مجله آنلاین آرایشی و بهداشتی 70رنگ > مدرسه زیبایی > , , , , , , , , , , > چهره طبیعی با میکاپ

چهره طبیعی با میکاپ

0
(0)

چگونه با میکاپ، چهره طبیعی داشته باشیم؟

در این مقاله از مجله اینترنتی آرایشی بهداشتی هفتاد رنگ به شما چگونگی داشتن چهره طبیعی با میکاپ را خواهیم گفت .
اگر به تازگی آرایش کردن را شروع کردید و یا می خواهید سبک های ملایم تر و ظریف تری را امتحان کنید، میکاپ طبیعی می تواند واقعا همان چیزی باشد که می خواهید . حتی اگر تا به حال چنین سبکی را امتحان نکرده باشید، اما به سادگی می توانید از آن استفاده کنید .

چهره طبیعی با میکاپ
قسمت اول :  میکاپ صورت

1.ابتدا صورت خود را از هرگونه میکاپ و کثیفی پاک کنید .

مقداری محلول آرایش پاک کن و یا آب روی پد پنبه ای بریزید . سپس این پد را با حرکات دایره ای روی پوست بکشید تا میکاپ و کثیفی ها پاک شوند .

نوع پوست خود را بشناسید و روزانه دو بار پوست خود را با یک شوینده، تونر و مرطوب کننده تمیز و سالم نگاه دارید . اگر مشکل پوستی مانند لکه یا جوش سرسیاه دارید، بهتر است پوست خود را لایه برداری کنید .

چهره طبیعی با میکاپ
2. پوست خود را مرطوب کنید .

مقدار اندکی از یک لوسیون بدون چربی و بدون رایحه را روی پوست صورت خود بزنید . لوسیون های دارای رایحه می توانند پوست تان را تحریک کنند و موجب جوش و یا واکنش های آلرژیک شوند و لوسیون ها چرب نیز موجب به وجود آمدن جوش می گردند .
• برای داشتن چهره طبیعی، به جای استفاده از فاندیشن، از یک مرطوب کننده رنگی به کار ببرید. مرطوب کننده های رنگی به خوبی روی پوست محو می شوند، این در حالی است که تناژ پوستی را یکدست می کنند . این محصولات هم چنین اغلب دارای SPF می باشند . اگر جزو خانم های خوش شانس هستید که پوست شفافی دارید، پوست تان با استفاده از کرم مرطوب کننده رنگی به بهترین وجه ممکن دیده می شود .

چهره طبیعی با میکاپ

چهره طبیعی با میکاپ

3. کانسیلر را روی کبودی ها و یا حلقه تیره دور چشم های تان بزنید .

قبل از کرم پودر، از کانسیلر استفاده کنید که موجب می شود تا کرم پودر در سراسر پوست تان یکدست دیده شود . مطمئن شوید که رنگ کانسیلر با رنگ پوست تان تطابق دارد .

زمانی که کانسیلر را می زنید، سعی کنید تنها روی بخش های لکه دار و تیره پوست تمرکز کنید نه اطراف آن . این امر موجب جلوگیری از مصنوعی شدن چهره و صورت و برجسته تر دیده شدن لکه ها یا بخش های تیره پوست می شود. البته در صورت دلخواه می توانید آن را با پودر بژ نیز فیکس کنید .
• مراقب باشید که خیلی از کانسیلر استفاده نکنید، فقط تنها کاری که باید انجام دهید این است که لکه مورد نظر خود را بپوشانید .

چهره طبیعی با میکاپ

چهره طبیعی با میکاپ

4. از فاندیشن پودری یا پنکک روی بخش های چرب پوست خود استفاده کنید .

قبل از این که میکاپ اصلی را شروع کنید . بهتر است مشخص نمایید که آیا از رنگ فاندیشن مناسبی استفاده می کنید یا خیر .

در نور طبیعی قرار بگیرید و فاندیشن مورد نظر خود را تست کنید تا مطمئن شوید که رنگ صحیحی در مقایسه با تناژ پوستی تان دارد .

برای این کار مقداری از آن را به گونه های تان بزنید و در جهات مختلفی صورت خود را بررسی کنید تا از درست بودن رنگ فاندیشن اطمینان به دست بیاورید .
• مقداری از فاندیشن را روی انگشت یا اسفنج آرایشی خود بزنید و سپس روی صورت بمالید. سعی کنید فاندیشن را روی پوست محو کنید تا به خوبی با تناژ پوستی تان یکدست شود . مطمئن باشید که این کار را زیر خط فک نیز ادامه می دهید .

اگر استفاده از فاندیشن را به خط فک محدود کنید . مطمئن باشید که مرز مشخصی بین صورت و گردن تان قابل مشاهده خواهد بود . درست مانند زمانی که از ماسک صورت برای جلوگیری از ابتلا به بیماری کووید-19 استفاده می کنید و اثر آن روی صورت تان بر جای می ماند .
• اگر حلقه های تیره زیر چشمان خود دارید، سه نقطه از فاندیشن در آن ناحیه بزنید و سپس با استفاده از انگشت خود آن ها را محو کنید.

چهره طبیعی با میکاپ

چهره طبیعی با میکاپ

5. برانزر بزنید .

برخی مردم صبر می کنند تا زمانی که میکاپ خود را به طور کامل تمام کنند و سپس سراغ برانزر و یا رژگونه می روند. برانزر یا برنزه کننده روش عالی است که به چهره خود درخشش طبیعی بدهید .

برای این کار، مقداری از برانزر را به تمامی صورت و یا در راستای استخوان گونه و نقطه T صورت بزنید تا چهره آفتاب گرفته و طبیعی داشته باشید . در هر صورت برانزر می تواند در صورت استفاده نادرست مخصوصا روی پوست های مهتابی، فاجعه به نظر برسد .

سعی کنید در خانه با برانزر تمرین کنید تا ببینید که در چه بخش هایی از صورت باید از آن استفاده کنید تا چهره طبیعی داشته باشید . اگر حالتی که این محصول روی صورت تان ایجاد می کنند را دوست ندارید، می توانید این مرحله را نادیده بگیرید .

چهره طبیعی با میکاپ
6. رژگونه بزنید .

اگر نتوانستید از برانزر نتیجه مورد نظر خود را به دست بیاورید، می توانید به جای آن از رژگونه استفاده کنید . رژگونه کرمی به طور کلی بهتر از نوع پودر آن کار می کند . زیرا حالت باطراوت و شادابی به چهره شما می دهد . و برای مدت زمان بیشتری ماندگاری دارد .

از یک رژگونه کرمی با رنگ شامپاینی یا هلویی استفاده کنید و سعی کنید انگشت حلقه خود را به رژگونه آغشته کرده و روی استخوان گونه بزنید و محو کنید . دقت کنید که نباید هم از برانزر و هم از رژگونه استفاده کنید، تنها یکی از آن ها را انتخاب کنید .

چهره طبیعی با میکاپ

چهره طبیعی با میکاپ

قسمت دوم : میکاپ چشم را شروع کنید

1.پلک بالایی خود را با یک مداد چشم قهوه ای، مشکی یا خاکستری خط بکشید .

برخی مردم ترجیح می دهند این کار را نکنند، زیرا استفاده از ریمل به تنهایی بسیار طبیعی تر از خط چشم به نظر می رسد .

برخی از آرایشگران زیبایی توصیه می کنند که از خط چشم ژلی قهوه ای استفاده کنید . خط چشم مایع یا ژلی طبیعی تر از خط چشم مدادی به نظر می رسد و خط چشم ژلی نیز به سادگی محو می گردد .

دو سوم خط مژه بالایی و یک سوم خط مژه پایینی خود را خط بکشید . سپس خط مورد نظر را با گوش پاکن به خوبی محو کنید .چهره طبیعی با میکاپ

2. از یک خط چشم سفید استفاده کنید تا چشم های تان را درشت تر نشان دهید .

گوشه های داخلی چشم ها را با یک خط چشم یا سایه سفید بکشید تا چشم های تان روشن تر و درشت تر دیده شوند .
• برخی مردم هم چنین دوست دارند تا از خط چشم یا سایه سفید زیر استخوان ابرو خود نیز استفاده کنند . تا چشم هایشان روشن تر و سرحال تر به نظر برسند .

چهره طبیعی با میکاپ

3. حالا نوبت سایه چشم است .

از دو رنگ سایه چشم استفاده کنید تا میکاپ طبیعی و حرفه ای داشته باشید . رنگ هایی که انتخاب می کنید باید طلایی، قهوه ای و نقره ای باشند، البته این امر به تناژ و رنگ پوست تان بستگی دارد .

از سایه رنگ خنثی و روشن برای سراسر پلک تان و بالای چین پلک استفاده کنید . و سپس سایه تیره تر را به طور یک خط منحنی و ملایم در پلک بالا و نزدیک به چین پلک بزنید . به یاد داشته باشید که برای داشتن چهره طبیعی تر، رنگ ها را به خوبی محو کنید .

چهره طبیعی با میکاپ

چهره طبیعی با میکاپ

4. مژه های تان را فر کنید و یک لایه ریمل بزنید .

فر کردن مژه ها به شما چهره شاداب و باطراوتی می دهد . اگر می خواهید مژه ها در چهره شما بسیار برجسته دیده شوند، یک لایه ریمل مورد علاقه خود را به مژه های تان بزنید .
• زمانی که از ریمل استفاده می کنید، به وسیله یک براش تمیز دیگر سعی کنید تا تارهای مژه را از هم جدا کنید تا نمای طبیعی تر به خود بگیرند .

چهره طبیعی با میکاپ
قسمت سوم : آرایش لب ها

1.یک لایه رژلب نود ملایم بزنید .

از استفاده از رژلب های پررنگ و یا برق لب های شاینی خودداری کنید . یک رژلب مدادی می تواند بهترین نتیجه ممکن را برای شما به ارمغان بیاورد، زیرا طبیعی است و در تمام روز ماندگاری دارد . از یک رنگی استفاده کنید که به رنگ اصلی و طبیعی لب های تان نزدیک می باشد .

چهره طبیعی با میکاپ

چهره طبیعی با میکاپ

2. مقداری از رژگونه شاینی و اکلیلی خود را به مرکز لب های تان بزنید .

این مرحله را در خانه و قبل از این که بیرون بروید، امتحان کنید  . برخی مردم از نتیجه ای که این مرحله روی لب های شان بر جای می گذارد، راضی نیستند . فقط کاری انجام دهید که فکر می کنید بسیار به چهره شما می آید .

چهره طبیعی با میکاپ

چهره طبیعی با میکاپ

3. حالا از چهره شاداب و باطراوت و طبیعی خود نهایت لذت را ببرید .

منبع مقاله :

https://www.wikihow.com/Apply-Makeup-for-a-Natural-Look

برای امتیازدهی بر روی ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد امتیاز دهندگان : 0

تاکنون امتیازی به این مطلب داده نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات مرتبط

جهت یابی

بازدیدهای اخیر

Close
مشاهده شده

به تازگی بازدید شده

بستن

دسته بندی ها