتر چرب می شود  . سعی کنید یک بار در شب و یک بار در صبح صورت تان را بشویید .

  • پوست یا چشم های تان را هنگام شستن نمالید و نخراشید ، در غیر این صورت آسیب های جدی به پوست خود وارد می کنید .
  • بهتر است بعد از تمرین های سخت، پوست خود را بشویید .

 

 جلوگیری از چرب شدن پلک ها

جلوگیری از چرب شدن پلک ها

  1. کرم دور چشم را به جای روی پلک ها به زیر چشم های تان بزنید . یک مقدار اندکی از کرم دور چشم مورد نظر خود را بردارید و زیر پلک پایین خود بزنید. از انگشتان خود استفاده کنید تا کرم را در آن ناحیه از پوست پخش کنید . اما دقت کنید که کرم را نباید مستقیما به پلک های خود بزنید .
  • استفاده از کرم دور چشم روی پلک های پایینی ممکن است به تعادل چربی در پلک بالایی شما کمک کند .

 

 جلوگیری از چرب شدن پلک ها

جلوگیری از چرب شدن پلک ها

  1. از کاغذهای جاذب چربی پوست هر زمان که نیاز است استفاده کنید . می توانید این محصول را به صورت آنلاین یا از مغازه های آرایشی و بهداشتی محل زندگی خود خریداری کنید. یکی از این ورقه ها را که بسیار نازک می باشند ، روی پلک های خود قرار دهید تا چربی اضافه را به خود جذب کند .
  • اگر پلک های شما به شدت چرب می شود، بهتر است تا این کاغذهای جاذب چربی را همیشه همراه خود داشته باشید .

 

 

روش دوم : انتخاب بهترین محصولات آرایشی

 جلوگیری از چرب شدن پلک ها

جلوگیری از چرب شدن پلک ها

1.از لوازم آرایشی بدون چربی استفاده کنید. به یاد داشته باشید که برخی از محصولات آرایشی مایع، مانند کرم پودر و کانسیلر، ممکن است دارای چربی بسیاری باشند . هم چنان که صورت تان را میکاپ می کنید ، سعی کنید از این چنین محصولات در اطراف چشم های خود ممانعت به عمل آورید. اگر می خواهید از پلک های چرب خود مراقبت ویژه ای به عمل آورید ، بهتر است به طور کلی از محصولات میکاپ بدون چربی استفاده کنید .

  • به عنوان یک قانون کلی، بسیار عالی است تا از لوازم میکاپ بر پایه آب به کار ببرید .
  • برخی از این محصولات برچسب “oil-free” دارند .

 

 جلوگیری از چرب شدن پلک ها

جلوگیری از چرب شدن پلک ها

  1. یک لایه باریک از پرایمر پلک را قبل از استفاده از سایه چشم روی پلک های تان بزنید . به مغازه آرایشی و بهداشتی محل خود بروید و به دنبال یک پرایمر پلک باشید . مقداری از این محصول را با انگشتان خود و یا یک براش سایه چشم بسیار کوچک روی پلک های تان پخش کنید . اجازه دهید تا محتویات محصول مورد نظر روی پلک ها به مدت 60 ثانیه خشک شود ، سپس می توانید باقی میکاپ چشم خود را انجام دهید .
  • برخلاف پرایمر های معمولی که تمام صورت تان را پوشش می دهند، پرایمر پلک ها موجب می شود تا چربی آشکار پنهان گردد و پلک ها برق نزنند و هم چنین به این ترتیب، یک فضای صاف و هموار تر برای میکاپ چشم به وجود می آید .
  • بیشتر پرایمرهای پلک دارای رنگ های مشابه ای با کرم پودرها و کانسیلرها می باشند .

 

 جلوگیری از چرب شدن پلک ها

جلوگیری از چرب شدن پلک ها

  1. مقدار پودر شفاف را روی میکاپ چشم خود بزنید . سایه چشم خود را بررسی کنید و ببینید که آیا پلک های شما به نظر چرب می آید یا خیر . به آرامی یک براش سایه چشم کوچک و یا پد تمیز میکاپ را بردارید و به پودر شفاف آرایشی خود آغشته کنید و روی سایه چشم خود بزنید . سعی کنید تا لایه ضخیمی از پودر روی پلک های تان قرار نگیرد . فقط مقدار از پودر مورد نظر را به سایه چشم خود بزنید .
  • اگر سایه چشم شما خنثی است . از پودر فیکس بدون رنگ خود نیز می توانید استفاده کنید . اگر هم سایه چشم های بولد و پررنگ دارید، از پودر فیکسی استفاده کنید که با رنگ سایه چشم شما مطابقت دارد .

 

روش سوم : تغییراتی در سبک زندگی خود ایجاد کنید .

 جلوگیری از چرب شدن پلک ها

جلوگیری از چرب شدن پلک ها

1.در طول روز به پلک های خود دست نزنید. سعی کنید جلوی خود را بگیرید و چشم های تان را نمالید . اگر وسوسه مالیدن چشم ها شما را رها نمی کند، از یک کاغذ جذب کننده چربی پوست استفاده کنید تا چربی اضافه را از روی پلک خود پاک کنید . مطمئن باشید که به این ترتیب به پوست تان آسیب نمی رسانید .

 

 جلوگیری از چرب شدن پلک ها

جلوگیری از چرب شدن پلک ها

  1. سعی کنید روزانه سطح استرس تان را کاهش دهید . روتین ریلکس کننده و آرامش دهنده ای را به برنامه روزانه خود اضافه کنید ، مانند مدیتیشن و یوگا . اگر بسیار احساس استرس و اضطراب می کنید، ممکن است به راحتی متوجه شوید که پوست تان چرب و چرب تر می شود .
  • درباره برنامه هفتگی خود فکر کنید و سعی کنید تا مواردی که بیشترین استرس را به شما وارد می کنند را بیاید . تمام تلاش خود را بکنید تا این بخش های استرس زا را از زندگی خود حذف کنید .
 جلوگیری از چرب شدن پلک ها

جلوگیری از چرب شدن پلک ها

 

  1. نزد یک پزشک بروید و ببیند که آیا دلایل مشخصی وجود دارد که موجب چرب شدن پلک شما شده است یا خیر . نزدیک پزشک متخصص بروید و ببینید که آیا تغییرات هورمونی، دلیل چرب شدن بیش از اندازه پلک های شما می باشد . هر داروی که مصرف می کنید و محصولات مراقبت از پوستی که روزانه به کار می برید را به پزشک توضیح دهید . به این ترتیب، پزشک به شما کمک می کند تا یک روش امن و سالن را برای رهایی از چرب شدن پلک خود بیابید .

 

 

منبع مقاله:

 

https://www.wikihow.com/Stop-Eyelids-from-Getting-Oily

 

برای امتیازدهی بر روی ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد امتیاز دهندگان : 0

تاکنون امتیازی به این مطلب داده نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات مرتبط

جهت یابی

بازدیدهای اخیر

Close
مشاهده شده

به تازگی بازدید شده

بستن

دسته بندی ها