مجله آنلاین آرایشی و بهداشتی 70رنگ > مدرسه زیبایی > , , , , , > توصیه های میکاپ برای افرادی که آبریزش چشم دارند

توصیه های میکاپ برای افرادی که آبریزش چشم دارند

4.5
(2)

9 توصیه میکاپ برای افرادی که همیشه آبریزش چشم دارند

در این مقاله از مجله اینترنتی آرایشی بهداشتی هفتاد رنگ توصیه های میکاپ برای افرادی که آبریزش چشم دارند را آورده ایم . در ادامه با ما همراه باشید .

زمانی که یک میکاپ شیک و باکلاس انجام می دهید، ممکن است احساس ترس و اضطراب داشته باشید که مبادا میکاپ تان خراب شود . به طور مثال مژه مصنوعی را در مرحله آخر میکاپ به کار می برید و به این ترتیب از چشم های تان اشک می آید و تمام کانسیلر رژگونه و هایلایترتان را خراب می کند . آبریزش چشم ها می تواند یک میکاپ چشم زیبا را به نمای آبرنگی نامرتب تبدیل کند. اما اگر چشم های تان مستعد آبریزش و اشک ریختن است، گرفتن دست های تان جلوی چشم ها تنها راه حل موجود نیست و واقعا این کار بی فایده است .

ابتدا باید بدانید که دلیل آبریزش چشم های تان چیست . از جمله این دلایل می تواند به این ترتیب باشد :

گرد و غبار یا مواد آلرژن موجود در هوا، بروز واکنش آلرژیک به یک محصول آرایشی، عفونت قرنیه، عوارض جانبی خستگی یا خشکی چشم ها. شاید هم پلک های تان به گونه ای است که به طور مناسبی بسته نمی شوند و یا مجرای اشک شما کاملا باز نیستند و مسدود می باشند. شما باید به چشم پزشک مراجعه کنید تا یک معاینه کلی انجام دهید . به این ترتیب تشخیص می دهند که آیا آبریزش چشم ها ناشی از یک مشکل جدی یا ناچیز است .

اگر آبریزش چشم ها فقط زمانی روی می دهد که میکاپ می کنید، دلیل آن به احتمال زیاد رفلاکس اشک می باشد. دو نوع اشک وجود دارد :

اول:

اشک هایی که برای مرطوب نگه داشتن قرنیه تولید می شوند، به این ترتیب قرنیه در برابر عوامل مضر محیطی و تبخیر شدن محافظت می شود .

دوم :

رفلاکس اشک به علت وجود یک مانع در چشم ها به وجود می آید . در واقع این اشک ها سعی در تحریک چشم ها برای تولید رطوبت بیشتر دارند تا هر مانع مزاحمی از آن جا بیرون بیاید . این نوع از رفلاکس اشک به محض این که فکر کنید چیزی داخل چشم های تان است، روی می دهد (مانند وجود یک تار مژه در چشم ها و یا برخورد نوک تیز خط چشم مدادی).

ما از یک متخصص در این زمینه خواستیم تا توصیه هایی را برای کنترل رفلاکس اشک با ما به اشتراک بگذارند و به ما بگویند که چگونه می توانیم میکاپ خود را از بر هم ریختگی ناشی از آبریزش چشم ها در امان نگه داریم. با ما همراه باشید تا این توصیه های مهم و کاربردی را نیز در اختیارتان قرار دهیم .

 

 توصیه های میکاپ برای افرادی که آبریزش چشم دارند

توصیه های میکاپ برای افرادی که آبریزش چشم دارند

1.از قطره چشم قبل از میکاپ کردن استفاده کنید

اگر مطمئن هستید که در هنگام میکاپ چشم های تان اشک می ریزند، از یک قطره اشک مصنوعی استفاده کنید که رطوبت بیشتری به چشم های تان اضافه می کند و هر چیز اضافه ای که در آن وجود دارد را بیرون می آورد. اما مطمئن شوید که از قطره ای استفاده می کنید که مواد نگهدارنده ندارد و موجب قرمزی چشم های تان نمی شود. بسیاری از موادی که موجب قرمز شدن چشم ها می شوند، ممکن است وضعیت و ظاهر چشم ها را در دراز مدت تغییر دهند.

 

 

  1. از لوازم میکاپ ضد آلرژی یا Hypoallergenic استفاده کنید

اگر احساس می کنید اشک ها نتیجه واکنش آلرژیک به موادی است که در محصول آرایشی مورد نظر شما به کار رفته است، به دنبال ریمل، سایه چشم  و خط چشم ضد آلرژی باشید. وجود الکل، رنگ و عطر می تواند برای چشم های حساس بسیار التهاب آور باشد. کارمین یک پیگمنت قرمز است که از سوسک ها به دست می آید و در رنگ صورتی روشن و بنفش ها نیز به کار می رود. این ماده سرشار از مواد التهاب زا است که در برخی از لوازم آرایشی بی کیفیت یافت می شود. اگر فکر می کنید که به موادی آلرژی دارید، باید از استفاده از آن محصولات جلوگیری کنید. اگر هم واکنش آلرژیک روی داد، سعی کنید تا چند روز میکاپ چشم انجام ندهید تا وضعیت به حالت عادی باز گردد و سپس محصولاتی دیگری را امتحان کنید.

 

 

  1. مطمئن شوید که براش ها و اسفنج های آرایشی تمیز می باشند و لوازم آرایشی شما تاریخ گذشته نشده اند

بروز آبریزش چشم و حساسیت چشمی بیشتر زمانی روی می دهد که لوازم و براش های آرایشی خود را با یک دوست یا فرد دیگری به اشتراک می گذارید. یا زمانی که به آرایشگر هایی مراجعه می کنید که براش های خود را برای هر مشتری تمیز نمی کنند. دلیل دیگر، استفاده از تسترهای موجود در فروشگاه های آرایشی و بهداشتی است. استفاده از لوازم آرایشی مشترک می تواند موجب بروز عفونت چشم شود که به آبریزش چشم ها منجر می گردد. هم چنین باید مطمئن شوید که لوازم آرایشی شما تاریخ گذشته نیستند. هر سه ماه ریمل خود را عوض کنید. لوازم آرایشی مایع زودتر از پودرها منقضی می شوند، بنابراین اگر بوی خوبی نمی دهد، آن ها را دور بیاندازید.

 

 

  1. از پرایمر استفاده کنید

یکی از چیزهایی که به اشخاصی که آبریزش چشم دارند توصیه می شود، این است که آن محل را آماده سازی کنند. میکاپ را با پرایمر و کرم دور چشم شروع کنید. اشک ها حاوی نمک می باشند و به این ترتیب می توانند پوست زیر چشم ها را خشک کنند. پرایمر به مرطوب شدن و آماده سازی پوست صورت برای میکاپ کمک می کند. این مورد برای مژه ها نیز صدق می کند. سعی کنید از یک پرایمر مژه استفاده کنید تا فرمول ریمل مورد علاقه تان روی مژه ها بیشتر خود را نشان دهد و هم چنین از این که مژه ها به دلیل تماس با اشک ها دچار خشکی شوند، جلوگیری به عمل بیاید.

 

 

  1. از خط چشم کشیدن مجرای اشک و مژه های پایینی خودداری کنید

قرار دادن خط چشم در بخش داخلی میان مژه ها و مردمک چشم می تواند آبریزش چشم را تشدید کند. مجرای اشک جایی است که غدد میبومین در آن جا قرار دارد. این غدد، چربی هایی را ترشح می کنند که مردمک چشم را می پوشانند و اجازه می دهند تا اشک در سطح چشم ها پخش شود، بدون این که بخار شوند. میکاپ می تواند وارد چشم ها شده و این غدد را مسدود کنند و به این ترتیب چشم ها بیشتر خشک شده و بیشتر احتمال بروز اشک و گل مژه وجود دارد. هم چنین از خط چشم کشیدن مژه های پایینی خودداری کنید، زیرا اگر مستعد آبریزش چشم و اشک ریختن می باشید، نیروی جاذبه اشک ها را به سمت پایین می کشد و این امر به معنای خراب شدن میکاپ چشم تان می باشد.

 

 

  1. چانه خود را به سمت بالا نگاه دارید

اگر اشک ها در وسط آرایش کردن مزاحم شما می شوند، چانه خود را بالا نگاه دارید و نفس عمیقی بکشید و به بالا نگاه کنید. سعی کنید که خیلی پلک نزنید که می تواند اشک ها را به سمت گونه های تان هدایت کند. هم چنین یک تکنیک حرفه ای در این زمینه وجود دارد: پاهای تان را درون کفش یا صندلی که پوشیده اید، فشار دهید. نتیجه بخش بودن این ترفند حتمی نیست، اما تمرکز روی آن می تواند جلوی ریزش اشک را بگیرد.

 

 

  1. همیشه دستمال کاغذی در دسترس خود داشته باشید

در هر صورت ناچارا یک یا دو قطره اشک از دست تان در می رود . از این رو همیشه با در دسترس داشتن یک دستمال کاغذی زیر چشم های تان جلوی ریزش آن ها را بگیرید تا میکاپ تان را بر هم نریزند . توصیه می شود هنگام وصل کردن مژه مصنوعی نیز از دستمال کاغذی زیر چشم های تان استفاده کنید . حتی آرایشگر ها نیز برای وصل کردن مژه مصنوعی و اکستنشن مژه، دستمالی زیر چشم های مشتری (نزدیک به خط رویش مژه ها) قرار می دهند . دستمال کاغذی مانند یک مانع برای ریختن اشک ها روی صورت عمل می کند و به این ترتیب، تمامی اشک ها به آن جذب می شوند  .

 

 

  1. برای زیر چشم های تان، پودر استفاده نکنید

معمولا پودر برای افزایش ماندگاری میکاپ به کار می رود، اما اگر آبریزش چشم دارید، اصلا گزینه مناسبی به نظر نمی رسد  . پودرها واقعا آب و رطوبت را جذب می کنند و به این ترتیب موجب ماسیدگی آن ناحیه از میکاپ تان می شوند . اسپری فیکس کننده نیز گزینه بهتری می باشد تا بتوانید میکاپ تان را برای ساعات بیشتر زیبا و باطراوت نگاه دارید، زیرا در صورت بروز اشک، روی بخش بالایی میکاپ تان می نشینند و به راحتی نیز پاک می شوند، بدون این که چیزی را خراب کنند.

 

 

  1. شب ها میکاپ و آرایش خود را پاک کنید

برای جلوگیری از التهاب و آبریزش دائمی چشم ها، مطمئن شوید که شب ها قبل از خواب میکاپ خود را پاک می کنید . از جایی که مستعد آبریزش چشم و اشک ریختن می باشید، مخصوصا باید مژه ها و پلک های خود را به خوبی پاک کنید تا هیچ بقایای میکاپی در آن نواحی وجود نداشته باشد . به این ترتیب غدد اشک خشک و ملتهب نمی شوند .

توصیه می شود از دستمال مرطوب آرایش پاک کن استفاده کنید، زیرا آب و صابون به بخش های داخلی و کوچک چشم ها نمی رسد و نمی تواند به خوبی آن نواحی را تمیز کند .

متخصصان توصیه می کنند که از فرمول های لوازم آرایشی ضد آب استفاده کنید. زیرا آن ها در برابر آبریزش چشم ها مقاوم باشند و به سختی پاک می گردند. نگران نباشید، هر محصول آرایش پاک کنی که بر اساس چربی باشد، می تواند محصولات ضد آب را به راحتی پاک کند.

البته برخی از متخصصان با شوینده های بر پایه چربی موافق نمی باشند، زیرا این چربی ها می توانند روی لنزهای چشم را بپوشانند و غدد میبومین را مسدود کنند. اگر استفاده از میکاپ ضد آب ضروری است، مطمئن شوید که از پاک کننده های آرایشی چرب یا دو فاز استفاده می کنید، سپس از یک شوینده پاک کننده و یا دستمال های پاک کننده آرایشی بدون چربی به کار ببرید تا باقی مانده میکاپ و چربی را از روی صورت خود پاک کنید .

 

 

منبع مقاله :

https://www.self.com/story/makeup-tips-for-watery-eyes

 

برای امتیازدهی بر روی ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیاز 4.5 / 5. تعداد امتیاز دهندگان : 2

تاکنون امتیازی به این مطلب داده نشده است

نظرات (1)

  1. مهسا امامی

    من ی دو سه روزه شروع کردم ب میکاپ چشم برا تمرین و یادگیری و اصلا عادت نداشتم فقط ی ریمل خالی میزدم میتونه ب خاطر اینکه عادت ندارم از چشمام اشک بیاد؟ ممنون میشم پاسخ بدین مچکرم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات مرتبط

    جهت یابی

    بازدیدهای اخیر

    Close
    مشاهده شده

    به تازگی بازدید شده

    بستن

    دسته بندی ها